Redenen om Facebook vaarwel te zeggen

19-09-2018 17:29 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie redenen om Facebook vaarwel te zeggen? Niet perse in het algemeen maar meer persoonlijke. :X
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer gehad dat in de map "overige" allemaal datingsberichten stonden. De bron hiervan leek te zijn dat er een klassenfoto is geplaatst van 2002 waar ik in getagd ben en mijn oud-klasgenoten achter hun pik aanlopen.

Leve scholen in de Vogelaarswijk.
Alle reacties Link kopieren
Facebook heeft een eigen Marktplaats. Maar als je iets van 130 euro, bijna nieuw, te koop zet reageren er alleen maar Bianca's die 10 euro bieden.
Alle reacties Link kopieren
En zijn dat redenen om Facebook op te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn Facebookaccount is een keer geblokkeerd geweest omdat Facebook dacht dat mijn achternaam "fake" is. Ik moest toen mijn ID-bewijs opsturen.
Mooi niet. Gewoon een nieuw account gemaakt toen. :lol:
Ga je maar snel anonimiseren!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-09-2018 17:36
Ga je maar snel anonimiseren!
Je kan op Facebook toch niet invullen dat je "Anoniem Anoniem" heet?
Alle reacties Link kopieren
EekTheCat0222 schreef:
19-09-2018 17:32
Facebook heeft een eigen Marktplaats. Maar als je iets van 130 euro, bijna nieuw, te koop zet reageren er alleen maar Bianca's die 10 euro bieden.
Maar bijna nieuw is niet nieuw en dus tweedehands en daar ga je dus niet se volle mep voor vangen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
19-09-2018 17:41
Maar bijna nieuw is niet nieuw en dus tweedehands en daar ga je dus niet se volle mep voor vangen.
Het was zo'n Bianca met krullend haar die over vluchtelingen in discussie gaat op Facebook en die meedoet aan winacties.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zoek je persoonlijke redenen?
Alle reacties Link kopieren
EekTheCat0222 schreef:
19-09-2018 17:32
Facebook heeft een eigen Marktplaats. Maar als je iets van 130 euro, bijna nieuw, te koop zet reageren er alleen maar Bianca's die 10 euro bieden.
Is Bianca de nieuwe Anita?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik gek word van allerlei sensatie berichten van kranten met heftige koppen en dan blijkt het te gaan over iemand in Amerika of Azië, waar het toch allemaal anders ligt.
Door de enorm tenenkrommende reacties van mensen op nieuwsberichten.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het bedolven wordt door racistische schuimbekkers, reclames, winacties & domme Jolanda’s.

Oh ja, en privacy enzo.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
19-09-2018 18:03
Omdat het bedolven wordt door racistische schuimbekkers, reclames, winacties & domme Jolanda’s.

Oh ja, en privacy enzo.
De personen die het medium echt "actief" gebruiken (met echt nog berichten plaatsen) zijn naar mijn mening het grootste probleem.
Vaak zie je ze ook klagen over Rutte, buitenlanders, bedelen voor gratis spullen etc. maar in al die tijd die ze eraan besteden hadden ze ook kunnen werken. :rolling:

Het leuke van Facebook is er al zeker twee jaar wel vanaf.
Gatinmijnsok schreef:
19-09-2018 18:00
Omdat ik gek word van allerlei sensatie berichten van kranten met heftige koppen en dan blijkt het te gaan over iemand in Amerika of Azië, waar het toch allemaal anders ligt.
Door de enorm tenenkrommende reacties van mensen op nieuwsberichten.
Mensen die serieus op dat soort berichten BLIJVEN reageren en liken. :( Als die er niet waren op Facebook was het er al veel leuker.
EekTheCat0222 schreef:
19-09-2018 17:32
Facebook heeft een eigen Marktplaats. Maar als je iets van 130 euro, bijna nieuw, te koop zet reageren er alleen maar Bianca's die 10 euro bieden.
De normale Marktplaats is al irritant. Die van Facebook nog meer. Wat een tokkies trekt die Facebookmarktplaats aan.
Je kan nog beter de kringloop bellen of je spullen naar een goed doel brengen als je ziet wat die tokkies op Facebook durven te schrijven in de reacties op de Facebookmarktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan kijk je er toch niet?

Als ik zat ben van facebook dan verwijder ik het. Maar de dingen die hier genoemd worden, kom ik niet tegen. Ik blokker een hoop sites, scroll heel snel langs bepaalde artikelen en die hele marktplaats laat ik links liggen

Beetje zoals ik doe op het vivaforum, alleen de leuke dingen opzoeken :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik niet iemand ben die gedoseerd kan Facebooken. Ik had constant het gevoel dat ik iets "miste". 's Avonds ff bijlezen werd een avond Facebooken. En ondertussen vond ik dat medium met al die neplevens eigenlijk hartstikke stom, en ik vond mezelf stom dat ik eraan meedeed. En dan toch weer kijken of je een like hebt. Alsof ik 16 ben...

Rigoureus gestopt en ik mis het totaal niet. Ik lees nu weer boeken ipv schermpjes. Het is heel verfrissend om af te spreken en nog niet alle ins en outs op FB te hebben gelezen. Ik app meer wat toch meer "gesprek" is dan duimpje omhoog.

Kan t iedereen aanraden.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Omdat het geen reet aan is en geen Facebook hebben zoveel rust brengt?

Kan me echt niet meer voorstellen dat ik er ooit op gezeten heb. Vermoeiend gedoe. Dit soort topics laat dat alleen maar weer blijken.

Snap werkelijk niet als je je aan zoveel dingen ergert en zelfs naar redenen vraagt om het te verwijderen, je wel Facebook blijft houden :huh:
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
19-09-2018 18:03
Omdat het bedolven wordt door racistische schuimbekkers, reclames, winacties & domme Jolanda’s.

Ik heb er geen last van,ligt dus eerder aan je vriendenkring dan aan Facebook zelf denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
19-09-2018 17:53
Is Bianca de nieuwe Anita?
Vergeet Jolanda’s niet...
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
19-09-2018 18:18
Omdat het geen reet aan is en geen Facebook hebben zoveel rust brengt?

Kan me echt niet meer voorstellen dat ik er ooit op gezeten heb. Vermoeiend gedoe. Dit soort topics laat dat alleen maar weer blijken.

Snap werkelijk niet als je je aan zoveel dingen ergert en zelfs naar redenen vraagt om het te verwijderen, je wel Facebook blijft houden :huh:
Dit.

Het is moeilijker om redenen te verzinnen om Facebook te houden dan om ermee te stoppen. Vermoeiend, oninteressant, oppervlakkig etc etc.
Alle reacties Link kopieren
JaniencaKatwijk schreef:
19-09-2018 18:06
De personen die het medium echt "actief" gebruiken (met echt nog berichten plaatsen) zijn naar mijn mening het grootste probleem.
Vaak zie je ze ook klagen over Rutte, buitenlanders, bedelen voor gratis spullen etc. maar in al die tijd die ze eraan besteden hadden ze ook kunnen werken. :rolling:

Het leuke van Facebook is er al zeker twee jaar wel vanaf.
Inderdaad.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-09-2018 18:19
Ik heb er geen last van,ligt dus eerder aan je vriendenkring dan aan Facebook zelf denk ik zo.
Of aan jouw definitie van racisme en domheid. Of aan jouw tolerantie niveau.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
19-09-2018 18:34
Of aan jouw definitie van racisme en domheid. Of aan jouw tolerantie niveau.
Ja natuurlijk dat zal het zijn. Het ligt aan mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven