Therapie strijd ,herbeleving, struggel dagelijkse leven!!

02-04-2017 01:15 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben nieuw hier!!

Ik ben 29e jaar oud.....

Zit sinds vorige jaar september in therapie..

Door ondere andere mijn verleden en mijn ptss. Ik kort schema therapie gevolgd maar ik bleek daar toch niet echt achter te staan. Dus hebben ik en mijn terapeut deze week besloten om er dan toch mee te stoppen. Ik wil graag mijn trauma verwerken zodat ik niet elke nacht herbeleving heb en ook een fijn nachtrust heb.

Nu gaat ze aankomende dinsdag overleg met haar collega's hoe verder . Ik vindt best wel spannend want ik wil echt graag mijn trauma verwerken want zo wordt ik ook echt ongeluk.

Ik heb sinds 6 maanden ook een uitkering en doe 2 dagen in de week vrijwilligerswerk.

En verder heb ik nu echt moeite om de dagen door te komen.



Stronggirl
Wat klink je gemotiveerd! En mooi gekozen nickname. Spannend dat je nu nog even niet weet wat ze je kunnen aanbieden. En fijn dat je vrijwilligerswerk hebt. Ik wil je gewoon even veel sterkte en kracht toewensen!
Alle reacties Link kopieren
Je doet het goed en het komt goed met jou.

Dappere meid ben je.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel luna

Mijn terapeut zei dat ze wel optie heeft maar dat nog even wil overleggen met haar collega's !! Ze wilt beginnen met trauma verwerking en dan waarschijnlijk met emdr maar ze wel bang dat voor lastig is dus wilt ff goed bespreken met haar collega's.

We hadden er ff kort over dat mijn trauma eenmaal open liggen we niet zomaar kennen stoppen dusja.



Vrijwilligerswerk is wel leuk maar haal daar niet meer echt mijn voldoening uit.

En zit niet lekker in mijn vel.



Hoop gewoon weer op dat ook al gaat moeilijk weg zijn ik toch weer iets lekker in vel ga zitten.



Stronggirl
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel jonari!!
Ik denk dat je met jouw instelling in ieder geval heel ver gaat komen! Emdr is heftig vaak inderdaad, heb je een netwerk/ mensen om je heen die je steunen? Jammer dat je niet veel voldoening uit je vrijwilligerswerk haalt, maar alsnog goed om wel dagbesteding te hebben. Ik ga slapen, hoop dat jij ook wat rustige slaap pakt vannacht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Luna

Ik wordt best verlegen van je compliment.

Omdat ik nu echt slecht in vel zit ben ook liefste alleen !!! En heb eigenlijk weinig tot geen contact met vriendin soms ff op de app of fb maar dat is het dan ook.

[...]

Thanks voor je steun!!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2017 09:06
Reden: in strijd met de huisregels
% gewijzigd
Is er al eens over medicatie gesproken, ter ondersteuning?



Verder vind ik ook dat je goed bezig bent. Wat zijn je hobby's eigenlijk? Misschien kun je daar nog wat voldoening uit halen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi blueeys

Over medicijnen hebben we het eigenlijk alleen 1x gehad dat was puur over slaap medicatie.

Maar omdat bijna 3 maanden moest wachten op psy dacht ik laat maar.



Hobbys heb ik eigenlijk niet meer.....

Vroeger deed veel dingen buiten de deur met vriendinnen maar nu ben ik überhaupt al blij als ik buiten kom. En inplaats in bed misschien ff wat tijd doorbreng op de bank inplaats van de hele dag in bed.



Stronggirl
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor mijn doen best lang buiten geweest en nu beetje op bed hangen.

Ben best moe !!! Zo ff douchen en dan lekker filmpje kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi stronggirl,



Je klinkt inderdaad positief om iets anders te proberen om je ptss aan te pakken. Vind ik mooi om te lezen. Zelf heb ik ook ptss en zit ik nu middenin traumabehandeling met emdr en exposure. Ik ben nu met de aller naarste herinnering bezig en moet zeggen dat het heel erg zwaar is. Het vermijden is nog niet helemaal weg bij mij dus ik zal er komende tijd flink doorheen gaan nog, maar ik weet zeker dat ik hierdoor kom en hier beter door ga worden. Twee jaar geleden heb ik moeten stoppen met de emdr omdat ik er toen nog teveel middenin zat. Nu ben ik er klaar voor om erdoorheen te gaan. Ik hoop voor jou dat emdr helpt want als het werkt kan je relatief snel en heel succesvol van de orde afkomen. Veel succes komende week!
Lekker bezig! Ik vroeg me af of je behalve vrienden nog steun vanuit familie oid hebt? Voor als je een intensieve traumabehandeling gaat doen.. viva had een deel van je bericht weggehaald ivm huisregels zag ik. Groetjes
Wat ben jij goed bezig!



Mij helpt het om meer buiten te komen als ik Pokemon Go speel. Misschien helpt dat jou ook?



Verder: ik kleur ook veel, dat helpt ook. Je ziet echt progressie, waardoor je veel sneller voldoening hebt. En ik luister veel luisterboeken. Die helpen ook tegen het malen in bed. Misschien het proberen waard?
Alle reacties Link kopieren
@luna

Op mijn familie kan ik niet rekenen dus heb een beetje mijn eigen familie gecreëerd!



@toughcookie

Ik ben nu wel beetje zat om elke keer met neus tegen de deur te lopen. Ben bijna 30 wil straks ook een gezinnetje met kindjes. Ik best veel last van herbeleving en paniekaanvallen. Dus nu is het echt genoeg ik wil der graag vanaf.

Mijn terapeut zei ook wel dat wel met mijn aandurft alleen het enige wat ze lastig vindt is dat ik al tijd in therapie zit en soms nog lastig vindt om dingen met haar te bespreken.

Maar afgelopen donderdagmiddag hadden we wel goed gesprek! Over het misbruik verleden.... ik denk dat ik klaar ben om te gaan verwerken omdat ik dan duidelijk doel heb en ook mijn eetproblemen en mijn andere problemen misschien ook minder worden.

Ik zelf ook in mail aangegeven dat misschien 2x in de week therapie misschien handiger is zodat misschien ook beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi blueeys



Pokémon spelen is niet zo mijn ding....

Ging wel eens mee met de zoon van een vriendin maar vondt de lol niet echt.



Kleuren deed ik wel tijdje maar heb daar de rust in hoofd niet echt voor.



Luister boek is misschien wel een idee.

Huur jij die ergs of download je die ik heb echt geen idee hoe dat werkt.



Stronggirl





Zo thuis maar zo thuis zit ff in dipje!

???? terwijl opzich wel een oke middagje heb gehad schaam der best beetje voor.
Niks om je voor te schamen toch? Luisterboeken kan je in de bibliotheek lenen, maar ook via de app luisterbieb. Daarin zitten ook gratis luisterboeken. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En mooi dat je je eigen familie hebt kunnen creëren.
Alle reacties Link kopieren
@luna

Als je niet op familie kan rekenen moet je eigen familie creëren. Het doet soms best pijn dat ik niet de familie heb waar ik op kan rekenen.

Maarja shit happens.

Tja voelt beetje raar dat zo een oké middag dat fijn gevoel niet vast kan houden.

Ben nu ook best wel overprikkeld. En zit in mijn bubbel!! Ga ff kopje thee zetten.

Voel echte wel moe en weet ff niet waar ik met gevoelens en emoties op moet.

Ga ff in de woonkamer zitten hier in de slaapkamer is best hard muziek van het café aan de overkant en ben nog al onrustig in mijn hoofd. Dus zo maar in de woonkamer gaan zitten en desnoods maar op de bank in slaap vallen voel echt opeens echt heel naar nu.
He bah dat je je zo naar voelt opeens! Triggers gehad? Ik weet niet of het werkt, maar boer zoekt vrouw begint zo, misschien afleiding? Heb je wel eens met therapeut ook gefocused op manieren om met overprikkeld zijn om te gaan? Bij mij werkt even lezen/ boek luisteren vaak. Of televisie kijken en dan een makkelijk programma. Een hete douche en daarna lekkere kop kruidenthee. Simpele dingen dus. Hopelijk is het straks stil op je slaapkamer!
Ik gebruik 2 apps, luisterbieb en storytel. En een aantal luisterboeken staan zelfs op YouTube, onder andere de Harry Potters. Die stem is zo fijn!



Als het druk is in mijn hoofd combineer ik luisterboek en kleuren ook vaak. Misschien werkt dat bij jou ook?
Ja kleuren vergat ik. Haha. Heerlijk ontspannend. En ik ben ook gek op die voorleesstem van de Nederlandse Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ga als wat helder ben in hoofd ff na kijken!!



Voel vooral nu heel ongemakkelijk en lig onder me dekbed te huilen!



Ik durf niet eens meer op te staan om iets te drinken eigenlijk best wel triest!!!



Ik hoop ook dat snel stil is aan de overkant want ik trek dit echt slecht!!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks luna &blueeys
Knuffel!
Adem in, adem uit. Je hebt je telefoon of tablet met internet nog? Dan kun je al zo'n luisterboek proberen, desnoods via YouTube. Of ga op YouTube filmpjes kijken waar je blij van wordt. Iets met schattige kittens of leuke recepten werkt vaak goed bij mij. Of kijk of er hier ergens een gezellig/vermakelijk topic is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stronggirl1987 schreef op 02 april 2017 @ 20:49:

Ga als wat helder ben in hoofd ff na kijken!!



Voel vooral nu heel ongemakkelijk en lig onder me dekbed te huilen!



Ik durf niet eens meer op te staan om iets te drinken eigenlijk best wel triest!!!



Ik hoop ook dat snel stil is aan de overkant want ik trek dit echt slecht!!!



Kan je niet iets op tv gaan kijken ofzo?

Dan denk je tenminste even aan iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven