Geslacht baby

28-05-2018 00:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo luitjes,

Ik ben zwanger en weet nog niet wat het gaat worden. Op de een of andere manier heeft mijn omgeving (kennis en een nogal deel van de familie) een sterke voorkeur voor meisjes. Dit soort argumenten heb ik al regelmatig voorbij zien komen:

- Meisjes zijn rustiger
- Aan meisjes heb je later wat, jongens niet
- Meisjes helpen je in het huishouden en zijn zorgzamer
- Met meisjes kun je lekker gezellig shoppen en tutten, jongens niet

Nu heb ik maling aan bovenstaande argumenten. Ook weet ik dat mannen soms nalatiger zijn, omdat in bepaalde gezinnen de mannen met veel dingen weg komen en onder vele verplichtingen uitkomen, terwijl vrouwen daar harder op worden aangepakt. Ik zou dat graag anders willen doen voor mijn kinderen.

Terug naar de omgeving. De manier waarop hun voorkeur op mij wordt uitgeoefend begint me te storen. ''Wanneer baar je nou eens een meid!!!!'' (deze heb ik voor mijn zwangerschap al 4 keer naar mijn hoofd gekregen, alsof ik dit überhaupt in de hand heb). ''Je gaat vast een meisje krijgen!'' (op een manier van, ik gun het je echt heel erg, ook jij zal dat geluk op een dag hebben..)

En zo zijn er nog een tal van andere uitspraken. Bij elk kuchje, scheet, maagzuurtje is het ''misschien omdat het dit keer wel een meisje is!''

Bepaalde mensen in mijn omgeving trekken meisjes ook zodanig voor in hun gezin en worden de jongens bij voorbaat al bestempeld als druk, naar, dommig en traag. Dit heeft voor een weerstand gezorgd bij mij.

Door al deze zaken ben ik me heel erg gaan irriteren en kreeg ik zoiets van: ik wil een jongetje, alleen al om geen deel uit te maken van die op gender gebaseerde vooroordelen. Zo ken ik een hoop zoons die ontzettend lief zijn voor hun ouders, vrouwen die niets hebben met winkelen (ik ook trouwens niet, ik ga voor het eten), etc. En als ik een meisje zou willen, wil ik haar niet zodat ik kan gaan ''tutten'' of om van haar kamer een roze monster te maken. Daar voel ik niets voor.

Ik merk dat de hormonen mij parten spelen, hoewel ik dit niet uit aan mijn omgeving. Maar hoe kan ik dit een beetje kanaliseren? Ik wil me niet steeds irriteren aan wat een ander zegt of me druk maken om het geslacht.
Door te zeggen dat je er niets meer over wil horen.
Wat is dat voor rare omgeving waar jij je in bevindt? Meisjes voortrekken op jongens? Niemand die zegt als het kindje maar gezond is? Vreemd verhaal.
Alle reacties Link kopieren
In wat voor rare omgeving woon jij?

Meisjes helpen in het huishouden en zijn zorgzamer (ja in de jaren 60 misschien).
Meisjes zijn rustiger? Nou, die van mij niet.

Zeg dat je er niks meer over wil horen en dat alles welkom is!
ik geef mn bek ook maar een douw
http://politiek.tpo.nl/column/moeder-ni ... tscourant/

Deel deze column met ze
Alle reacties Link kopieren
😂😂 sorry hoor maar wat zijn dat voor gekkies? En waarom laat je toe dat ze dit zo tegen je zeggen?
Heel raar allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ze zitten je een beetje te plagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar hoe kan ik dit een beetje kanaliseren? Ik wil me niet steeds irriteren aan wat een ander zegt of me druk maken om het geslacht.
Wat een jij beschrijft herken ik helemaal niet. En zo te lezen de andere mensen die gereageerd hebben evenmin. Ik vermoed daarom dat het grootste deel van het probleem zit in jezelf. Blijkbaar ben je enorm gefocust op wat anderen lijken te zeggen of lijken te vinden. Laat het gaan, laat het los. Geniet van je zwangerschap en richt je op iets anders. Iets leukers.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn meisjes wel een dagje lenen, dan nodig je al je familie uit en dan kunnen ze zien hoe rustig meisjes zijn... not! :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Andere ‘omgeving’ zoeken. Het klikt alsof je in een instelling woont.
Haha ik heb ook een hekel aan winkelen en ga alleen voor het eten :rofl:

Zeggen dat je er niets meer over wilt horen inderdaad! Een jongen kan echt wel rustig zijn en een goede band met zijn moeder krijgen. Een meisje kan druk zijn en van jongensdingen houden. Beide geslachten kunnen geen hechte band met hun ouders krijgeb etc etc. Maar neem aan dat je omgeving dat ook wel weet.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en dat je vooral maar een gezond kindje op de wereld mag zetten!
Ik moet zeggen dat ik het indirect best wel herken/aanvoel al is het nooit zo letterlijk gezegd. Om die reden ook wel beetje voorkeur voor jongens gekregen (terwijl het me eigenlijk niet uitmaakt) om zo te hopen dat ze niet onbewust van zichzelf verwachten dat ze van alles moeten, vrijer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet dat weleens in Funniest Home Videos, dan vertellen mama en pappa heel blij aan hun kleuter dat ze een broertje krijgt en dan boehhh ontzettend huilen: "ik wil geen broertje ik wil een zusje!" En iedereen lachen.

Kinderen denken misschien nog dat je zo'n broertje terug kan stoppen maar ik weet zeker; volwassenen niet. Ze zitten je dus te stangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier wilde mijn schoonmoeder een kleinzoon en dat heeft ze 5 zwangerschappen aan mij en mijn schoonzus verkondigd. De hele tijd. Want jongens zijn veel leuker. Ze heeft nu 5 kleindochters en dat noemen wij karma.
Meestal kon ik het wel naast me neerleggen, maar vorig jaar toen ze het weer zei, het zijn maar meiden, ze zijn inmiddels 16, 12 en 12, 10, 9 en 7, was ik er helemaal klaar mee en hebben we het contact behoorlijk omlaag geschroeft. En heeft mijn man uitgelegd waarom.
Het belangrijkste blijft dat jullie als ouders blij zijn met je kinderen en de rest doet er niet toe. Leg uit dat je deze opmerkingen een keer helemaal zat bent en dat ervoor gaat zorgen dat jullie elkaar minder zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jongens en een meisje, shoppen doe ik met mijn oudste zoon, dochter haat het. Huishouden doen ze alle 3 alleen als je het ze opdraagt.

Echt onzin argumenten dus.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
28-05-2018 06:56
Je mag mijn meisjes wel een dagje lenen, dan nodig je al je familie uit en dan kunnen ze zien hoe rustig meisjes zijn... not! :-D
Of mijn zoon. Die is erg voorzichtig aangelegd en leest de hele dag boekjes. Ook al is hij net 1.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gatinmijnsok schreef:
28-05-2018 08:52
Hier wilde mijn schoonmoeder een kleinzoon en dat heeft ze 5 zwangerschappen aan mij en mijn schoonzus verkondigd. De hele tijd. Want jongens zijn veel leuker. Ze heeft nu 5 kleindochters en dat noemen wij karma.
Meestal kon ik het wel naast me neerleggen, maar vorig jaar toen ze het weer zei, het zijn maar meiden, ze zijn inmiddels 16, 12 en 12, 10, 9 en 7, was ik er helemaal klaar mee en hebben we het contact behoorlijk omlaag geschroeft. En heeft mijn man uitgelegd waarom.
Het belangrijkste blijft dat jullie als ouders blij zijn met je kinderen en de rest doet er niet toe. Leg uit dat je deze opmerkingen een keer helemaal zat bent en dat ervoor gaat zorgen dat jullie elkaar minder zullen zien.
wow.. er speelde dan wel meer toch dan alleen het feit dat ze jongens wilde? Was ze ook niet leuk in de omgang met de meiden? Hoe reageerde ze op jullie wens?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee jongetjes en die zijn allebei fantastisch! En als ik twee meisjes zou hebben zou ik vast hetzelfde hebben gezegd.


Joh, mensen zeggen maar wat! Cliché misschien, maar als je gezonde kinderen krijgt: count your blessings. Echt waar.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
28-05-2018 09:00
Of mijn zoon. Die is erg voorzichtig aangelegd en leest de hele dag boekjes. Ook al is hij net 1.
Oh ja? Wat schattig! Mijn oudste trainde toen al voor zijn toekomst bij Korps Mariniers, zo lomp en druk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat een rare argumenten. Mijn zoon is trouwens veel rustiger dan mijn dochter :P
Ook is mijn zoon iemand die me graag helpt en een echt mama kindje, en mijn middelste dochter is één brok energie en een echte tornado!
Mijn jongste dochter is dan ook weer iets rustiger (God zij dank! haha) maar het ligt dus echt niet aan de gender hoor.

Rare omgeving, en rare argumenten die van geen kant kloppen.
En waarom heb je later niks meer aan je zoon dan? Mijn man heeft een uitstekende en speciale band met zijn moeder. :)
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
28-05-2018 09:06
Oh ja? Wat schattig! Mijn oudste trainde toen al voor zijn toekomst bij Korps Mariniers, zo lomp en druk.
Ja hoor. Die gaat zo beheerst van de bank af enzo. Helemaal geen klimgeit of brokkenpiloot. Nee hoor, die loopt met z’n kar naar z’n kast en pakt zijn boerderijdierenboek of Nijntje aanwijsboek en kan zo uren plaatjes kijken, vindt hij práchtig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Kan het zijn dat je iets te serieus luistert naar wat andere mensen zeggen? Zij weten óók wel dat je er geen invloed op hebt.

Kinderen zijn net mensen, die verschillen nogal van elkaar.

En voor het evenwicht: Jongens geven energie! Zijn duidelijk in wat ze willen, kunnen knuffelen als de beste en zijn super zorgzaam naar hun zusje.
Ik begrijp je wel hoor. Mijn hele familie wilde na een jongen een meisje. Kan ik mij best voorstellen hoor, maar ik werd er gek van. Voelde mij al bijna schuldig naar het mogelijke jongetje in mijn buik. Uiteindelijk was het een meisje, maar mij had het totaal niet uitgemaakt.

Het is ook maar net hoe je bent opgevoed. Mijn beide kinderen krijgen straks precies dezelfde taken en opvoeding ondanks het geslachtsverschil. En wat hoop ik stiekem dat ik kan tutten met mijn meisje straks, maar ik ga er vanuit dat er net zo’n grote kans is dat zij daar helemaal niet van houd.
Ik had altijd een enorme voorkeur voor een meisje, om dezelfde redenen als de omgeving van TO. Ik wilde haren vlechten, nagels lakken en jurkjes shoppen.
We wisten bij de eerste niet wat het ging worden en ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld toen het inderdaad een jongen bleek.
Dat ging snel over hoor, maar de wens voor een meisje bleef. En de 2e werd een meisje, mijn roze wolk was compleet, we kregen een dochter, een zusje!
Nu heb ik een heerlijk gezin, maar in de praktijk vind ik jongens veel leuker, daar stop ik wat gel in het haar, en hoppa klaar.
Mijn meisje is een dotje, maar heeft geen geduld voor haren vlechten, nagels lakken wel trouwens. Maar echt tutten? neuh.....
Ik ook niet. Wel draagt ze graag jurkjes. Maar ik heb soms liever dat ze een broek aan trekt, omdat dat net even een tikkie praktischer is. En dan hebben we strijd. Hele dikke strijd.
Mijn mooie dame heeft een pittig karakter en ik blijk een jongens moeder. tja....

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik deze vooroordelen ook had, maar in de praktijk vind ik knullen vaak leuker (neemt niet weg dat ik ook dol ben op mijn dochter hoor!)

Ik heb gewoon leuke kinderen, of ze nu een meisje of een jongen zijn. Het zijn mijn kinderen en ik hou van ze, dat is het belangrijkste
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad raar, maar ik vind het ook wat apart om dan van de weeromstuit maar een voorkeur voor een jongen te krijgen. Dan doe je er op je eigen dwarse manier eigenlijk net zo hard aan mee. Je krijgt gewoon wat je krijgt, daar verander je toch niks aan, dus ik zou de hele discussie staken en als zij weer beginnen, er gewoon niet op ingaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven