Koude kant en klare pannekoek

08-06-2019 13:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst; ik weet dat zelf gemaakte pannenkoeken het lekkerst zijn, maar dat wordt te krap in de voorbereiding.

Ik wil als hapje pannenkoekenspies maken met aardbei. Heeft iemand ervaring met koude kant en klare pannenkoeken? Ik neem aan dat je ze eerst moet opwarmen en deze daarna kunt gebruiken op de spies, alleen vraag ik me af of het dan niet te hard/droog wordt.. ik kan het ook nergens terugvinden. Heeft iemand wel eens de kant en klare pannenkoek koud gegeten?
Ik zou voor de kant&klare poffertjes spies gaan met aardbei ertussen. Hier wel eens koud gegeten en met aardbeien maakt het gelijk wat zoeter.
Alle reacties Link kopieren
koude kant-en-klare pannenkoeken vind ik echt niet te vreten, maar warm ben ik er ook niet dol op eerlijk gezegd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Je moet ze inderdaad eerst verhitten vanwege kans op listeria.
Ik vind kant en klare pannenkoeken sowieso niet lekker. Dat heb ik 1 keer geproefd en daarna het hele pak weg gegooid. Ik zou het dus sowieso niet doen.
De poffertjes zijn beter inderaad, dan die pannenkoeken.
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
08-06-2019 13:29
Ik zou voor de kant&klare poffertjes spies gaan met aardbei ertussen. Hier wel eens koud gegeten en met aardbeien maakt het gelijk wat zoeter.
Oh die ken ik niet; maar die maak je dan dus ook eerst nog warm? Of direct uit de verpakking?
Dat wordt toch heel klef allemaal?
Springkikker schreef:
08-06-2019 13:34
Oh die ken ik niet; maar die maak je dan dus ook eerst nog warm? Of direct uit de verpakking?
Je hoeft ze niet te verwarmen om te eten. ALs je ze koud gaat eten zou ik ze niet eerst opwarmen en dan weer af laten koelen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Die kant en klare pannenkoeken worden keihard wanneer ze weer zijn afgekoeld. Echt niet meer te eten dus.
Koud kun je ze in ieder geval niet oprollen, daar zijn ze te stug/breekbaar voor. Ik vind ze persoonlijk ook niet te eten. Dan heb ik tien keer liever pannenkoeken die je een dag van tevoren zelf hebt gebakken.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
08-06-2019 13:35
Je hoeft ze niet te verwarmen om te eten. ALs je ze koud gaat eten zou ik ze niet eerst opwarmen en dan weer af laten koelen.
Dat moet je juist wel doen, vanwege kans op listeria.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
08-06-2019 13:31
Je moet ze inderdaad eerst verhitten vanwege kans op https://www.netflix.com/nl/title/80108609.
Uh, hoe zo dat? Volgens mij, wanneer je ze uit de verpakking haalt, zijn ze veilig genoeg om gewoon te eten. De keuringsdienst is een stuk strenger in NL.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-06-2019 13:39
Koud kun je ze in ieder geval niet oprollen, daar zijn ze te stug/breekbaar voor. Ik vind ze persoonlijk ook niet te eten. Dan heb ik tien keer liever pannenkoeken die je een dag van tevoren zelf hebt gebakken.
Dat koud niet op te rollen is dat is ook weer zo. Ik denk toch maar dat ik dan de pannenkoek verruil voor soesjes met aardbei. Ik vond het idee van een pannenkoek zo leuk.. of ik moet
maar tot middernacht gaan bakken..
Ze moeten sowieso een minuutje in de magnetron om ze lekker zacht te krijgen. Lekker is om er pure chocola in mee te laten smelten.
eten/poffertjes-op-een-spiesje/list_messages/284507

lees deze link
Alle reacties Link kopieren
Is het voor volwassenen?

Zonde van de aardbeien om het in zo'n kleffe kant en klaar pannenkoek te rollen. Poffertjes zijn beter idd, maar is er niet iets anders kant en klaars met aardbeien te maken?
Verruil de aardbeien voor druiven
Die poffertjes heb ik wel eens gehad. Als je ze opwarmt, en weer laat afkoelen zijn ze na een uurtje keihard (als in dat je er een ruit mee kunt ingooien).
Is het een idee om wel zelf pannenkoeken te bakken en ze in te vriezen?
Houd er in ieder geval rekening mee dat anderen misschien niet met veel plezier een kant en klare pannenkoek eten.
Ik eet regelmatig koude pannekoeken, heerlijk! Maar dan wel de gezoete, de naturelle versie vind ik meer geschikt voor opwarming en dan met iets erop. Die dingen zijn gaar en klaar voor consumptie. Opwarmen heeft geen functie, het smaakt en voelt alleen anders.

Listeriagevaar is echt onzin, dat bestaat alleen een beetje voor zwangeren en verzwakten en dat geldt dan voor heel veel voedsel, niet alleen koude pannekoeken. Listeriabacterie is echt overal en normaal gesproken geen gevaar.
https://www.bing.com/images/search?q=sp ... &FORM=IGRE

Kinderen zullen het best lekker vinden. Het fruit zorgt voor het zoet van de poffertjes. Het ziet er heerlijk zomers uit.
Koud zijn ze niet te vreten die poffertjes. Je mag ze hooguit een minuutje laten rusten net uit de magnetron. Dan poedersuiker erop en harde roomboter erbij.
Alle reacties Link kopieren
Springkikker schreef:
08-06-2019 13:47
Dat koud niet op te rollen is dat is ook weer zo. Ik denk toch maar dat ik dan de pannenkoek verruil voor soesjes met aardbei. Ik vond het idee van een pannenkoek zo leuk.. of ik moet
maar tot middernacht gaan bakken..
Je hebt met 2-3 pannen toch binnen een half uurtje een hele stapel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven