En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het Mexicaanse gerechtje is leuk en lekker geworden Mylene, we hebben dit keer kaastortilla's van Xenos gebruikt. Ik heb ze wel vaker gemaakt, maar nooit echt opgeschreven hoe of wat, en da's nu wel nodig. Samen met de salade en guacamole is het een prima gerecht om door 10 kinderen te laten maken.

Gisteren zelfgemaakte vispizza met lekker veel zalm, garnalen en mosselen.

Vandaag is er een uitgehongerde zoon van werkweek thuisgekomen, dus ik maak er een kindvriendelijke dag van: friet, kiezen tussen 2 soorten kebab, hamburger of frikandel en salade.
quote:malu3 schreef op 12 oktober 2007 @ 13:22:

MV, maak jij die Kofta helemaal zelf of gebruik je zo'n pak van Knorr?Normaal maak ik het zelf. Ik heb 2 hele dikke Griekse kookboeken die bordevol lekkere gerechten staan. Nu had ik van mijn moeder 2 pakken Knor Teriyaki gehad. Die heb ik bij de supermarkt kunnen omruilen voor de Kofta. Maar ik had verse tomaten gebruikt ipv tomaat uit blik en nog wat verse kruiden toegevoegd en ik moet zeggen dat het heerlijk smaakte. Dus beetje deze keer van Knor.
[quote]yette schreef op 12 oktober 2007 @ 13:25:

Het Mexicaanse gerechtje is leuk en lekker geworden Mylene, we hebben dit keer kaastortilla's van Xenos gebruikt.

Dat ik zo'n eetbaar bakje maakte (was een gerecht met een paddenstoelenmelange) had ik van het filodeeg, elk velletje met boter insmeren, velletjes op elkaar, dan in een bakje die ingevet was, oven in en daarna heb je een eetbaar bakje. Hoe doe je dat met een tortilla?

Ik maak ook graag mexicaanse gerechten en ik heb ook lekkere salades die daar leuk in te serveren zijn. Mocht je nog een keer tijd hebben lees ik graag hoe je zo'n bakje maakt van een tortilla.
Ik ga er vanavond Kofta maken, ook met verse tomaten (tasty toms) en courgette. Erbij tzaziki en een Griekse salade. Wel met een pak van Knorr dus als basis. MV wat voor een kruiden doe jij extra bij?
Gisteren had ik 5 gasten, heb parmezaanse kip gemaakt, risotto met champignons en een salade met croutons en pijnboompitjes. Voor de vegetariër tomaten uitgehold en gevuld met vegagehakt, pesto, parmezaan en pijnboompitjes.

Als voorgerecht reepjes pide die je kon dippen in een schaaltje met zeezout, peper, basilicum, oregano en olijfolie.

Het was een geslaagd etentje!

Voor vandaag heb ik schaaltje zuurkoolstamppot van oma gekregen. Daar maak ik een ovenschotel van met gehakt en appel
quote:malu3 schreef op 12 oktober 2007 @ 16:08:

Ik ga er vanavond Kofta maken, ook met verse tomaten (tasty toms) en courgette. Erbij tzaziki en een Griekse salade. Wel met een pak van Knorr dus als basis. MV wat voor een kruiden doe jij extra bij?

Ik had lekker verse rode ui erbij gedaan. Van kruiden heb ik die flesjes wereldkruiden van diverse landen, o.a. van Griekenland. Peper uit de pepermolen, 4 kleuren peper. Wereldkruiden zijn van Silvo. En erbij wat verse peterselie omdat ik dat ook had in huis vers. Bij de tsaziki als je het niet vers maakt is het echt een aanrader om komkommer te raspen en er doorheen te doen.

En als je morgen niet hoeft te werken zou ik er een knoflookje door de pers erdoor doen.
Dank voor je reactie MV. Ik ga er nu mee aan de slag. Teentje knoflook gaat er bij. Ik hoef morgen niet te werken maar al zou dat wel zo zijn, dan doen ze maar een stapje achteruit.
pff ik volg nu het candida dieet omdat ik gezondheidsproblemen heb, is soms wel lastig want er is veel wat je niet mag!

Vanavond heb ik griekse salade gegeten (rode ui, tomaten, komkommer, groene olijven) en een groot bord broccoli... Groente mag ik dus duidelijk sowieso veel eten! En omdat het niet zo goed met me ging vandaag, ben ik dus maar alleen maar groenten gaan eten met het avondeten. Maar ja, vond het wel heel lekker, gelukkig ben ik gek op groenten en salades!
morgen ga ik lekker witlof eten! En ik ga langs de visboer om iets lekkers uit te zoeken!
quote:summerparty schreef op 12 oktober 2007 @ 22:11:

pff ik volg nu het candida dieet omdat ik gezondheidsproblemen heb, is soms wel lastig want er is veel wat je niet mag!

Ik heb het ooit ook eens moeten volgen. Ik heb toen het kookboek "Het heden ik kookboek" gekocht. Er is ook nog een vervolg kookboek uitgegeven. Waarschijnlijk weet je dit al maar voor het geval je het niet weet, bij deze.
Hutspot 'compleet'! Heb er nu al zin in!
quote:mylenevalerie schreef op 12 oktober 2007 @ 13:32:

[quote]yette schreef op 12 oktober 2007 @ 13:25:Ik maak ook graag mexicaanse gerechten en ik heb ook lekkere salades die daar leuk in te serveren zijn. Mocht je nog een keer tijd hebben lees ik graag hoe je zo'n bakje maakt van een tortilla.

nou, ik heb wel even de tijd...

Tortilla in een ovenvast rond schaaltje doen (zodat je een bakje krijgt) en dan 7 minuten op 200 graden bakken.

Je moet wel echt goed opletten en liefst vanaf 5 minuten baktijd controleren of de tortilla al hard is, zodra dit het geval is, moet je ze eruithalen, want ze verbranden snel.

Grote taco's maak ik ook van tortilla's, hangend over het rooster.
ik eet zo meteen Tikka massala : had ik nog over van gisteren dus lekker makkelijk
quote:mylenevalerie schreef op 12 oktober 2007 @ 23:46:

[...]

Ik heb het ooit ook eens moeten volgen. Ik heb toen het kookboek "Het heden ik kookboek" gekocht. Er is ook nog een vervolg kookboek uitgegeven. Waarschijnlijk weet je dit al maar voor het geval je het niet weet, bij deze.

Bedankt voor de tip! Ik kende dit boek nog niet. Ik heb zelf "vechten met gerechten tegen candida en ME" gekocht, waar ook lekkere dingen in staan maar wel erg bewerkelijk..

Ik ga eens op zoek naar dat kookboek, ben benieuwd! Kan wel wat extra inspiratie gebruiken.

Vanavond gebakken zalm met dille en witlof gegeten hmmmmm
quote:summerparty schreef op 13 oktober 2007 @ 18:11:

[...]

Bedankt voor de tip! Ik kende dit boek nog niet. Ik heb zelf "vechten met gerechten tegen candida en ME" gekocht, waar ook lekkere dingen in staan maar wel erg bewerkelijk..

Ik ga eens op zoek naar dat kookboek, ben benieuwd! Kan wel wat extra inspiratie gebruiken.

Vanavond gebakken zalm met dille en witlof gegeten hmmmmmJa google maar eens, is geschreven door o.a. Renate Dorrestijn die ook ermee te maken had. Vervolg kookboek heet "Het nieuwe ik kookboek". Succes.
Vanavond risotto gegeten met parmezaanse kip en sla. Wat is dat toch ontzettend lekker! Kan het iedere dag wel eten
ik vond het gisteren al zo lekker klinken!

Ik heb vandaag heel makkelijk gedaan. Kwam vanmorgen op de markt een rare kilozak 3-peperkaas voor 1 euro tegen (moet eind deze maand op) en dat wilde ik natuurlijk wel proberen voor dat geld.

Gevolg: tagliatelle met spinazie en veel 3-peperkaas en een salade van heerlijk zoete pomodori met knoflook-kruiden-dressing

Prima spul. Maar wel heel veel
Haha! Misschien eet ik het morgen wel weer, heb nog steeds risotto over van dat etentje van donderdag. En ik vind het zonde om eten weg te gooien.

Maar ik bedenk morgen wel waar ik zin in heb
vandaag eten we lekker stoofpeertjes, die staan al lekker te stoven mm ruikt echt lekker, hopelijk smaken ze ook zo.

dit is de eerste keer dat ik het zelf doe haha
Vanavond lekker wokschotel van de AH met extra groenten
Vanavond duivelse kip, rijst, kokommersalade met sambal en bananenkwark.
@mylenevalerie: ik heb gegoogled op het kookboek en het lijkt me zeker wel wat.

Daarnaast kwam het boek van renate dorrestein (heden ik) tevoorschijn: had ik al veel over gehoord, en nu ik de recensies lees denk ik dat ik die ook wil kopen. Met deze nare CVS/ME/candidiasis wat het ook is waar dokters nooit echt iets mee kunnen is herkenning heerlijk...

Mag ik trouwens vragen of jij ook last had van CVS/ME/candidiasis? En zo ja ben je er vanaf gekomen met dieet en supplementen, en hoe lang duurde het? Zo, veel vragen, ben wel benieuwd want het is een behoorlijk gevecht en ik merk geleidelijk zeker verbetering maar ben benieuwd of het echt helemaal beter kan gaan.. (heb al bijna 10 jaar klachten). Hoop het zo!!
quote:summerparty schreef op 14 oktober 2007 @ 12:04:

@mylenevalerie: ik heb gegoogled op het kookboek en het lijkt me zeker wel wat.

Daarnaast kwam het boek van renate dorrestein (heden ik) tevoorschijn: had ik al veel over gehoord, en nu ik de recensies lees denk ik dat ik die ook wil kopen. Met deze nare CVS/ME/candidiasis wat het ook is waar dokters nooit echt iets mee kunnen is herkenning heerlijk...

Mag ik trouwens vragen of jij ook last had van CVS/ME/candidiasis? En zo ja ben je er vanaf gekomen met dieet en supplementen, en hoe lang duurde het? Zo, veel vragen, ben wel benieuwd want het is een behoorlijk gevecht en ik merk geleidelijk zeker verbetering maar ben benieuwd of het echt helemaal beter kan gaan.. (heb al bijna 10 jaar klachten). Hoop het zo!!Ja ik heb dat boek van Renate ook. Echt een aanrader. Ik heb vroeger candidiasis gehad en heb daar ook hulp voor gezocht in het alternatieve circuit want candidiasis is gewoon moeilijk aan te tonen omdat ieder mens dat gist in zijn lichaam heeft. Pas als het in je bloedbaan komt kan het agressief worden. Ik heb nog wel een boek voor je met info, moet ik even opzoeken maar dan zet ik de titel hier wel voor je neer. Maar dat kookboek is echt een aanrader.
Mmm klinkt lekker!

Nou ik ga die boeken zeker halen, kan alle hulp gebruiken hierbij, hoor ook graag nog de titel van het andere boek dat je nog hebt.
quote:summerparty schreef op 14 oktober 2007 @ 13:12:

Mmm klinkt lekker!

Nou ik ga die boeken zeker halen, kan alle hulp gebruiken hierbij, hoor ook graag nog de titel van het andere boek dat je nog hebt.Mijn vriendin heeft als het goed is het boek en ik de kopie. Ik kan de kopie niet zo snel vinden dus ik heb net een email gestuurd naar haar of zij de titel enzo voor mij heeft. Anders komt het snel weer hier boven hoor, ik moet toch binnenkort eens door alle verhuisdozen worstelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven