Parmezaanse Kip

10-08-2010 16:40 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veelbelovende reacties op het recept van de Parmezaanse kip besloot ik vanmiddag dat ik dit ook wilde maken.

Ik had me er al helemaal op verheugd, tot ik net de biologische filets met verse kaas in de pan gooi. Het zogenaamde krokante laagje bleef namelijk meteen aan de bodem van de pan plakken.

Woedend heb ik vervolgens de filets in de vuilnisbak geflikkert en ben naar C1000 gelopen om a-la-minute-ik-kan-helemaal-niks rosbief lapjes te kopen.

Wat doe ik fout???
Moeten de kipfilets niet in de oven?
...
Als je het recept even plaatst kunnen we beter beoordelen denk ik.
...
Moet je ze niet in de oven klaarmaken?
De pan doe je fout

Leg de stukkies op een bakplaat met bakpapier in de oven, 20 minuten op 180 graden (niet al te kleine stukjes dan zijn ze nog lekker mals van binnen)

Zonder boter gaat het prima, maar voor de lekker en de extra knapperig op ieder stuk een flintertje boter leggen (of olie maar dat doe ik nooit)
Het lijkt me inderdaad een ovengerecht, als er kaas op moet.
...
Op een bakplaat met bakpapier leggen. Als het mag of feest is dan leg je wat dunne flinters roomboter op de kip. Is het geen feest, laat dit dan achterwege.

Doe oven op hoogste stand. 10 minuutjes erin en dan omdraaien en nog 5 minuutjes en even kijken of het gaar is of nog langer nodig heeft. Indien korstje niet bruin genoeg is kan de grill er nog even op.

zo staat het op het topic van verstandig eten, de recepten
Hmmm, klinkt lekker!

(nou ja, de ovenvariant dan )
Is dat alles? Kip met kaas? Of komen er ook nog kruiden bij? En dat vlokje roomboter mag altijd
...
Het lijkt me lekkerder met pesto (tomaat of basilicum) pijnboompitjes, zout en peper, parmezaanse kaas dus gebakken ciabatta broodkruim. etc.
...
het hele recept staat op het topic wat ik aangaf.
Met dank aan Sunlight haar parmezaanse kiprecept:

(Deze is opgeschreven door AgentL en weer aangevuld door mezelf )

-Kipfilet in stukken snijden (1 kipfilet per persoon)

- Meng het eigeel van 1 ei met een uitgeperst teentje knoflook en wat zout (en peper en ik doe een heel geklutst ei)

- Meng wat paneermeel met geraspte parmezaan ( ik vind alleen verse parmezaan lekker, dus uit een zakje doe ik maar weinig parmezaan op veel paneermeel, ik ken er die juist weer meer parmezaan dan paneermeel doen)

- Haal de kip door het eimengsel.

- Vervolgens wentel je de stukjes door het paneermeelmengsel

Allemaal op de bakplaat met bakpapier, en de oven in.

Bakken totdat ze gaar en goudbruin zijn. (das dus bij niet al te kleine stukken kipfilet in mijn oven 180 graden 20 minuten)

Voor de lekker kun je op ieder stukje een beetje boter leggen, maar kan ook zonder
Ooohhh, mmmm, die sla ik op!
quote:queenie1 schreef op 10 augustus 2010 @ 16:48:

Het lijkt me lekkerder met pesto (tomaat of basilicum) pijnboompitjes, zout en peper, parmezaanse kaas dus gebakken ciabatta broodkruim. etc.

Dit is echt lekker geloof me maar.

Toen ik jaren geleden kwam forummen werd dit vaak gemaakt, zelf een geprobeerd en het is nooit meer uit het repertoire gegaan

Ik ken een paar mensen die geen kaas lusten, dan maak ik het ook wel eens zonder, maar dan is het geen parmezaanse kip meer tuuk
Ondanks dat het niet goed ging in de pan is het toch geen reden om weg te gooien? Je had de kipfilets gewoon kunnen braden en van de jsu een lekker suasje kunnen maken.

Het lijkt me een lastig recept voor in de pan, maar als je voldoende olie in een pan met anti aanbaklaag doet en dit goed verhit kan het misschien slagen. In de oven krijg je een beter krokant korstje.

Wel een lekker recept trouwens.
Oke borrie, ik geloof je

Ik ga 'm opslaan en binnekort proberen!
...
Ik bak ze in de pan - snij de kipfilet niet in stukjes maar sla ze helemaal plat met de deegroller tussen folie zodat ze mooi dun worden.

Ik kruid de bloem met zout, peper en een mix van rozemarijn, thijm, oregano.

Kipfilet door bloem halen, dan door ei en dan door paneermeel waar ik een handvol vers geraspte parmezaanse kaas heb gegooigd.

Ik bak ze dan in een anti aanbakpan in olijfolie en een klont boter.

Gaat altijd goed en ik krijg een mooi bruin, knapperig korstje.

Pan goed heet laten worden.
Stom zeg om die kip dan maar weg te gooien.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Haha, die hebben we zelfs een keer met een paar dames van het NIET groepje tegelijk gemaakt! Allemaal precies gelijk begonnen, foto's van onze maaltijd gemaakt en online gezet en toen gezamelijk van achter de pc gegeten. Dat was leuk!!
quote:pruttel schreef op 10 augustus 2010 @ 17:07:

Haha, die hebben we zelfs een keer met een paar dames van het NIET groepje tegelijk gemaakt! Allemaal precies gelijk begonnen, foto's van onze maaltijd gemaakt en online gezet en toen gezamelijk van achter de pc gegeten. Dat was leuk!!Wat? Heb jij gekookt? Niet uit de Ping?

Haha, die hebben we zelfs een keer met een paar dames van het NIET groepje tegelijk gemaakt! Allemaal precies gelijk begonnen, foto's van onze maaltijd gemaakt en online gezet en toen gezamelijk van achter de pc gegeten. Dat was leuk!!

Jaaaa en ik heb mijn foto's nog!!

Wacht ff zoeken waar ze zijn

Dat was zeker leuk!!!!

Ik heb gerecht ook van van Age inclusief de foto' s per handeling erbij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zo maak je het;

Tha Making Of... Parmezaanse Kip!

Snij de kipfilet in stukken (1 kipfilet per persoon)

[afbeelding]

Meng het eigeel van 1 ei met een uitgeperst teentje knoflook en wat zout:

[afbeelding]

Meng wat paneermeel met geraspte parmezaan (ik vind het het lekkerst om ongeveer 1 op 2 te doen, dus meer parmezaan dan paneermeel):

[afbeelding]

Haal de kip door het eimengsel:

[afbeelding]

En vervolgens wentel je de stukjes door het paneermeelmengsel:

[afbeelding]

Allemaal op de bakplaat en de oven in:

[afbeelding]

Bakken totdat ze gaar en goudbruin zijn:

[afbeelding]

En smullen maar!!!

[afbeelding]

(hier geserveerd op een bedje van sla en pesto-risotto)

ps Ik heb gisteren deze kip uit de vriezer gehaald, en ze waren nog een klein beetje bevroren van binnen toen ze de oven ingingen. Ik denk dat ze er daarom zo sappig uitzien op de foto van de oven. Normaal zijn ze wat droger. Een ideaal lijn-recept! (ik ben niet voor niets in een paar weken tijd 10 kilo afgevallen )

Niet aan de lijn? Leg er dan een klontje boter op!

Ik heb een heteluchtoven en zet 'm op 180 graden. Een 'normale' oven moet dan op 200 graden. Bij mij gaan ze ongeveer 12 minuutjes de oven in, als ik tenminste 1 kipfiletje heb.

Plaatjes doen het wel in het topic En wat eten we vandaag bij mijn posting van 3 augustus om 14.45
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja alleen die plaatjes doen het niet (meer) bij mij Vandaar mijn aangepaste tekst haha
Miss M

Dat was in de periode dat ik culinair opgevoed werd!! Heb helaas de foto's op een in-actief online album staan, en op mijn laptop, niet op deze pc.... Anders had ik ze ook nog een keer hier geplaatst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven