Helemaal laten gaan tijdens buffet / all in

27-04-2018 19:41 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu let ik normaal heel erg op wat ik eet. Ik ben 25, 168 cm en weeg 48 kilo. Te weinig, dat weet ik maar daar heb ik het dit topic niet over 😗

Ik hou heel erg van eten! Vooral van zoetigheid. Ik ben echt gek op pannenkoeken, taartjes, desserts, snoepjes. Ik ga dan ook regelmatig lunchen of uit eten, kan er echt van genieten en naar uit kijken. Maar ik let wel op wat ik eet door de week. Ik kan de hele week niet snoepen (oké soms een paar snoepjes of blokje chocolade), zodat ik in het weekend een lekker ijsje kan eten of stuk taart. En dan bedoel ik zelfgemaakte Cheesecake, geen slagroomtaart uit de winkel 😋

Maar.. als we ergens gaan eten waar je onbeperkt kunt eten. Bijvoorbeeld sushi, dan eet ik mij ook helemaal vol. Soms te vol.

Laatst waren we een aantal weken aan het rondreizen met mijn vriend door Azië. De laatste 5 dagen zaten we in een erg luxe resort met een geweldig ontbijt! Zalm, crossaintjes, pannenkoeken.
Ik heb mij dus elke ochtend echt vol gegeten. Een paar crossaintjes die ochtend met chocolade en kaas, pannenkoeken, taart, kwark met fruit, nog ander brood met verschillende soorten kaas.

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die normaal wel opletten op wat ze eten, maar zodra je all in kunt eten of een lopend buffet er is, je helemaal los gaat.

En achteraf denk ik altijd.. waarom? Omdat ik thuis de verleiding ook wel kan weerstaan en tijdens zulke dingen niet 🧐
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent de enige....
Daarvoor zijn die dingen toch gemaakt?
Dat denk in ook
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je volop keuze, thuis waarschijnlijk niet.
Maakt toch niet uit? Ik neem aan dat je niet 6 keer per jaar op vakantie gaat, dus dan geeft dat toch niks?
Ga normaal eten en gun je wat vaker wat lekkers, dan hoef je ook niet los te gaan op zo'n vreetbuffet.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet herkenbaar. Ik eet kleine porties (zo'n 6 tot 8 keer per dag) en als ik heel veel eten zie, raak ik een soort van in paniek alsof ik dat allemaal op moet eten. Als ik dan de andere gasten dingen zie pakken en weer terugleggen... Dan heb ik gegeten en gedronken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nee hoor, je bent niet de enige. Als ik het gevoel heb dat ik verwend word, haal ik er ook alles uit dat er in zit. Kan ik zo heerlijk van genieten. :)
Alle reacties Link kopieren
Aan de beelden van dit soort buffetten te zien ben je niet de enige...

Ik kom veel ontbijtbuffetten tegen op reis, maar ontbijt eigenlijk altijd toch gewoon normaal. Dat je veel keus hebt wil niet zeggen dat je ook alles moet eten. Vaak is de kwaliteit trouwens toch niet zo fantastisch en is het meer het gevoel van heel veel "gratis" eten waardoor je denkt meer te moeten nemen.

Maar aan de andere kant: je bent te dun, dus ik zou me er niet zo druk over maken. Ander verhaal als je er iedere week zit. (Daarom heb ik niet de luxe me te laten gaan ;))
stampertje12 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 19:53
8.82% gewijzigd
Ik wacht nog even op Willem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gevoel van te veel eten niet fijn. Ik neem liever bij een buffet van een paar dingen een beetje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe dat ook hoor.
En als ik jouw gewicht had deed ik het thuis ook wel
Het zijn over het algemeen dezelfde types die naar dit soort tenten gaan en zich zo laten gaan. Je zal dus niet opvallen.
Voor je gewicht hoef je het niet te laten, voor je gezondheid wel.
Zit je daar straks met je ondergewicht maar mét diabetes. En dat is slechts één van de aandoeningen die je kunt krijgen door jouw absurde vreetgedrag. Ongezond én ook nog eens onfatsoenlijk.
:rofl: Ik vraag me dan toch af aan wat voor soort tenten er wordt gerefereerd.
sinnombre schreef:
27-04-2018 20:00
Het zijn over het algemeen dezelfde types die naar dit soort tenten gaan en zich zo laten gaan. Je zal dus niet opvallen.

In de 4/5 sterren luxe hotels waar ik slaap heb je ook gewoon ontbijtbuffetten hoor. Die vind je echt niet alleen terug in Turkse tokkie hotels als je dat bedoelt.

Ik laat me nooit gaan, ik eet gewoon gezond en veelal hetzelfde als wat ik thuis ook zou eten. Ik slaap zonaal in hotels dat ik anders helemaal dicht zou groeien.
YouWish schreef:
27-04-2018 20:06
In de 4/5 sterren luxe hotels waar ik slaap heb je ook gewoon ontbijtbuffetten hoor. Die vind je echt niet alleen terug in Turkse tokkie hotels als je dat bedoelt.

Ik laat me nooit gaan, ik eet gewoon gezond en veelal hetzelfde als wat ik thuis ook zou eten. Ik slaap zonaal in hotels dat ik anders helemaal dicht zou groeien.
Tja, de laatste keer dat het mij gebeurde zat ik in een conferentiehotel, daar hadden ze een goddelijk ontbijtbuffet met fruitsalades, croissants, scrambled eggs en muffins met jam en clotted cream en meer van dat soort lekkers. Nou, met alle respect voor alle bescheidenen, maar ik heb er heerlijk van genoten.
Ik ontbijt op vakantie ook uitgebreider dan normaal. Thuis eet ik als ontbijt 2 boterhammen of havermout maar op vakantie kan ik gerust 4 verschillende broodjes pakken, wat fruit en dan nog een yoghurtje of iets dergelijks. Niet dat ik m'n bord dan helemaal vol laad en met helemaal propvol eet maar ik denk wel altijd "even een goede bodem leggen voor alle activiteiten van de dag."
Daar tegenover staat wel dat ik op vakantie minder tussendoor snack wat ik thuis dus wel doe.
In China at ik in de ochtend een goed ontbijt met toast, fruit en yoghurt etc en dan als lunch en diner Chinees. Kwam neer op zowat het dubbele van wat ik normaal eet dus ik dacht ik ben vast 10 kilo aangekomen. Na thuiskomst bleek echter dat ik was afgevallen. O_O
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 19:47
Ik wacht nog even op Willem.
Die is kwijt geraakt met koningsnacht in Den haag. Die had een paar blondines gevonden.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
27-04-2018 20:20
Die is kwijt geraakt met koningsnacht in Den haag. Die had een paar blondines gevonden.
Hij is vandaag gewoon gesingaleerd in Groningen.
lucky82 schreef:
27-04-2018 20:23
Hij is vandaag gewoon gesingaleerd in Groningen.
Toch wel met een oranje bittertje he..
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
27-04-2018 20:03
Voor je gewicht hoef je het niet te laten, voor je gezondheid wel.
Zit je daar straks met je ondergewicht maar mét diabetes. En dat is slechts één van de aandoeningen die je kunt krijgen door jouw absurde vreetgedrag. Ongezond én ook nog eens onfatsoenlijk.
Absurd vreetgedrag en diabetes omdat iemand een paar dagen een flink ontbijt tot zich neemt? Geloof je dat echt? Wat jammer om zo angstig rond eten in het leven te staan.
aikidoka schreef:
27-04-2018 20:27
Absurd vreetgedrag en diabetes omdat iemand een paar dagen een flink ontbijt tot zich neemt? Geloof je dat echt? Wat jammer om zo angstig rond eten in het leven te staan.
Dat was een persoonlijke sneer. :)
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik eet af en toe ook maar raak, hoor, wat is daar erg aan ?
Wat ik een beetje denk te lezen in je OP is dat je jezelf meestal inhoudt, en dan af en toe los gaat. Het één zou een reactie kunnen zijn op het ander.
Je extreem volproppen met calorierijk voedsel, en daarna weer heel erg 'opletten' klinkt niet zo fijn, en is ook niet zo goed voor je lichaam (en geest).
Ben je niet teveel bezig met eten en dun zijn ?
Je wilt het er niet over hebben, maar het lijkt me dat je ondergewicht hebt.
Ik ben vrijwel even lang als jij, en heb ooit ook zo weinig gewogen, en was echt akelig smal, en ik voelde me toen echt helemaal niet prettig.
nounou
sinnombre schreef:
27-04-2018 20:03
Voor je gewicht hoef je het niet te laten, voor je gezondheid wel.
Zit je daar straks met je ondergewicht maar mét diabetes. En dat is slechts één van de aandoeningen die je kunt krijgen door jouw absurde vreetgedrag. Ongezond én ook nog eens onfatsoenlijk.
Wat ben jij toch altijd een gezelligerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven