Marktplaats

12-11-2007 13:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verkopen jullie weleens wat via MP?

Ik wel en het gaat best redelijk. Nadeel is dat je zo vaak naar het postkantoor moet. Ik heb ook al wel meer dan 100 euro verdiend in een half jaar, maar merk dat het ook zonde is om kleding voor een prikkie te verkopen die echt heel duur was.



Wie heeft ook ervaringen, ik ben nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
MMP is ook dol op MP :-)



Dingen verkopen kost veel tijd, vooral kleding.

Het is inderdaad zonde om iets duurs voor heel weinig weg te doen, maar ik zie dat eigenlijk anders. Want je kunt zelf ook tweedehands spullen kopen waar jij dan weer voordeel bij hebt.



Ik zie het meer als "voor elkaar door elkaar". Verder vind ik het heel mooi dat je gewoon dingen vooruit kunt betalen en dat het dan ook nog opgestuurd wordt! Zo slecht is de wereld (wat dat betreft) dan ook weer niet.
Ik koop wel via Marktplaats, laatste ding was een box. Altijd prima gegaan, behalve een keer genaaid met een slecht werkende wasmachine, waar ik nog voor 170 euro aan moest laten repareren.. daar was ik goed ziek van.

Ik heb ook nog een aantal dingen staan die ik moet plaatsen in de categorie 'gratis af te halen' en een paar dingen te koop.

Goed dat je me er aan herinnert!



Ik betaal altijd contant, en haal het het liefst zelf af.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ook goed dat dat vertrouwen er is. Bij mij is het nog niet beschaamd en andersom ook niet.



Ben wel wat hoger met mijn prijs gaan zitten, d.w.z. voor 2 of 3 euro qua merkkleding gaat het bij mij niet meer weg. De fun is er nu wel af en nu wil ik echt een beetje verdienen eraan.



Ik koop zelf ook bij MP merkkleding, maar wel voor meer dan dat ik zelf verkoop. Succes MMP.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja,

ik ben ook wel eens 'genaaid'. Een video voor 25 euro ophalen en vervolgens is het ding stuk. Kostte vriendje en mij meer dan 35 euro met benzine e.d.



Nooit meer vertrouwen als het om duurdere aankopen gaat, dan maar de Mediamarkt bezoeken, is ons eigen devies.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker verkopen wij via marktplaats en we kopen ook weleens via markplaats super handig.
Alle reacties Link kopieren
alleen paarden en trailers..

verder nooit iets eigenlijk.



Ik zou ook echt geen kleren via marktplaats kopen ofzo. Hoe mooi het er ook uit mag zien, het blijft de kleding van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik koop graag bij MP. Ik heb er ook een tijdje gehandeld in spullen met mijn ex. De gekste dingen kan je er kwijt. Soms moet je wel een lange adem hebben hoor. Verder komt mijn allerliefste bezit er vandaan. Mijn kat Bo Ghi. Ik heb er nog (was wel nieuw) een goedkope krabpaal gekocht, een gratis krabpaal van iemand daar gehad, lampen en 2 (nieuwe) fauteuiltjes.



Mijn ex heeft alles daar gekocht en verkocht wat je maar kan bedenken. Veel wat er op staat is ook nieuw maar wel voor een goedkoop prijsje. En als je een beetje uitkijkt dan weet je de oplichters te omzeilen of te herkennen. Er is een keer een oplichter geweest die mij concertkaartjes wilde verkopen, maar die had ik al door voor ik geld had overgemaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het trouwens erg irritant dat er zoveel reklame door bedrijven wordt gemaakt op mp
Alle reacties Link kopieren
Ine79 schreef op 12 november 2007 @ 14:02:

Oh ja,

ik ben ook wel eens 'genaaid'. Een video voor 25 euro ophalen en vervolgens is het ding stuk. Kostte vriendje en mij meer dan 35 euro met benzine e.d.



Nooit meer vertrouwen als het om duurdere aankopen gaat, dan maar de Mediamarkt bezoeken, is ons eigen devies.
Of van tevoeren vragen of je het apparaat werkend mag zien en ter plekke dus werkend bekijken ;-] .
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, en vaak is alleen vragen of je hem werkend mag zien al genoeg. Als ze dan met smoesjes aankomen, weet je al dat het stuk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind MP geweldig. Ik heb er al veel verkocht (van kleding, tot auto, tot vissen, tot driewieler) en heb er ook al verschillende dingen gekocht (boeken, kinderkleding, babygym, cd-roms, speelgoed, etc.). Ik koop tegenwoordig ook wel dingen via ebay. Ik ben gelukkig nog nooit genaaid. Ik probeer de meeste zelf op te halen en contant te betalen, maar bv boeken of babykleding laat ik opsturen en dan maak ik het geld over. Dan zou ik trouwens nooit bij grote bedragen doen! Vroeger verkocht ik ook wel dingen op rommelmarkten of i.d. maar op MP verdien ik er wel meer aan. Het verbaast me soms ook dat ik bepaalde dingen verkoop!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed fachat.



Ik zou ook nooit grote bedragen vooruit betalen, 15 euro is ooit mijn max geweest en heb er best zorgen om gehad. Gelukkig goed gegaan,

maar vond het te stressvol.



Iemand kocht bij mij eens laarzen voor 20 euro (ze waren nieuw en eigenlijk 99 euro qua prijs) en ik vond het verbazend dat ze dat durfde.



Iemand rekende bij mij pas 30 ct extra voor de envelop. Dan koop ik het niet, je moet enveloppen gewoon hergebruiken, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou raar Ine. Als iemand het niet, om wat voor reden dan ook kan ophalen, en wil dat ik het opstuur, dat kan, geen probleem. Maar zij betalen de envelop of doos, postzegels of pakketzegel. Ik bewaar nooit enveloppen, nou ik moet zeggen, ik krijg nooit grote enveloppen. Dus raar dat jij het op 30 euro cent laat lopen en vindt dat een envelop hergebruikt moet worden. Niet iedereen heeft een klein postkantoortje thuis.



Nee hoor ik heb op verzoek ook wel eens spijkerbroeken in een plastic boodschappentas verstuurd. Maar alles wat niet in de bus kan daar moet een pakketzegel op. En ja die 6,20 zijn voor hun. En ook als ze niet kiezen voor "veilig" versturen. Het is op hun risico.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier een echte MP fan; veelal kleding die ik verkoop en koop. Voor mezelf en voor ons zoontje van 7 maanden. Maar eigenlijk alleen merkkleding, de rest loopt niet zo goed. Ik geef wel meer uit dat dat ik "verdien" met het verkopen van mijn eigen spullen, maar merk ook dat wanneer ik goede spullen koop, het snel weer verder verkocht is. En dus als iets niet past of toch anders is dan ik had verwacht, dan lukt het me meestal wel om het snel weer te verkopen. De verzendkosten schiet ik er dan trouwens wel vaak bij in.

Ohja, ik heb eens een kast en een schouw verkocht en een droogmolen gekocht.



Ik neem vaak ook voor grotere bedragen het risico van vooraf betalen en dan laten verzenden. Ben nog nooit bedrogen, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 12 november 2007 @ 17:18:

Dat vind ik nou raar Ine. Als iemand het niet, om wat voor reden dan ook kan ophalen, en wil dat ik het opstuur, dat kan, geen probleem. Maar zij betalen de envelop of doos, postzegels of pakketzegel. Ik bewaar nooit enveloppen, nou ik moet zeggen, ik krijg nooit grote enveloppen. Dus raar dat jij het op 30 euro cent laat lopen en vindt dat een envelop hergebruikt moet worden. Niet iedereen heeft een klein postkantoortje thuis.



Nee hoor ik heb op verzoek ook wel eens spijkerbroeken in een plastic boodschappentas verstuurd. Maar alles wat niet in de bus kan daar moet een pakketzegel op. En ja die 6,20 zijn voor hun. En ook als ze niet kiezen voor "veilig" versturen. Het is op hun risico.




Uiteraard betaalt de koper de verzendkosten. Maar dan ga ik niet heel gierig ook nog eens 30 cent vragen voor de envelop waar iets in gaat. In mijn geval zou ik 2,20 euro betalen voor een boek en 30 cent extra voor 1 lullig envelopje. Het gaat om het extra winst maken wat iemand dan wil, het moet wel eerlijk blijven. Ik stuur alles zoveel mogelijk in een plastic tasje, goed dichtgesealed met plakband. En anders een hergebruik ik een grote bankenvelop.

Dat scheelt mij namelijk geld om enveloppen te kopen, als ik dat wel doe is dat mijn keuze maar mijn verlies. Dus als iemand kiest om enveloppen te kopen dan mag ik daar toch niet voor betalen? Er zijn legio mogelijkheden.



Ik denk dat je me niet begreep, de verzendkosten horen bij de koper, zoals benzine voor de klant is die naar de winkel rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Hier wisselende ervaringen. Over het algemeen heel goed. Heb er veel gekocht, met als topper mijn vorige huis. ;-P



Heb ook wel eens iets zelf te koop aangeboden, koper gevonden, maar op de dag dat ie het kwam ophalen was hij er niet en liet daarna alleen nog weten dat ie het te ver rijden vond en of wij het niet konden komen brengen. Tsja... Wat moet ik daar nou van denken.

Ook wel eens iets anders te koop aangeboden, geld was onderweg maar is nooit aangekomen, en vervolgens ontkennen dat ze ooit een pakketje had gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur pas dingen op als het geld bij mij op de rekening staat. Als mensen dat dan niet willen, jammer dan, dan maar niet!
prulletje schreef op 12 november 2007 @ 15:04:

Ja precies, en vaak is alleen vragen of je hem werkend mag zien al genoeg. Als ze dan met smoesjes aankomen, weet je al dat het stuk is.




Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht. Ik heb pas mijn wasmachine verkocht via Marktplaats, maar als iemand had gevraagd of hij/zij hem werkend had mogen zien, had dat niet gekund. Simpelweg omdat we al een nieuwe hadden en die dus aangesloten stond op het water en de afvoer. Ook hadden we voor het gemak de wasmachine al naar beneden getild. Als iemand de wasmachine dan dezelfde dag nog wilde halen, dan kon dat gewoon.



Meestal verkoop ik alleen duurdere dingen via Marktplaats, zoals de wasmachine en een fiets. Verder vind ik Marktplaats handig voor dingen die ik nieuw te duur vind (navigatie-cdrom) of dingen die ik niet zo vaak ga gebruiken en waarvan ik het dan zonde vind om ze nieuw te kopen (koffertje).
Alle reacties Link kopieren
Mariska76 schreef op 13 november 2007 @ 09:15:

[...]





Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht. Ik heb pas mijn wasmachine verkocht via Marktplaats, maar als iemand had gevraagd of hij/zij hem werkend had mogen zien, had dat niet gekund. Simpelweg omdat we al een nieuwe hadden en die dus aangesloten stond op het water en de afvoer. Ook hadden we voor het gemak de wasmachine al naar beneden getild. Als iemand de wasmachine dan dezelfde dag nog wilde halen, dan kon dat gewoon.



Meestal verkoop ik alleen duurdere dingen via Marktplaats, zoals de wasmachine en een fiets. Verder vind ik Marktplaats handig voor dingen die ik nieuw te duur vind (navigatie-cdrom) of dingen die ik niet zo vaak ga gebruiken en waarvan ik het dan zonde vind om ze nieuw te kopen (koffertje).
Het ging om een videorecorder en niet een wasmachine. Daarnaast: Ik zou dan ook de wasmachine niet van je kopen. Ik loop ook wel eens op rommelmarkten en daar koop ik ook geen spullen waarvan ik niet weet of ze het doen, behalve als het erg goedkoop is. Als koper heb je de plicht om te controleren. Mocht het fout gaan, dan heb je ook geen recht om je geld terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
apparaten en kleding koop ik eigenlijk niet zo snel, maar meubels weer wel. vooral leuke opknappers. zo heb ik zo'n btje de hele kinderkamer bij elkaar gemarktplaatst :P en die is echt super schattig aan t worden!!

ook heb ik wel wat verkocht, maar dat duurt me meestal te lang... of te wel.. k ben n tikkeltje ongeduldig ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex was helemaal gek op MP. Ze handelde er een aardig salaris bij kan ik jullie zeggen. Daar tegenover stond wel dat het hele huis vol stond met verkoopbare troep en dat ze zelfs op rommelmarkten dingen inkocht voor een paar euro om ze vervolgens met vette winst te verkopen.



Ik werd knettergek van d'r. Maar eerlijk is eerlijk. Het verdiende goed.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.........
Alle reacties Link kopieren
In de familie en vriendenkring sta ik bekend als miss marktplaats.



Ik evrhandel vaak partijen kinderkleding. Ik koop zeer goedkoop een enorme hoeveelheid op, splits het in kleinere partijen en verkoop dat weer door. Ook sta ik er wel eens mee op een markt. Verder verkoop ik de kleding van de kinderen en spullen die wij niet meer gebruiken/nodig hebben.Voor de kinderen koop ik vaak kleding van het merk oilily. Ik koop het zeer goedkoop (er zit een outlet hier in de stad, ik koop daar alleen in de uitverkoop. Dan betaal je tussen de 5 en 20 euro per kledingstuk. Die kleding kan ik vaak met winst weer doorverkopen, nadat mijn zoons het aan hebben gehad.)



Wat ik allemaal gekocht heb:

- peuterbed (was toevalligerwijs van een collega)

- commode

- eetkamerstoelen (6 stuks a 10 euro)

- bank (gelderland by Jan des Bouvrie, 3 jaar oud, 80 euro)

- Heel veel kleding voor de kinderen

- lampen

- kasten

- onze auto

- speelgoed voor de kinderen

- fietsen

- een bugaboo (na een jaar weer doorverkocht, beviel ons niet)

- een koelstra kinderwagen, zgan voor dertig euro....

- een voetenzak voor de kinderwagen,



euh... moet ik nog doorgaan? In het kort komt het erop neer dat als ik iets nodig heb, ik eerst zoek op marktplaats voordat ik naar een webwinkel ga. Pas daarna ga ik naar een gewone winkel. Wat is er toch veel veranderd in een paar jaar tijd!
Alle reacties Link kopieren
ik vind marktplaats erg makkelijk in gebruik en heb op deze manier al veel verkocht, maar 1 keer gehad dat ik voor iemand iets achter hield, en dat ze toen niets meer van haar liet horen,ik heb haar een email gestuurd dat de koop niet doorging en het toen aan iemand anders verkocht.

kleren en apparaten zal ik niet zo makkelijk via marktplaats kopen...

verder een leuke snuffel site!



xxx
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens nog nooit bedonderd. Heb laatst voor het eerst iets van 50 euro besteld over de post bij iemand. Veel hoger ga ik niet.

Laatst heeft iemand voor 1500 euro (je leest het goed) bij mij afgenomen. Zij maakte geld over en ik mocht het opsturen. Dat zou ik dus weer nooit doen. Dan maar een avondje in de auto... Dat is toch een enorm risico?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven