Het leed dat kinderfeestje heet

12-07-2018 17:31 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand een doodsimpel antwoord heeft op het grote vraagteken wat boven mijn hoofd hangt.
Mijn kind heeft binnenkort zijn eerste kinderfeestje (als genodigde). Pas net een kleuter dus nog niet eerder gehad dus ook ik ben een leek in etiquette qua kinderfeestjes.

De kinderen worden uit school meegenomen naar het huis.
Wat moet ik doen. Moet ik mijn kind het kado mee naar school geven, en dan op school moeten neerzetten, wat mij sociaal gezien niet echt leuk lijkt voor de niet-genodigden. Of ga je als moeder van de genodigde bij het uitgaan van de school met het kado staan om het dan aan je kind te geven.

Of is er nog een verborgen derde optie waar ik niet aan heb gedacht.
:blond: :gift:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Kado in tas.
Tasje aan de kapstok?
Nemaìn’ schreef:
12-07-2018 17:33
Kado in tas.

Dit! Tas aan kapstok, klaar! Zorg wel dat het een, voor kind, herkenbare tas is, en dat degene die hem gaat halen weet dat hij een tas mee moet nemen.
Of 's morgens (in een tasje) alvast aan de betreffende moeder meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst precies hetzelfde. Heb de moeder ingelicht dat het kadootje in de tas zat.
En zoon instructies gegeven dat hij goed moest luisteren naar de moeder van de jarige.
En die moeder mijn telefoonnummer gegeven voor het geval als er wat aan de hand was.
Kado in tas ( die hebben ze toch al mee voor fruitbakjes en bekers en lunchrommel) aan de kapstok of aan ouder van de jarige alvast meegeven in de ochtend.

Hier komen ze ook nog wel eens het helemaal even brengen na schooltijd, wachten ze op het plein en geven dan het kado aan hun kind .. maar ik ben daar echt te lui voor. ;)
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
12-07-2018 17:37
Of 's morgens (in een tasje) alvast aan de betreffende moeder meegeven.
Dit!

Hoe moeilijk kan het zijn?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Leed? :proud:
Alle reacties Link kopieren
De titel duidelijk op een groter probleem. Wacht maar tot jezelf het feest je mag organiseren.
Hier gaat het cadeautje gewoon in zijn tas.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
12-07-2018 18:05
De titel duidelijk op een groter probleem. Wacht maar tot jezelf het feest je mag organiseren.
:hihi:
In tas, bij juf, bij moeder, nabrengen. Wat jij wil.
Ik breng het wel naar het schoolplein, puur omdat ik kinderen heb die gewoon vergeten dat er een tasje mee had gemoeten. En ik vins het fijn om ze nog even veel plezier te wensen, en neem dan gelijk hun schooltas mee zodat ze daar niet mee hoeven te zeulen.
Ik ga altijd naar school kadootje afgeven en schooltas meenemen. Mijn zoontje had 2 weken terug zijn feestje in de kleuterklas en er zijn veel moeder die het zo doen. Er enkele geeft het s morgens aan mij zodat het niet vergeten word.

Ik ben ook een tut die het fijn vind nog om nog een kusje en kriek te geven. Ook heb hem al gemist vanaf half 9 en als ie thuis is gaat ie bijna gelijk naar bed, dan zijn ze afgebrand vaak.

Succes en veel plezier!
Zoë26 schreef:
12-07-2018 18:49
Ik ga altijd naar school kadootje afgeven en schooltas meenemen. Mijn zoontje had 2 weken terug zijn feestje in de kleuterklas en er zijn veel moeder die het zo doen. Er enkele geeft het s morgens aan mij zodat het niet vergeten word.

Ik ben ook een tut die het fijn vind nog om nog een kusje en kriek te geven. Ook heb hem al gemist vanaf half 9 en als ie thuis is gaat ie bijna gelijk naar bed, dan zijn ze afgebrand vaak.

Succes en veel plezier!
Echt?
Alle reacties Link kopieren
Cadeautje mee in de tas en dan aan de kapstok. Of als je de moeder of vader van het feestvarken treft aan hen meegeven.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Lucifer2018 schreef:
12-07-2018 18:50
Echt?
Nou.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
12-07-2018 17:37
Of 's morgens (in een tasje) alvast aan de betreffende moeder meegeven.
Dit!
Kado in tas.

Sommige kinderen willen graag hun moeder tussrndoor nog even zien dus dan kun je het ook meenemen. Toen het kado te groot was voor de tas, heb ik juf gevraagd of ze er op kon letten dat het kado meeging.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in schooltas meegeven, langsbrengen aan het eind van de schooldag voordat ze naar het feestje gaan of in de ochtend al aan de desbetreffende vader/moeder can het jarige kind meegeven. Tip voor het eerste feestje van je eigen kind dat over een tijd dus ook wel zal komen(dacht dat het onderwerp daarover zou gaan) niet te veel kinderen, backup plan voor eten want er is altijd een kind dat niks (....) lust en, wat mij betreft het belangrijkste; zo snel mogelijk weg thuis naar een speeltuin oid zodat ze je huis niet afbreken🙈. Verder heel leuk hoor....
Alle reacties Link kopieren
De tips van adelaar81, een pro zo te lezen :-D.

Mijn tip: zet op het cadeau een sticker of plak er een kaartje op met “Voor Jantje van Marietje”. Op zoons eerste feest een ontroostbaar kind dat niet wist welk cadeautje van haar was voor zoon want ze herkende het inpakpapier niet. Heeft zeker een half uur de hik gehad van het huilen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Haha, neehoor, met “maar” 1 kind niet echt een pro denk ik. mijn zoon werd afgelopen weekend 9 en we hebben het net weer achter de rug 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
12-07-2018 18:49
Ik ga altijd naar school kadootje afgeven en schooltas meenemen. Mijn zoontje had 2 weken terug zijn feestje in de kleuterklas en er zijn veel moeder die het zo doen. Er enkele geeft het s morgens aan mij zodat het niet vergeten word.

Ik ben ook een tut die het fijn vind nog om nog een kusje en kriek te geven. Ook heb hem al gemist vanaf half 9 en als ie thuis is gaat ie bijna gelijk naar bed, dan zijn ze afgebrand vaak.

Succes en veel plezier!
Meen je dit werkelijk?
Mis je je kind vanaf half negen?!
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
12-07-2018 19:44
Haha, neehoor, met “maar” 1 kind niet echt een pro denk ik. mijn zoon werd afgelopen weekend 9 en we hebben het net weer achter de rug 💪🏻
:-D Heb er ook ‘maar’ eentje. Maar ik zie mijzelf wel als een veteraan na 5 kinderfeestjes te hebben georganiseerd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Djin schreef:
12-07-2018 18:51
Cadeautje mee in de tas en dan aan de kapstok. Of als je de moeder of vader van het feestvarken treft aan hen meegeven.
Dit ga ik doen. Ik heb het kado in een tas gedaan, hang het op de kapstok als ik de moeder ‘s ochtends niet zie. Dan app ik wel even dat hij nog een tas mee heeft met het kado.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven