Mode & Beauty alle pijlers

Parfumadvies

17-10-2017 13:20 32 berichten
Ik ben bijna jarig en mijn parfum is bijna op. Nu wil ik dus nieuwe vragen, maar ik ben al jaren geleden gestopt met parfumtrends volgen.. ik hou van frisse geuren, als tiener laura van laura biagotti, vind ik nu veel te zoet. One van calvin klein heb ik altijd een heerlijk zomerparfum gevonden. Als twintiger was ik dol op die groene bol van DKNY. Een tijdje geleden had ik noa van cacharel, vond ik heel redelijk, niet geweldig. Nu heb ik calvin klein eternity, die hoef ik niet nog eens. Ik ben inmiddels bijna 40, jonge meidengeuren hoeven dus niet meer.

Zelf naar een parfumerie heb ik geen tijd meer voor, weet ook niet waar ik moet beginnen dan.. ( en een hekel aan). Ik kan wel nog even binnenrennen als ik weet wat ik wil testen obv tips. Heeft er iemand tips voor lekkere frisse geuren, niet te zoet/meisjesachtig? Iets nieuws..

Alvast grote dank!
Davidoff cool water women.

Fris maar niet meisjesachtig.
Alle reacties Link kopieren
Estee lauder pleasures. Ruikt naar lelietjes van dalen :love:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
een klassieker? van Dior of Chanel ? maar dan hun jongere lijnen
Alle reacties Link kopieren
Allure van Chanel is mijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Black Opium van YSL is een lekkere. Nu een jaartje, misschien twee, op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar ik lees even mee, volgens mij hebben we bijna dezelfde smaak. Ben nu eind twintig en draag veel de 'groene bol' van DKNY en ook Noa van Cacharel staat bij mij in het kastje.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Eve of Evergreen van Jil Sander
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
aankleefsjaan schreef:
17-10-2017 13:37
Black Opium van YSL is een lekkere. Nu een jaartje, misschien twee, op de markt.
Is die niet heel zwaar?
Alle reacties Link kopieren
miems schreef:
17-10-2017 14:16
Is die niet heel zwaar?
Nee heerlijk issie. De naam 'opium' doet inderdaad denken dat het heel zwaar is, maar is echt niet zo.

Ik ben zelf ook van de Noa, Hypnose en DKNY - categorie
Alle reacties Link kopieren
De Black Opium is veel minder zwaar dan de gewone Opium, en ik vind m ook erg lekker.
Maar op iedere huid reageert een parfum weer anders, dus zelf uitproberen is wel een aanrader...
Alle reacties Link kopieren
la vie est belle van lancome?
Alle reacties Link kopieren
Zou advies bij de parfumerie vragen. Kan je het gelijk ruiken.
Alle reacties Link kopieren
missdory schreef:
17-10-2017 14:49
Zou advies bij de parfumerie vragen. Kan je het gelijk ruiken.
Los van dat TO schrijft daar geen tijd voor te hebben, hebben ze daar gewoon verkooptargets hoor. Ken iemand die in zo'n zaak gewerkt heeft en die vertelde dat er per week een bord in de personeelsruimte hing met hoeveel er die week van welk parfum verkocht moest worden. Dus of die nou zo'n persoonlijk advies op maat geven....
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Mijn favoriet van het moment (al een paar jaar) is Dahlia Noir van Givenchy. Verder vind ik Flower Bomb van Viktor en Rolf erg lekker. En laatst weer eens Beautiful van Estée Lauder gekocht. Dan krijg ik altijd vragen over welk lekker luchtje ik op heb.
Ze zijn allemaal fris en bloemig, jeugdig maar niet te.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 15:32
0.65% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
17-10-2017 15:09
Mijn favoriet van het moment (al een paar jaar) is Dahlia Noir van Givenchy. Verder vind ik Flower Bulb van Viktor en Rolf erg lekker. En laatst weer eens Beautiful van Estée Lauder gekocht. Dan krijg ik altijd vragen over welk lekker luchtje ik op heb.
Ze zijn allemaal fris en bloemig, jeugdig maar niet te.

Bedoel je Flower Bomb? Die vind ik vreselijk zoet.....
Ik denk toch echt dat je zelf moet gaan proberen TO. Een geur kan bij jou heel anders ruiken dan bij een vriendin. Ook nooit kopen op het eerste spuitje. Op je huid doen, uurtje weggaan, nog eens ruiken, en zelfs de volgende dag even ruiken wat er op je kraag van je jas of manchetten nog van over is.
Ik heb eens iets geprobeerd wat ik heerlijk vond en de volgende ochtend was daar zo'n scherpe nageur op mijn kleding te ruiken dat ik blij ben dat ik hem niet gekocht heb.
Succes!
herfstappeltaart schreef:
17-10-2017 15:27
Bedoel je Flower Bomb? Die vind ik vreselijk zoet.....
Ik heb het stiekem aangepast :proud:
Ja, hij is wel zoet. Net als de Estée Lauder. De Givenchy is wat poederiger.
Alle reacties Link kopieren
aqua di goia
Lorem Ipsum
Thanx voor alle tips! Toch nog zo'n 20 parfums om te testen ben ik bang als ik op al jullie tips af moet gaan! Denk dat ik er toch maar een paar ga testen obv wat jullie schrijven. Wat richting om het in te zoeken helpt wel heel erg: dank jullie wel! Laat nog wel weten wat het geworden is :-)
Marc Jacobs- Daisy Dreams en dan de roze fles.
Alle reacties Link kopieren
TO dit is wel lastig want je moet toch echt zelf gaan ruiken wat je nu lekker vind tips van andere zullen niets doen aan jouw smaak.

Misschien toch maar een keer tijd er voor maken.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
17-10-2017 13:22
Davidoff cool water women.

Fris maar niet meisjesachtig.
Juk die is echt brrrr die vind ik zo stinken al vanaf me puber tijd en nu 35 haha sorry
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik mijn favoriet te noemen.
De witte thee en gember van rituals. Heerlijk fris en apart.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
17-10-2017 14:19
Nee heerlijk issie. De naam 'opium' doet inderdaad denken dat het heel zwaar is, maar is echt niet zo.
Bedoelen jullie de gewone Black Opium of een van de varianten daar van? (Bijv. De Floral shock editon of Wild edition). Ik ken alleen de Opium uit de rode fles en die vond ik veel te zware sigarenlucht, alsof iemand uren in een rookhol was geweest, dus nu jij zegt dat dat niet het geval is ben ik nieuwsgierig. In het reclamefilmpje zit veel zwart, leer, een motor en daat bouw ik dan zelf een bepaald beeld, of beter gezegd eenbepaalde geur bij op. En die is bij Black Opium dus ook "zwaar" en "rokerig".
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven