Nieuwe laptop nodig, wie wil even meekijken...

10-06-2019 12:16 56 berichten
Mijn laptop is al zo'n beetje aan z'n derde accu toe en hangt met tape aan elkaar geplakt. Hij is ook heel langzaam. En jaren oud. Dus binnenkort moet er een nieuwe komen.
Ik wil in ieder geval 16gb werkgeheugen en een i7 processor en 17 inch mat beeldscherm. Ik kijk veel tv en films en zou hem graag aan mijn externe scherm (voor fotobewerking) kunnen koppelen.
Nu heb ik deze twee gevonden, die me qua specificaties wel aanspreken. Met de merken ben ik beide niet bekend. Ik hoor wel vaak dat mensen niet zo kapot zijn van acer.

Zijn er kenners die eens mee willen kijken? Welke zou jij kiezen en waarom?

Ik zie nu net een aantekening bij de HP laptop, dat de usb 3.1 poort alleen geschikt is voor dataoverdracht. Wat wordt daarmee bedoeld? Kan ik dan, als ik hem aansluit op het externe scherm, geen beeld bekijken??


https://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-17 ... ction=main


https://www.coolblue.nl/product/812634/ ... -74bj.html
anoniem_383085 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 12:32
16.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op tweakers naar de reviews van deze producten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
10-06-2019 12:22
Kijk eens op tweakers naar de reviews van deze producten.

Dat zal ik even doen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.coolblue.nl/laptops/intern- ... 18-0.45466

Deze voldoen allemaal aan je wensen. Mijn vriend zegt dat hij zou kiezen voor de Asus, die ook Coolblue's Keuze is.
Mijn eigen voorkeur gaat naar die HP Pavilion, maar dat is omdat ik heel tevreden ben over mijn huidige HP laptop.
BabyGroot schreef:
10-06-2019 12:28
https://www.coolblue.nl/laptops/intern- ... 18-0.45466

Deze voldoen allemaal aan je wensen. Mijn vriend zegt dat hij zou kiezen voor de Asus, die ook Coolblue's Keuze is.
Mijn eigen voorkeur gaat naar die HP Pavilion, maar dat is omdat ik heel tevreden ben over mijn huidige HP laptop.

Daar heb ik al gekeken, en een lijstje gemaakt en alle specificaties doorgenomen. De twee bovenstaanden kwamen voor mij het beste uit de bus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zegt de Acer, vanwege de mogelijkheid om het interne werkgeheugen te kunnen uitbreiden. Zelf heb ik een Acer Predator, bedoeld voor voornamelijk gamen en ben er nog steeds tevreden mee. :) Heb ongeveer dezelfde specs, alleen een kleiner scherm.

Wat voor aansluiting heeft je externe beeldscherm? USB is geen aansluiting voor een scherm, namelijk.
sombraonline wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:12
41.62% gewijzigd
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf nooit voor een Acer gaan, wat een troep. Voor Windows laptops zou ik kijken wat Asus heeft met je wensen.
Alle reacties Link kopieren
Is die foto bewerking een zwaar programma?

Anders is dezer laptop echt overdreven (duur) voor wat je ermee doet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een HDMI aansluiting nodig voor het aansluiten van een extern scherm. Geen USB. En HDMI zit op bijna alle laptops.

Maar als je foto’s wil bewerken, is een MacBook dan niet wat voor je?
essychan schreef:
10-06-2019 13:11
Ik zou zelf nooit voor een Acer gaan, wat een troep. Voor Windows laptops zou ik kijken wat Asus heeft met je wensen.
Dit. Slechte ervaringen met Acer.

Ik ben zelf erg te spreken over Asus. Ik heb meerdere Asus laptops gehad die allen zwaardere 3D modelleerprogramma’s met gemak aankonden.
SombraOnline schreef:
10-06-2019 13:06
Mijn vriend zegt de Acer, vanwege de mogelijkheid om het interne werkgeheugen te kunnen uitbreiden. Zelf heb ik een Acer Predator, bedoeld voor voornamelijk gamen en ben er nog steeds tevreden mee. :) Heb ongeveer dezelfde specs, alleen een kleiner scherm.

Wat voor aansluiting heeft je externe beeldscherm? USB is geen aansluiting voor een scherm, namelijk.

Mijn externe scherm heeft verschillende aansluitingen. De Imac die ik nu heb zit met een USB-C kabel aan het scherm.
essychan schreef:
10-06-2019 13:11
Ik zou zelf nooit voor een Acer gaan, wat een troep. Voor Windows laptops zou ik kijken wat Asus heeft met je wensen.

Waarom vind je Acer troep?
Kijk eens bij de Acer een Asus zal ik niet zo snel kopen.
Magick88 schreef:
10-06-2019 13:18
Is die foto bewerking een zwaar programma?

Anders is dezer laptop echt overdreven (duur) voor wat je ermee doet.
Ik heb diverse programma's. En kijk ook veel tv en films. Daarom wil ik een snelle laptop.
anoniem_383085 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:27
6.29% gewijzigd
Jawlensky schreef:
10-06-2019 13:26
Waarom vind je Acer troep?
Die van mij gaat al dik 8 jaar mee maar blijkbaar vinden het andere troep.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
10-06-2019 13:11
Ik zou zelf nooit voor een Acer gaan, wat een troep. Voor Windows laptops zou ik kijken wat Asus heeft met je wensen.
Eens. Troep is een groot woord maar Asus is degelijker. Beter gebouwd, makkelijker om iets uit te breiden, te vervangen of repareren. Al zijn mijn Asussen nooit kapot gegaan. Mijn Acer wel maar dat was lang geleden.

En waarom wil je een i7?
i5 is voor de meeste mensen /toepassingen meer dan genoeg.

Nog een tip: probeer het touchpad uit. Sommige voelen naar aan.
impala wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:44
25.22% gewijzigd
.
Hecamel schreef:
10-06-2019 13:19
Je hebt een HDMI aansluiting nodig voor het aansluiten van een extern scherm. Geen USB. En HDMI zit op bijna alle laptops.

Maar als je foto’s wil bewerken, is een MacBook dan niet wat voor je?

Ik heb nu op mijn Imac ook aangesloten via de usb-c kabel. Maar waarvoor is die usb-c kabel dan?

Een macbook vind ik te duur. En die zijn er niet in 17 inch.
PhiIae schreef:
10-06-2019 13:24
Dit. Slechte ervaringen met Acer.

Ik ben zelf erg te spreken over Asus. Ik heb meerdere Asus laptops gehad die allen zwaardere 3D modelleerprogramma’s met gemak aankonden.

Ik heb ook een asus nu, ben er tevreden over. Maar als ik de prijs vergelijk en dan de specificaties dan heeft de Asus (vivobook pro) wel minder in huis dan deze twee.
impala schreef:
10-06-2019 13:27
Eens. Troep is een groot woord maar Asus is degelijker.

En waarom wil je een i7?
i5 is voor de meeste mensen /toepassingen meer dan genoeg.

Dat vind ik ook wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Acer is prima; lekker stil. Alleen als hij heel druk bezig is hoor je wat zuchten.

Niet te vergelijken met dat geratel vroeger van de harddisk en de Fan.

Ik weet niet of de Aspire een echt mat scherm heeft of Half-Glare. Het is maar wat je bedoelt met 'mat'.

Voor de informatieservice van Cool Blue wordt wel veel reclame voor gemaakt maar in feite gaan ze niet kijken maar sommen wat op uit documentatie.

Zo wisten ze niet dat je geheugen niet kan toevoegen omdat er geen extra slot in zit, maar dat je dan (een deel) moet vervangen als je meer geheugen wil. En dat is duur.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
10-06-2019 13:32
Acer is prima; lekker stil. Alleen als hij heel druk bezig is hoor je wat zuchten.

Niet te vergelijken met dat geratel vroeger van de harddisk en de Fan.

Ik weet niet of de Aspire een echt mat scherm heeft of Half-Glare. Het is maar wat je bedoelt met 'mat'.

Voor de informatieservice van Cool Blue wordt wel veel reclame voor gemaakt maar in feite gaan ze niet kijken maar sommen wat op uit documentatie.

Zo wisten ze niet dat je geheugen niet kan toevoegen omdat er geen extra slot in zit, maar dat je dan (een deel) moet vervangen als je meer geheugen wil. En dat is duur.

Aha, dat is wel belangrijke informatie! Stom dat ze dat dan zo onduidelijk op hun website zetten.
Als je toch van plan bent om je laptop aan een monitor te koppelen, kan je ook kiezen voor een kleiner formaat, 15 inch bijvoorbeeld. Scheelt enorm in portabiliteit (en prijs).
Core i7 is altijd goed en 16Gb moet ook geen probleem zijn.
Kijk eens naar deze Lenovo; http://bit.do/eUDw8
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog altijd wel een Acer verkiezen boven een HP.
.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
10-06-2019 13:34
Aha, dat is wel belangrijke informatie! Stom dat ze dat dan zo onduidelijk op hun website zetten.
Het ging om een bepaalde Acer; ik weet niet of dat voor alle huidige Acers geldt. Maar 16 GB is ruim hoor.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
10-06-2019 13:34
Aha, dat is wel belangrijke informatie! Stom dat ze dat dan zo onduidelijk op hun website zetten.
Geluid is niet perse merkgebonden maar wel iets om op te letten. Ik heb mijn Asus daar destijds mede op uitgezocht.
Een ssd schijf ipv gewone harddisk scheelt al enorm en is ook veel sneller. Dat is wel een must eigenlijk, heb niet gekeken of jouw opties, dat hebben.
impala wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:42
20.88% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven