Spijt

25-04-2018 13:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is net 16 en ze klaagt en jammert maar heel de dag.

Toen ze in de eerste klas van de middelbare school zat kreeg ze een vriendje. Persoonlijk vind ik seksende 13-jarigen wat ordinair, maar goed, ik zorgde natuurlijk voor de pil en condooms. Want ik heb nog altijd liever dat het veilig gebeurt dan dat dochter tienermoeder zou worden.

Nu, drie jaar lang, klaagt en jammer ze maar wat. De relatie is allang over maar ze heeft spijt van dat het ooit is gebeurd. Maar ik kan haar avontuurtjes niet ongedaan maken...

Ze heeft toen ze 15 was ook een vriendje gehad en ook daarover jammert ze steeds van dat ze spijt heeft van de seks.

Ik weet niet wat ik hiermee moet. Ik heb er al met de huisarts over gepraat maar zolang er geen sprake is van abnormale ervaringen kan ze niet naar een psycholoog of zo.
Alle reacties Link kopieren
gewoon zeggen, dat ze op moet houden met het gezeik?
en dat soort gesprekken maar mooi met vriendinnen voert
Stoppen met zeiken en gedane zaken nemen geen keer enzo.

En nu weer verder met je huiswerk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-04-2018 13:19
gewoon zeggen, dat ze op moet houden met het gezeik?
en dat soort gesprekken maar mooi met vriendinnen voert
Ze klaagt tijdens het eten. En ik heb haar al zo vaak gezegd dat dit een gevolg is van wat zij heeft gedaan en dat ze alleen in de toekomst kan bepalen of ze dan beter nadenkt. Maar nee ze geeft mij de schuld van dat ze seks had met ex-vriendjes omdat ik haar niet tegenhield...
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je dat ze blij moet zijn dat ze niet zwanger is omdat je zo goed was anticonceptie te regelen en dat ze er niet verder over moet zeuren en ze gewoon geen seks moet hebben als ze er spijt van krijgt

(Hier in de stad hebben alle scholen al vakantie, denk niet dat we de enige zijn. dus volgens mij staat t hek weer open)
sprietgras wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:23
53.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En gewoon eens aan je dochter vragen wat haar probleem is? Concrete antwoorden kan je wat mee en doe je ook wat mee en de rest is gewoon gezever en dat mag ook best gezegd worden.

Ook als je 16 bent mag je wel eens horen dat je een enorme zeurkous bent....

Overigens vind ik het heel ongezond om jarenlang te blijven hangen in een relatie die over is.
Alle reacties Link kopieren
misschien gewoon echt eens het gesprek met haar aangaan waarom ze spijt heeft en hoe ze daarmee kan dealen. Ze kan geen maagd meer worden en de seks ongedaan maken, maar jij als moeder kan haar misschien wel helpen om er vrede mee te hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
hmm, zou het kunnen dat ze juist ergens je goedkeuring terug wil aangezien je hier in in je 3e zin al aangeeft het ordinair te vinden... misschien dat ze door jou juist zo hard roept dat ze spijt heeft?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
LieveSharmaine schreef:
25-04-2018 13:21
Ze klaagt tijdens het eten. En ik heb haar al zo vaak gezegd dat dit een gevolg is van wat zij heeft gedaan en dat ze alleen in de toekomst kan bepalen of ze dan beter nadenkt. Maar nee ze geeft mij de schuld van dat ze seks had met ex-vriendjes omdat ik haar niet tegenhield...
Je eigen schuld is dat. Jij laat haar jou de schuld geven.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
25-04-2018 13:21
misschien gewoon echt eens het gesprek met haar aangaan waarom ze spijt heeft en hoe ze daarmee kan dealen. Ze kan geen maagd meer worden en de seks ongedaan maken, maar jij als moeder kan haar misschien wel helpen om er vrede mee te hebben
Ik heb al aangegeven dat het mij niet uitmaakt en ze voor mij nog steeds dezelfde dochter is. Maar zij is jarenlang boos om iets wat allang gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
En wanneer mijn 16-jarige dochter tijdens het eten loopt te klagen over haar seksleven, dan zou ik die tijd vandaag nog nemen om mijn eigen seksleven even goed te bespreken.
Misschien kan je haar uitleggen dat spijt van vrijwillige seks onnodig is.

Ik had persoonlijk mijn 13 jarige geen condooms en cart blanche gegeven om te gaan seksen. Kan je wel roepen dat het ordinair is maar waarom je kind niet wat beter opvoeden mbt seks?

Nu ook met die spijt gedachtes, waarom heeft ze dat gevoel ineens? Komt dat door de manier waarop jullie haar seksueel hebben opgevoed?
Alle reacties Link kopieren
Seksende 13-jarigen vind je ordinair, maar je verschaft wel de pil en condooms :facepalm: Een goed gesprek over zelfrespect was beter geweest.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft ze specifiek spijt? Wat is de achterliggende reden?
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik denk dat je dochter verdrietig is dat ze sex heeft gehad terwijl ze er misschien gewoon toendertijd nog niet aan toe was, maar vriendje wel. Terwijl jij wel met de pil en condooms aankwam dacht ze mijn moeder vind het prima als ik seksen ga terwijl je misschien op die leeftijd liever hebt dat je tegen je ouders aan schopt. En er tegen in ga, maar nu werd haar geen halt toegeroepen. Misschien achteraf praten had ze het juist wel nodig dat je er niet zomaar mee eens was dat een dertien jarige sex had. Natuurlijk prima dat je wilt voorkomen dat ze niet zwanger thuis komt maar ik begrijp wel een beetje wat je dochter wilt zeggen. Het was haar eigen keus om sex te hebben maar ze was wel erg jong. Dus zoals de andere in hun post zeggen hou eens op met je gezeik denk ik dat je het beste rustig met haar kan praten en haar gevoel erkennen en haar geen zeikert noemen, Ze had toen juist begrenzingen nodig en dat kreeg ze niet. Ik begrijp haar wel maar jou ook! Zeg dat je het misschien anders had moeten doen maar het toen de beste keus leek.
Amaqanda schreef:
25-04-2018 13:24
En wanneer mijn 16-jarige dochter tijdens het eten loopt te klagen over haar seksleven, dan zou ik die tijd vandaag nog nemen om mijn eigen seksleven even goed te bespreken.

Dat lijkt me de meest efficiënte methode om de klaagzang van dochter voor eens en altijd te doen stoppen :D
LieveSharmaine schreef:
25-04-2018 13:21
Ze klaagt tijdens het eten. En ik heb haar al zo vaak gezegd dat dit een gevolg is van wat zij heeft gedaan en dat ze alleen in de toekomst kan bepalen of ze dan beter nadenkt. Maar nee ze geeft mij de schuld van dat ze seks had met ex-vriendjes omdat ik haar niet tegenhield...

Tja, dat vind ik inderdaad ook een taak voor de ouders. Niet zo zeer het echt tegenhouden maar wel het bewust maken van je dertienjarige.
Bobby-Pin schreef:
25-04-2018 13:42
Dat lijkt me de meest efficiënte methode om de klaagzang van dochter voor eens en altijd te doen stoppen :D
Het klinkt grappig.

Maar vind als het serieus is een bizarre gedachtengang. o_o
Ik denk toch dat ze liever had gewild dat haar moeder haar tegen zichzelf had beschermd op haar 13e.

Ik begrijp haar wel een beetje, vanuit mijn eigen ervaring als jongensgekke puber. Maar goed gedane zaken nemen inderdaad geen keer. Misschien toch proberen om een keer het gesprek aan te gaan en er achter te komen wat er nou echt in haar om gaat. Waarom ze zich er zo rot over voelt.
Misschien ook je eigen aandeel hier in erkennen tegenover haar. Zeggen dat het je spijt dat je haar condooms en de pil hebt verstrekt, een dat je het naar vindt dat ze het nu mee moet dealen.
Lucifermiauww schreef:
25-04-2018 13:45
Het klinkt grappig.

Maar vind als het serieus is een bizarre gedachtengang. o_o

Ik ga er maar vanuit dat het niet serieus bedoeld was :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Je zaait wat je oogst.. Oftewel JIJ hebt haar opgevoed, of juist niet blijkbaar.
Met 13 jaar je dochter ordinair vinden maar het wel faciliteren vind ik ordinair en vreselijk tokkie eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je haar had moeten beschermen TO, ze is dertien jaar!

Wilde zij zelf seks? Of stond ze onder druk van haar vriendje en moeder. Want jij gaf haar ook nog eens een vrijbrief door condooms te kopen en de pil te regelen.

Jij noemt het jammeren en klagen. Maar heb je al een keer echt meer haar gepraat? Waar zit ze nou echt mee. Heeft ze inderdaad spijt of is ze boos. Heeft ze pijn gehad etc?

Als ze dit niet met jou kan of wil bespreken, zoek dan iets of iemand waarbij ze haar hart wel kan luchten. Misschien wil je dochter zelf een keer met de huisarts praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 13 jaar ook te jong. Heb je haar dat niet verteld?
Zo ja, dan moet ze gewoon de consequenties van haar handelen onder ogen zien, ondanks de waarschuwingen die je gegeven hebt en niet zitten simmen.
Alle reacties Link kopieren
Toen onze dochter 14 was en vroeg of vriendje mocht blijven slapen hebben we dat geweigerd. En gelijk duidelijk gemaakt dat ze het niet in dr hoofd moest halen om iets met hem te doen onder ons dak, dat mn man hem anders met zn blote kont over straat zou sleuren.
Hierna was de verkering heel snel uit......
Later vertelde ze dat ze toen wel boos was, maar nu wel blij dat wij haar tegengehouden hadden. Hij zette haar onder druk.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven