Mode & Beauty alle pijlers

Hoe vind je een goede kapper?

11-05-2019 23:59 15 berichten
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kapper. Dat ben ik al jaren en nog steeds niet geslaagd. Ik had een goede kapster gevonden, maar zij stopte helaas met knippen. Ondanks dat ik krullen heb ben ik al heel vaak verknipt en daar valt op zich wel mee te leven, maar nu wil ik van model veranderen en dat moet er in 1x goed ingeknipt worden.
Via via is het ok niet gelukt om een kapper te vinden en een krullenkapper hebben ze hier niet volgens Google en er zijn ook weinig reviews gegeven.
Iemand nog een idee behalve dan per salon een dag op de uitkijk te gaan liggen om te kijken hoe de mensen naar buiten komen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
In de buurt van Alkmaar of Amsterdam heb ik wel een tip. Helpt dat?
Nee, maar ik vind het wel heel lief :)
Alle reacties Link kopieren
Welke regio zoek je? Via via is toch de beste manier volgens mij
Google eens naar Rob Peetoom. Diverse vestigingen door heel het land. Kappers van verschillende niveaus. Hoe meer je betaald, hoe meer de medewerker (intern) is opgeleid. Ben nog nooit ontevreden de deur uitgegaan.
Yoehoehoehoe schreef:
12-05-2019 00:47
Google eens naar Rob Peetoom. Diverse vestigingen door heel het land. Kappers van verschillende niveaus. Hoe meer je betaald, hoe meer de medewerker (intern) is opgeleid. Ben nog nooit ontevreden de deur uitgegaan.
Dat gaat net zo op hoor, ik ben ook echt bij hele dure kappers geweest en ook die weten het ellendig te knippen. Dan zit het leuk als je de deur uit gaat en zodra je dan een keer gedoucht hebt komt het nooit meer goed in model. Ik zal eens op die meneer googlen.
diedietje schreef:
12-05-2019 00:38
Welke regio zoek je? Via via is toch de beste manier volgens mij
Ik ken niemand met krullen, dus dat wordt altijd al wat lastiger om een goed kapper te vinden en sinds mijn kapper er mee gestopt is zo’n 5 jaar geleden is het nooit meer goed gekomen.
goeie kappers volgens de Facebookgroep Curls Cult NL:

-Try Shy in Rotterdam
-Morango Curls in Rotterdam (meer voor sterke krul/kroes)
-De Krullen Company in Den Haag
-FixCurlsCG Den Haag
-Krullentemmer in Lelystad
-Belle et Beau in Nuth (zelf geweest, mijn haar zat fantastisch!)
-Pure Lou in Tilburg (ook geweest, ook een hele goede kapster!)
-Ebony in Utrecht
-Angel's Curly Hair in Zetten
-Marco en Miranda in Haren
-Le Jardin in Valkenswaard

Allemaal wel tussen de €45 en €75, maar dan weet je dat je goed wordt geknipt!
Hier hetzelfde probleem, nadat mijn haar voor de zoveelste keer verpest was speelde mijn fobie voor kappers met scharen weer op :(

Toch heb ik nu eindelijk, eindelijk het model wat ik wil (en wat kappers maar niet leken te snappen, zo vaak ging ik trouwens niet).
Ik heb het nu zelf geknipt. Nooit gedacht dat ik het durfde maar toen ik tientallen filmpjes zag op YT met die methode begon ik te denken: een heel klein stukje eraf.. dan kan er ook niet veel misgaan. En zo geschiedde :) Zat goed!

Na een paar dagen weer gewassen en nog een keer de schaar erin: perfect! Nog nooit zo goed gezeten!
Als dat de bedoeling is zou ik het proberen.
Ik ben er zo blij mee! Ik ga nooit meer naar de kapper, zeker weten! :)

Het fijne is dat als je zelf knipt je nooit hoeft te denken: wat gaat er veel af.. desnoods doe je een halve cm knippen, kijken of het goed is, niet: nog een stukje eraf. Al doe je 10 keer een paar mm, zeker met krullen kan er weinig misgaan al gaat het ook met steil haar prima zag ik!
Zal 1 linkje plakken voor de liefhebbers: https://youtu.be/6IwGCDT2DfM

Nu wil ik wat meer lagen; volgende keer weer, nu even een weekje aankijken of het goed blijft zitten. Tot nog toe wel :yes:
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 04:45
Reden: fout eruit
24.90% gewijzigd
Ik knip ook mijn eigen haar. Heb geen krul, maar wel hardnekkige slag in mijn dikke haar, wat dus betekent dat mijn haar een vrij specifieke behandeling nodig heeft wil het er leuk uit zien.
Er is ooit één kapper geweest die het snapte, maar zij was in opleiding en toen ze klaar was is ze vertrokken.
Uiteindelijk ben ik zelf maar aan de slag gegaan en ben er helemaal blij mee. Ga echt niet meer naar de kapper. Geen zin meer om te betalen voor teleurstelling :-)

Mijn dochter heeft een volle bos echte wilde krullen en haar knip ik ook zelf, Heb haar 1x naar de kapper gebracht en toen kwam ze buiten als champignon, dus dat doen we ook pas weer als ze er zelf om vraagt.
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 14:28
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook op zelf knippen. Ik heb slag en dik haar en het is twee keer per ongeluk goed geknipt, door twee verschillende kapsters, maar dat hebben ze nooit meer weten te herhalen. Alle anderen hebben het verprutst, goedkoop en duur. Ik doe het nu zelf, en het zit stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet 2 goede kapsters voor krullen in Rotterdam. Andere dan hierboven.
Orișa schreef:
12-05-2019 01:01
Dat gaat net zo op hoor, ik ben ook echt bij hele dure kappers geweest en ook die weten het ellendig te knippen. Dan zit het leuk als je de deur uit gaat en zodra je dan een keer gedoucht hebt komt het nooit meer goed in model. Ik zal eens op die meneer googlen.
Zou het zeker proberen! Sinds ik daar kom, zit mijn haar zeker tot 4 maanden na de knipbeurt in een goed model. Dit heb ik bij andere kappers nog nooit meegemaakt. Het is denk wel even zoeken voor je ;). Ik heb trouwens ook krullen.
Yoehoehoehoe schreef:
12-05-2019 12:56
Zou het zeker proberen! Sinds ik daar kom, zit mijn haar zeker tot 4 maanden na de knipbeurt in een goed model. Dit heb ik bij andere kappers nog nooit meegemaakt. Het is denk wel even zoeken voor je ;). Ik heb trouwens ook krullen.
Ik heb het gezocht maar helaas zit het niet in ‘mijn stad’ en Amsterdam of Rotterdam is echt te ver reizen voor elke keer als het voor 1 keer was geweest had ik het wel gedaan. Wat is het toch jammer dat een goede kapper vinden zo lastig is.
happyface97 schreef:
12-05-2019 01:36
goeie kappers volgens de Facebookgroep Curls Cult NL:

-Try Shy in Rotterdam
-Morango Curls in Rotterdam (meer voor sterke krul/kroes)
-De Krullen Company in Den Haag
-FixCurlsCG Den Haag
-Krullentemmer in Lelystad
-Belle et Beau in Nuth (zelf geweest, mijn haar zat fantastisch!)
-Pure Lou in Tilburg (ook geweest, ook een hele goede kapster!)
-Ebony in Utrecht
-Angel's Curly Hair in Zetten
-Marco en Miranda in Haren
-Le Jardin in Valkenswaard

Allemaal wel tussen de €45 en €75, maar dan weet je dat je goed wordt geknipt!
Dank je wel! Hier zitten er twee in de buurt van tussen. Die ga ik maandag gelijk bellen!

Zelf knippen wil ik echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven