Mode & Beauty alle pijlers

Parfumadvies

17-10-2017 13:20 32 berichten
Ik ben bijna jarig en mijn parfum is bijna op. Nu wil ik dus nieuwe vragen, maar ik ben al jaren geleden gestopt met parfumtrends volgen.. ik hou van frisse geuren, als tiener laura van laura biagotti, vind ik nu veel te zoet. One van calvin klein heb ik altijd een heerlijk zomerparfum gevonden. Als twintiger was ik dol op die groene bol van DKNY. Een tijdje geleden had ik noa van cacharel, vond ik heel redelijk, niet geweldig. Nu heb ik calvin klein eternity, die hoef ik niet nog eens. Ik ben inmiddels bijna 40, jonge meidengeuren hoeven dus niet meer.

Zelf naar een parfumerie heb ik geen tijd meer voor, weet ook niet waar ik moet beginnen dan.. ( en een hekel aan). Ik kan wel nog even binnenrennen als ik weet wat ik wil testen obv tips. Heeft er iemand tips voor lekkere frisse geuren, niet te zoet/meisjesachtig? Iets nieuws..

Alvast grote dank!
Alle reacties Link kopieren
Op de website van Fragrantica kan je reviews lezen en ook zoeken op geurnoten, op 'deze geur ruikt als...' etc.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om toch eens een Douglas oid in te lopen. Geuren zijn zo persoonlijk. Veel van de genoemde geuren zijn bijna allemaal (in mijn beleving dan) aan de zware / zoetige kant. Misschien zou je Chanel Chance eau fraiche eens moeten proberen.
Oh ja, sowieso niet direct de geur kopen. Eerst een monstertje laten maken. En een tijdje deze gebruiken. Ik heb al vaak gehad dat ik in de winkel enthousiast was maar een week later (na dagelijks het proefmonstertje te hebben gebruikt) de geur toch niet je dat vond. En daar zijn geuren gewoon domweg te duur voor.
mijn tip is ook naar de Douglas gaan (vermijd de onervaren weekendverkoopsters) , vertellen waar je van houdt en dan komen zij vaak met tips in die zelfde hoek, zo slaag ik altijd wel.

Geurtjes die bij een ander lekker ruiken kunnen bij mij vreselijk tegenvallen, ik ben ook voorstander van proefjes en die minimaal een dag proberen. Liever nog een monstertje laten maken en die een paar dagen gebruiken.
Probeer Mon Paris eens van yves saint laurent..
Ik ben laatst in Amsterdam bij Annindriya Perfume Lounge geweest. Niet goedkoop, wel heel goed en een bijzondere ervaring om de 'perfecte geur' te vinden.
Black opium lijkt heel erg op la vie est belle. In het begin misschien iets zwaarder en kruidiger, maar daarna is het net zo zoet als
La vie est belle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven