Baby 5 maand weent enkel s avonds in bedje

20-07-2018 19:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje is 5 maanden. Sinds vorige week weent hij elke avond als hij in zijn bedje wordt gelegd. De andere slaapjes doet hij ook in zijn bedje, ook in slaapzak, ook na zijn voeding en dan is het wat gejengel en valt hij zo in slaap. Maar na zijn laatste flesje krijst hij gewoon.
Ik gaf sinds vorige week ook groentepap (dat ging supergoed trouwens) maar na 5 dagen ben ik hiermee gestopt omdat ik dacht dat het hieraan lag.
Nu al 2 dagen geen gp meer gegeven, en hij krijst nog steeds, enkel na zijn laatste flesje rond 19u. Eens hij slaapt, slaapt hij wel door tot 6u-7u s morgens.

Herkent iemand dat ? Wat zou het kunnen zijn ? Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen er weer over gaat miepen: groentepap is dus gewoon een groentehapje in het vlaams...

On topic: kan het zijn dat zijn laatste flesje niet genoeg is? Of dat hij wat later naar bed wil? Hebben jullie al een vast ritueel?
Geef hem een half schepje op 30 ml water meer met deze warmte.\
Alle reacties Link kopieren
Hij drinkt maar 4 flesjes meer per dag, omdat hij echt slecht dronk als ik te snel na elkaar gaf, meestal 180ml.
Dus nu rond 15u en dan rond 19u zijn laatste.
Geen speciaal ritueel, gewoon hetzelfde van overdag. Maar ik leg hem nog maar neer, en hij begint al...
zijn laatste flesje drinkt hij meestal gewoon niet leeg. Daarnet alweer 60ml ingelaten, dus maar 140 gedronken, en dan duwt hij met zijn tong de fles weg
Misschien is hij moe :-D
Alle reacties Link kopieren
Gewoon hetzelfde elke dag is ook een ritueel ;-)

En als je dat laatste flesje nou in 2 delen probeert te geven? Je geeft tot hij stopt met drinken, dan ga je even een kwartiertje een rondje met hem lopen ofzo, of een verhaaltje lezen of wat wiegen (als het maar rustig is) en dan kijk je of hij nog wilt en legt hem daarna in bed.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik bedoel dat ik savonds hetzelfde doe als bij zijn andere flesjes diezelfde dag en hij dan niet weent.
Kan wel eens proberen, als hij stopt (want soms drinkt hij het gewoon in 1 keer leeg ook) even later de rest te geven, na 5 miuutjes heb ik al heprobeerd en geen succes.
Vandaag duurde het wenen iets minder lang, dan denk ik, mss toch door de groentpap.
Wat ik daaret ook merkte, zodra ik de fles in zijn mond stak, begon hij al onrustig te worden, en zodra hij een slok dronk, begonnen zijn darmpjes rare geluiden te maken. Er zat 4u tussen de voedingen, dus hij moet dan toch al honger hebben
Als ik met deze hitte in een slaapzak werd gewurmd zou ik ook gaan wenen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-07-2018 19:59
Als ik met deze hitte in een slaapzak werd gewurmd zou ik ook gaan wenen.
Hij ligt er in zijn pampertje in, de slaapzak is megadun, en we zijn aan zee (belgie), waar het vandaag maar 20graden was.... hij heeft echt niet te warm, en is geen verklaring wrm het enkel savonds is.
Huilen van een baby heeft altijd een reden. Aan jou om de oorzaak te vinden. Negen van de 10 keer ligt het aan honger/dorst, te koud of te warm.
Beetje vreemd dat je in de verdediging schiet.
Gewoon lekker in slaap wiegen. Hij is er momenteel schijnbaar niet aan toe om alleen in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Houd je je kind nog 30-40 min rechtop na de voeding?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb het even nagekeken op de site van het KMI, maar het is dus niet de hele dag 20 graden geweest aan de Belgische kust. En warmte heeft de akelige gewoonte in huis te blijven hangen. Dus doe me nou een lol en trek dat kind die slaapzak uit. Mijn kinderen werden ook altijd stiksjagrijnig en jankerig als ze het te warm hadden.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-07-2018 20:22
Houd je je kind nog 30-40 min rechtop na de voeding?

Een kwartiertje ofzo, nadien even in de relax, maar dan begint hij in zijn oogjes te wrijven en leg ik hem in zijn bedje. Ook overdag, wanneer er geen probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Buufie66 schreef:
20-07-2018 20:14
Huilen van een baby heeft altijd een reden. Aan jou om de oorzaak te vinden. Negen van de 10 keer ligt het aan honger/dorst, te koud of te warm.

Zijn flesje drinkt hij niet leeg, dus veronderstel ik dat hij geen honger meer heeft, totaal ook geen hongersignalen meer. Ik blijf verderzoeken naar de oorzaak :-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon te moe van de dag om nog zelf in slaap te kunnen vallen.
Wat als je erbij blijft zitten of hem bij je in slaap laat vallen?
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
20-07-2018 20:25
Misschien gewoon te moe van de dag om nog zelf in slaap te kunnen vallen.
Wat als je erbij blijft zitten of hem bij je in slaap laat vallen?
Zodra ik hem neerleg, zie ik zijn onderlipje al krullen, echt zielig. Ook als ik hem probeer te troosten zolang hij ik zijn bedje ligt, krijst hij. Eens ik hem eruit neem, is het als bij wonder allemaal goed en lacht hij direct :-)
1-Aapje schreef:
20-07-2018 20:19
Gewoon lekker in slaap wiegen. Hij is er momenteel schijnbaar niet aan toe om alleen in slaap te vallen.
Dit.

Wel zonder het woord lekker. Daar is bij zo'n topic ooit iemand bizar op aan geslagen.

Die vond het bij je nemen van je kind niet lekker.
Beertje12345 schreef:
20-07-2018 20:28
Zodra ik hem neerleg, zie ik zijn onderlipje al krullen, echt zielig. Ook als ik hem probeer te troosten zolang hij ik zijn bedje ligt, krijst hij. Eens ik hem eruit neem, is het als bij wonder allemaal goed en lacht hij direct :-)
Cosleeping.
Alle reacties Link kopieren
Beertje12345 schreef:
20-07-2018 20:28
Zodra ik hem neerleg, zie ik zijn onderlipje al krullen, echt zielig. Ook als ik hem probeer te troosten zolang hij ik zijn bedje ligt, krijst hij. Eens ik hem eruit neem, is het als bij wonder allemaal goed en lacht hij direct :-)
En als je dan een tijdje blijft zitten zonder zijn lachen te beantwoorden, valt hij dan niet in slaap?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-07-2018 20:29
Cosleeping.
En dan ook naar bed om 19u?
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
20-07-2018 20:31
En dan ook naar bed om 19u?

Cosleeping deden we tot een maand terug, en wou hem dan gewoon maken aan zijn eigen kamertje en bedje. En ook omdat hij doorsliep. In de cosleeper was hij inderdaad wel stil. Sinds zijn bedje, heeft hij het wel moeilijker om stil in slaap te vallen...
maar ja, hoelang laat je ze dan ik de cosleeper ? Om ze het nog te kunnen afleren zonder veel problemen nadien
Beertje12345 schreef:
20-07-2018 20:38
Cosleeping deden we tot een maand terug, en wou hem dan gewoon maken aan zijn eigen kamertje en bedje. En ook omdat hij doorsliep. In de cosleeper was hij inderdaad wel stil. Sinds zijn bedje, heeft hij het wel moeilijker om stil in slaap te vallen...
maar ja, hoelang laat je ze dan ik de cosleeper ? Om ze het nog te kunnen afleren zonder veel problemen nadien
Gewoon zolang nodig. Vaak zijn ze met 18 wel in staat om alleen te slapen.

5 maanden is nog een piep kleine baby.
pien6 schreef:
20-07-2018 20:31
En dan ook naar bed om 19u?
Alsof daar niet andere dingen voor te bedenken zijn anders dan laten huilen in eigen bedje. Box naast je, op jou of je partner, draagdoek. ect.

Hier geen baby's gehad die met 5 maanden al doorsliepen vanaf 19.00 uur. Zat baby's krijgen dan nog wel wat voedingen.
Dus wat is het nut om de baby alleen op slaapkamer te leggen vanaf die tijd als ze/hij dan gaat huilen.

Dan maar in onze buurt en na de nachtvoeding allemaal naar bed. Co sleeping.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven