Bluetooth vraagje

27-02-2018 19:41 5 berichten
Ik zag net dat mijn laptop verbonden is via Bluetooth met de laptop van de buren. De buren zijn er net komen wonen, ze spreken enkel Russisch dus ik heb nog niet echt met ze gepraat. Ik heb geen enkele reden om ze te wantrouwen trouwens.

Nu mijn vraag; wat kan iemand zien op mijn computer als we verbonden zijn via bluetooth? Kan dit kwaad?
Weet je zeker dat er verbinding is? Om een Bluetooth-verbinding tot stand te brengen moet je toestemming geven op het apparaat waarmee je verbindt. Zou het kunnen dat je de laptop van de buren ziet als zijnde binnen bereik? (zoals je dat ook bij wifi-netwerken ziet)
RikM schreef:
27-02-2018 20:09
Weet je zeker dat er verbinding is? Om een Bluetooth-verbinding tot stand te brengen moet je toestemming geven op het apparaat waarmee je verbindt. Zou het kunnen dat je de laptop van de buren ziet als zijnde binnen bereik? (zoals je dat ook bij wifi-netwerken ziet)
Ja, dat weet ik zeker, het apparaat stond tussen mijn andere apparaten waarmee ik verbinding heb, en ik kon het ook verbreken, dat heb ik gedaan. Ik vind het ook gek, want normaal moet ik inderdaad toestemming geven voor apparaten, dat heb ik nu zeker niet gedaan.

Denk je dat het kwaad kan?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat als je verbinding had, dat ze wel kwaad kunnen doen. Het klinkt in ieder geval bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Zeker als het Russen zijn ;-)
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven