Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring Invisalign beugel

25-01-2018 22:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een offerte gekregen voor een Invisalign beugel, specifieker voor de Invisalign Lite met 7 beugels. Ik heb niet veel te corrigeren, maar de ronding van mijn tanden mag anders.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen met de Invisalign, met name met de Lite versie, de dagelijkse praktijk (vooral praten en drinken, ik eet sowieso nooit tussendoortjes, maar drink veel (warm) water), hoe snel zag je verandering etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4 maanden een invisalign beugel (niet de lite) en het bevalt me erg goed. De eerste week vond ik het wel lastig: erg pijnlijk en kreeg blaren in mijn mond. Vanaf de 2e week voelde het al meer vertrouwd

Praten was de eerste week ook even wennen, maar volgens mij merkte ik dat zelf meer dan de mensen om mij heen. Verder drink ik gewoon thee (niet te heet) en geen suikerhoudende dranken. Af en toe eet ik wel tussendoortjes met beugel in en spoel hem af zodra ik kan.

Het leuke is dat niemand ziet dat ik een beugel heb. Of ik heb er tenminste nog geen opmerkingen over gehad. Ik heb gelukkig geen attachments op mijn voortanden. Wel op hoektanden en kiezen en die zijn best zichtbaar
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie Bankkussen!

Wissel je om de 2 weken? Hoe lang moet je nog? Dus ondanks de attachments ziet niemand het? Dat vind ik wel bijzonder. Wat mij betreft hoeft niemand het zien bij mij.

Mag ik vragen wat je totaal moet betalen? Ik heb een offerte liggen van ruim 2500 euro, vind het best veel voor een lite versie.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wissel inderdaad om de 2 weken. Sommige bitjes zitten aan het begin wat strak, maar daarna kan ik ze steeds makkelijker uitdoen. Fijn om te merken dat er dus toch iets gebeurt in mijn mond

Ik moet in totaal 18 maanden. Nu nog 14. Het staat ook best scheef bij mij. Hoelang moet jij?

Niemand die het ziet inderdaad, maar de attachments zitten bij mij ook niet op een duidelijke plaats. Bij attachments op de voortanden zal je het wel snel zien bij iemand.

Ik was inclusief foto's/afdruk van gebit en de bitjes ongeveer 2800 kwijt. Veel geld maar ik ben er wel heel blij mee.

Kosten kan je overigens wel aftrekken bij belastingaangifte. Zal misschien nog iets schelen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n ding gehad voor ‘s nachts, nadat ik een blokjesbeugel had gehad omdat ik geen draadje achter mijn tanden heb. Je zag het echt wel hoor en bovendien hoorde je het als ik praatte. Ik zou n gewone beugel nemen, die heb je ook in het wit. Kans is dat het sneller gecorrigeerd wordt en je bent goedkoper uit. Als je toch iets wil dat onzichtbaar is en je hebt het geld ervoor over, dan kun je ook een beugel nemen die aan de binnenkant van je tanden zit.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem pas sinds enkele dagen, kan je er nog niet veel over vertellen dus helaas...
Alle reacties Link kopieren
Bankkussen, er zijn bij mij 7 bitjes begroot, kan me niet voorstellen dat je in 7 x 2 weken al verschil zult zien, maar er hoeft ook niet veel gecorrigeerd te worden.

Noa, ik betwijfel of ik met een gewone beugel snel klaar ben.

Loisa-Viva, mijn eerste bitje krijg ik over 4 weken, erg fijn om elkaar op de hoogte te houden :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben zon Beugel gehad. De oudste begon met zon draadbeugel, en daar ging zijn mond echt van kapot. Toen zijn we met Invisalign begonnen, en dat werkt dus echt super.... Ik zie hier op school dan ook bijna niemand meer met zo `n ouderwetse beugel.

Met eten en drinken deden ze die beugel uit, en daarna kon die gewoon weer in. Iedere 14 dagen wisselen, en de tanden staan nu heel mooi recht!
Alle reacties Link kopieren
machathee schreef:
27-01-2018 09:28
Bankkussen, er zijn bij mij 7 bitjes begroot, kan me niet voorstellen dat je in 7 x 2 weken al verschil zult zien, maar er hoeft ook niet veel gecorrigeerd te worden.

Noa, ik betwijfel of ik met een gewone beugel snel klaar ben.

Loisa-Viva, mijn eerste bitje krijg ik over 4 weken, erg fijn om elkaar op de hoogte te houden :-)
Oh 7 bitjes maar. Valt mee vergeleken met mijn 40 bitjes :proud: heb nu alweer de 10e in. Gaat sneller dan je denkt.

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt! Houd je ons op de hoogte?

Overigens zie ik wel al een paar weken echt verschil bij mijn kiezen.
bankkussen wijzigde dit bericht op 27-01-2018 19:43
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loisa_Viva schreef:
26-01-2018 13:02
Ik heb hem pas sinds enkele dagen, kan je er nog niet veel over vertellen dus helaas...

Wat vind jij er tot nu toe van? Valt het mee of tegen? Hoeveel bitjes heb jij totaal?
Alle reacties Link kopieren
Bankkussen schreef:
27-01-2018 19:40
Oh 7 bitjes maar. Valt mee vergeleken met mijn 40 bitjes :proud: heb nu alweer de 10e in. Gaat sneller dan je denkt.

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt! Houd je ons op de hoogte?

Overigens zie ik wel al een paar weken echt verschil bij mijn kiezen.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Volgens mij over 2 weken de 'clean check' (heet dat zo??). Een animatiefilmpje hoe het verloop van de correctie zal gaan. Hebben jullie dat ook gehad?

Wat ik sowieso heel fijn vind van mijn orthodontist is dat hij afraadde om de voortanden in zijn geheel iets naar achteren te brengen. Volgens hem zien mensen er dan 10 jaar ouder uit, omdat de bovenlip te veel zult invallen. De lippen zullen veel minder steun krijgen van het gebit. En profiel verandert er bij mij niets (gelukkig).
machathee wijzigde dit bericht op 28-01-2018 10:14
Reden: grammaticaal krom
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
27-01-2018 11:01
Mijn kinderen hebben zon Beugel gehad. De oudste begon met zon draadbeugel, en daar ging zijn mond echt van kapot. Toen zijn we met Invisalign begonnen, en dat werkt dus echt super.... Ik zie hier op school dan ook bijna niemand meer met zo `n ouderwetse beugel.

Met eten en drinken deden ze die beugel uit, en daarna kon die gewoon weer in. Iedere 14 dagen wisselen, en de tanden staan nu heel mooi recht!
Weet jij of deze beugel ook onder de gebruikelijke orthodontie vergoeding valt? Als je ervoor verzekerd bent, maakt het type beugel dan iets uit? Mijn dochter krijgt binnenkort ook haar vaste beugel, vandaar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik woon in Zwitserland...bij ons werd het vergoed.....Ik zou de verzekering opbellen...
Alle reacties Link kopieren
Even een update:

Sinds vorige week hem ik 'm...was ontzettend zenuwachtig, bang dat ik het niet meer in en uit zou krijgen, maar het is me allemaal super meegevallen.

De eerste dagen voel je het wel echt zitten, je bent je continu bewust van een extra element in je mond. En als je het uit doet, zijn de (vrijwel onzichtbare) attachments ook nog wel een element op je tanden waar je je bewust van bent. Máár.....je ziet er echt bijna helemaal niets van. Je moet mensen er echt op attenderen, dan zien ze het pas.

Ik heb 14 aligners en ben van plan om ze om de 10 dagen te vervangen ipv om de 14 dagen...op die manier hoop ik 1,5 maand te winnen.

Andere mensen nog ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vrijdag mijn invisalign. 62 aligners. Met elastiekjes. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Bankkussen schreef:
26-01-2018 09:43
Ja ik wissel inderdaad om de 2 weken. Sommige bitjes zitten aan het begin wat strak, maar daarna kan ik ze steeds makkelijker uitdoen. Fijn om te merken dat er dus toch iets gebeurt in mijn mond

Ik moet in totaal 18 maanden. Nu nog 14. Het staat ook best scheef bij mij. Hoelang moet jij?

Niemand die het ziet inderdaad, maar de attachments zitten bij mij ook niet op een duidelijke plaats. Bij attachments op de voortanden zal je het wel snel zien bij iemand.

Ik was inclusief foto's/afdruk van gebit en de bitjes ongeveer 2800 kwijt. Veel geld maar ik ben er wel heel blij mee.

Kosten kan je overigens wel aftrekken bij belastingaangifte. Zal misschien nog iets schelen
Volgens mij zijn de kosten voor orthodontie voor volwassenen niet aftrekbaar.
Bankkussen schreef:
26-01-2018 09:43
Ja ik wissel inderdaad om de 2 weken. Sommige bitjes zitten aan het begin wat strak, maar daarna kan ik ze steeds makkelijker uitdoen. Fijn om te merken dat er dus toch iets gebeurt in mijn mond

Ik moet in totaal 18 maanden. Nu nog 14. Het staat ook best scheef bij mij. Hoelang moet jij?

Niemand die het ziet inderdaad, maar de attachments zitten bij mij ook niet op een duidelijke plaats. Bij attachments op de voortanden zal je het wel snel zien bij iemand.

Ik was inclusief foto's/afdruk van gebit en de bitjes ongeveer 2800 kwijt. Veel geld maar ik ben er wel heel blij mee.

Kosten kan je overigens wel aftrekken bij belastingaangifte. Zal misschien nog iets schelen
Volgens mij zijn de kosten voor orthodontie voor volwassenen niet aftrekbaar.
Alle reacties Link kopieren
machathee schreef:
05-03-2018 14:15
Even een update:

Sinds vorige week hem ik 'm...was ontzettend zenuwachtig, bang dat ik het niet meer in en uit zou krijgen, maar het is me allemaal super meegevallen.

De eerste dagen voel je het wel echt zitten, je bent je continu bewust van een extra element in je mond. En als je het uit doet, zijn de (vrijwel onzichtbare) attachments ook nog wel een element op je tanden waar je je bewust van bent. Máár.....je ziet er echt bijna helemaal niets van. Je moet mensen er echt op attenderen, dan zien ze het pas.

Ik heb 14 aligners en ben van plan om ze om de 10 dagen te vervangen ipv om de 14 dagen...op die manier hoop ik 1,5 maand te winnen.

Andere mensen nog ervaringen?
Om de 10 dagen vervangen? Maar je tanden hebben 14 dagen nodig om naar de juiste stand te verplaatsen..? Dus dan past het volgende bitje toch nog niet goed? Soms adviseert de ortho om je bitje een week langer te dragen (zoals bij mij nadat ik op vakantie was geweest en vaak en lang had gegeten/de aligners niet 22 uur in had gehad) zodat je tanden iets meer tijd krijgen om naar de juiste plek in het bitje te verplaatsen.
appeltje1984 schreef:
19-08-2018 23:42
Om de 10 dagen vervangen? Maar je tanden hebben 14 dagen nodig om naar de juiste stand te verplaatsen..? Dus dan past het volgende bitje toch nog niet goed? Soms adviseert de ortho om je bitje een week langer te dragen (zoals bij mij nadat ik op vakantie was geweest en vaak en lang had gegeten/de aligners niet 22 uur in had gehad) zodat je tanden iets meer tijd krijgen om naar de juiste plek in het bitje te verplaatsen.
Is ook belangrijk voor de stabiliteit. Eerder wisselen geeft een grotere kans op terugval na stoppen met de bitjes.
Ik ben zeer benieuwd of die flexibele dingen ook leiden tot succes op het eind. Ik overweeg invisalign, dus ik volg dit topic
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
20-08-2018 23:30
Is ook belangrijk voor de stabiliteit. Eerder wisselen geeft een grotere kans op terugval na stoppen met de bitjes.
Ik wissel elke week.
Hey machathee!

Zou je misschien nog een update willen/kunnen geven?
Ik ben heel benieuwd hoe de invisalign je tot nu toe bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Sinds woensdag de beugel en je ziet t écht niet. Ik krijg alleen pas over 2 weken de attachement en dan zal t helaas wel zichtbaar worden vrees ik.

In en uitnemen gaat heel makkelijk en ik heb nauwelijks problemen met praten en ook geen pijn.

Ik moet om de 7 a 10 dagen wisselen en ben met een half jaar klaar. Terwijl er echt veel moet gebeuren....
Alle reacties Link kopieren
Heey Mbveld,

Hoe bevalt je beugel in combinatie met de attachments?

Ik krijg volgende maand mijn Invisalignbeugel met Attachments.

Groetjes Carli

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven