Ow dat bedoelde je!

13-04-2019 09:42 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las gisteren een topic waarin iemand een situatie beschreef waarbij haar kind steeds iets geks aangaf maar waar later bleek wat ze bedoelde.

Ik moest ineens denken aan toen mijn neefje 8 was. Hij logeerde bij mij en hij had net de periode van de boeman in, om en onder het bed achter de rug. Opeens zei hij dat hij de takkenman op de trap naar boven eng vond.
Ow jeee heb ik dat begint hij juist in mijn huis over een denkbeeldige takkenman dacht ik. Dus ik ga in kort gesprekje met hem over die takkenman. Hij was er zo van overtuigd dat het waar was dat hij mij het wilde laten zien. Eerst dacht ik dat het gewoon tijdrekken was om te gaan slapen maar eigenlijk ken ik hem zo niet. Ik zeg: kom neefje we gaan naar de trap en je zal zien dat er niks is om je zorgen om te maken.
We lopen naar de trap en heel trots zegt hij: daar zie je hem tante IBI.
En verdomd daar staat een sneeuwpop van stro gekocht op een rommelmarkt die nog naar zolder gebracht moest worden. We hebben hem samen naar zolder gebracht en gelukkig is hij er later thuis niet meer bang van geweest.

Wie heeft nog meer zulke dingen met kinderen waarvan je eerst denkt: waar heeft hij/zij het over en dat later de verklaring heel logisch bleek?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dochter destijds bijna 2 die steeds "pijn, pijn" riep. Ik steeds vragen waar het dan zeer deed. "neehee, pijnnnn"
Plotseling lacht ze en rent naar de hoek vd kamer. Daar lag haar SPEEN.
Alle reacties Link kopieren
Zoon begon net te praten en riep regelmatig 'koekiejuh! koekiejuh!' als we met hem speelden. Geen idee wat ie wilde. Uiteindelijk kwamen we erachter dat ie 'nog een keer!' bedoelde.

Alle reacties Link kopieren
Dochter zat achterin de auto bij oma en riep: ziek. ZIEK, ZIEK
Oma dacht dat ze moest overgeven, maar ze wilde de radio aan. (Muziek dus)
Alle reacties Link kopieren
Ik riep als kind altijd “mama er zit rommel in mijn voet en het doet zeer!” En daar snapte ze natuurlijk niks van. Beter kon ik het niet uitleggen. Ik probeerde het nog met ‘spijkers’ in mijn voet. Ik bedoelde ermee dat mijn voet sliep :-D Verder vroeg ik me altijd af hoe astronauten weer terug konden komen IN de aarde. Iedereen gaf altijd het antwoord dat ze gewoon terug vlogen en ik snapte er niks van. Niemand begreep de vraag ook. Ik dacht dat planeten een soort van harde ballen waren en wij daarin leefde, en de buitenkant een kleurig bal was. Je loopt ook op de maan en niet in de maan. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat er nooit aliens werden gevonden, keken ze wel in de maan of liepen ze er alleen op? Na een tijdje heb ik mezelf maar verteld dat astronauten een gat in de aarde boren en zo weer terug komen IN de aarde.
Oh bijna dagelijks met m'n zoontje van 1,5. Zo had hij het over 'titter'. En ik begreep maar niet waar het over ging. Toen hij een voorleesboek mocht kiezen en het boek van Kikker en vriendjes koos en heel blij riep TITTER en wees op het groene beest. Ook zegt hij 'ije'. Zijn woord voor: eieren, ijsje, snijden en glijden. Super leuke fase dit en de blijdschap bij hem als we het eindelijk begrijpen is onbetaalbaar.

Als kind had ik ook wat leuks. Zeetakje (theezakje). En zo deed ik dat bij meer woorden.
Toen zoon een jaar of 4 was, had hij het een keer over het 'fotohuis'. Hij wist er heel precies van alles over uit te leggen (locatie, hoe de omgeving eruitzag) maar ik kon het totaal niet plaatsen. Uiteindelijk begreep ik dat hij de bioscoop bedoelde, zo'n grote cinemei met alle filmposters aan de buitenkant (de foto's dus!).
Kind van toen 2: daar moet een tatoe tatoe op (op een auto)
Ik: een tatoe tatoe??
Kind: ja zo van taaaaaaa toooeee taaaaa toooeee

Sirene dus.
Kind (3j): oma ziet er dan verschrikkelijk uit.

Hij bedoelde: oma schrikt ervan.
Alle reacties Link kopieren
Het zoontje van goede vrienden (ongeveer 2 jaar) bleef toen mijn partner en ik bij ze gingen eten maar zeggen "eikel, eikel!" Dat vond moeder natuurlijk leuk, die dacht dat zijn oudere broer hem scheldwoorden aan het leren was. Pas toen hij naar mijn partner wees viel het kwartje, die heeft Michael.

Oom Eikel is wel blijven hangen en zo wordt hij nog steeds genoemd door de kinderen uit dit gezin.
Morgenstond_ schreef:
16-04-2019 21:58
Kind (3j): oma ziet er dan verschrikkelijk uit.

Hij bedoelde: oma schrikt ervan.
:rofl:
Zoon van 3 opgehaald bij opa & oma en onderweg in de auto werd hij héél verdrietig. "Oma boot" en huilen..dikke tranen hij was zo intens verdrietig. Ik probeerde er achter te komen wat hij nou bedoelde..maar oma en boot..en toen wist papa het..zijn duizendpootje! (zo'n dingetje van een centimeter of 2 groot... :-D ) die waren we vergeten bij oma. Gauw terug gereden en dat beestje opgehaald..en blij dat ie was! Haha :heart:
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 16-04-2019 23:27
1.74% gewijzigd
Regelmatig mensen die verschrikt opkijken wanneer ze door mijn zoon uitgemaakt denken te worden voor ‘sukkel’.

Hij zegt ‘cirkel’ gewoon een beetje anders.
Mijn dochter van 2,5 jaar riep steeds 'baardagaam, baardagaam.' En ik me maar afvragen hoe ze dat wist. Bedoelde ze 'naar buiten gaan.' Volgens mij wil ze de nieuwe Hodor worden van Game of Thrones :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van twee zei iets dat nog het meest weg had van 'kutje, kutje'.. bleek hij ketchup te bedoelen. Ik was inmiddels net zo rood geworden als de ketchup terwijl ik probeerde te bedenken waar hij dat 'vieze' woord toch vandaan had.
Het is O, niet Ow.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
13-04-2019 10:13
Zoon begon net te praten en riep regelmatig 'koekiejuh! koekiejuh!' als we met hem speelden. Geen idee wat ie wilde. Uiteindelijk kwamen we erachter dat ie 'nog een keer!' bedoelde.
Grappig. Mijn zoon zei net zoiets. Koekelie. Pas met een filmpje waarin het een paar keer achter elkaar werd gezegd stond hij te stuiteren en te wijzen :D Zo van "die bedoel ik"
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
17-04-2019 00:14
Het is O, niet Ow.
Ja hoor spreektaal. Maar als je het goed wil doen is het niet o maar oh. de o van sol, kort dus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zei laatst: ‘*Naamzoon* boos!’
Ik: ‘ben je boos? Waarom?’
Zoon: ‘Bose mama?’
Ik: ‘Nee hoor, mama is niet boos.’
Zoon: ‘mij bose?’
Ik: ‘Ja, jíj bent boos maar mama is niet boos hoor.’
Zoon, geïrriteerd: ‘MAMA BOSE!’
Ik: ‘nee mama is écht niet boos.’
Zoon, begint te huilen: ‘mama dragen?’
Ik: ‘ach kindje toch er is echt niks hoor’ *tilt zoon op*.
Zoon strekt armpjes uit naar de koelkastdeur en trekt hem open. Hij pakt een bakje frambozen van de plank en zegt stralend: ‘*Naamzoon* bose!’

Ahhh :idee:
lux- wijzigde dit bericht op 17-04-2019 17:25
0.09% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 wilde steeds graag 'bubbelies' kijken. Maar dat kon ik echt nergens vinden. Totdat ze zelf een keer in de zappelin app een filmpje had aangezet en ik haar hoorde zeggen jaa bubbelies. Het bleek 'de tumblies' te zijn.

En toen ze jaar of 1 was liep ze steeds met haar armen rond elkaar draaiend rond (nou ja haar ene arme tikte ze voornamelijk tegen de ander) en 'ieke ieke' roepend. En boos worden dat ik het maar niet begreep. Tot bij mij ineens het kwartje viel! Ze was 'wieken wieken' aan het zingen van 'zo gaat de molen'. Ze wilde dat liedje dus graag zingen met mij!
nina1966 schreef:
17-04-2019 00:42
Ja hoor spreektaal. Maar als je het goed wil doen is het niet o maar oh. de o van sol, kort dus.
Nee, het is echt O. Oh kan soms, maar niet hier. En Ow kan al helemaal niet. Zie https://onzetaal.nl/taaladvies/o-oh/
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
16-04-2019 23:34
Mijn zoon van twee zei iets dat nog het meest weg had van 'kutje, kutje'.. bleek hij ketchup te bedoelen. Ik was inmiddels net zo rood geworden als de ketchup terwijl ik probeerde te bedenken waar hij dat 'vieze' woord toch vandaan had.
Dan kwamen wij er hier nog goed af :D Ketchup heette hier Pakketje, en inmiddels pakketchup
Kennen jullie dat filmpje van een meisje wat antwoord geeft op de vraag van haar ouders over het trouwen van Prins Harry en Meghan?! :rofl: :rofl: :rofl:

https://www.chicksonright.com/blog/2018 ... nts-think/
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
17-04-2019 15:00
Mijn zoon zei laatst: ‘*Naamzoon* boos!’
Ik: ‘ben je boos? Waarom?’
Zoon: ‘Bose mama?’
Ik: ‘Nee hoor, mama is niet boos.’
Zoon: ‘mij bose?’
Ik: ‘Ja, jíj bent boos maar mama is niet boos hoor.’
Zoon, geïrriteerd: ‘MAMA BOSE!’
Ik: ‘nee mama is écht niet boos.’
Zoon, begint te huilen: ‘mama dragen?’
Ik: ‘ach kindje toch er is echt niks hoor’ *tilt zoon op*.
Zoon trekt armpjes uit naar de koelkastdeur en trekt hem open. Hij pakt een bakje frambozen van de plank en zegt stralend: ‘*Naamzoon* bose!’

Ahhh :idee:
Hahaha. Tja framboos, framblij :D
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje noemt een lieveheersbeestje een lief beestje. Wanneer er dan zo een stoeptegel is dan zegt ze altijd: naar het lieve beestje, lieve beestje gedag zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven