Geobsedeerd door uiterlijk

16-08-2018 13:41 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vraag me af of jullie dit herkennen/tips voor mij hebben hoe hiermee om te gaan..

Ik merk dat ik elke dag bezig ben met mijn uiterlijk. Ik wil graag altijd de mooiste zijn, en dit maakt mij best vermoeid. Ik weet dat dit heel simpel klinkt en ik schaam me hier ook best voor!! Vandaar dat ik het anoniem op dit forum post.

Wanneer er een mooie vrouw langs loopt en mijn vriend hier naar kijkt, kan ik me wat jaloers voelen en hier onzeker van worden. Ik weet dat er meer vrouwen met mij zijn die dit gevoel ervaren en ik weet ook dat ik niet extreem ben in mijn jaloezie (het belemmert ons niet in onze relatie/ik belemmer mijn vriend nergens in, dit vind ik belangrijk!). Toch vind ik het vervelend dat ik mijn gevoel hier zo sterk van af laat hangen! Ik kan dit erg goed met mijn vriend bespreken en hij geeft aan dat hij mij mooi vindt, maar dat er zeker ook veel andere mooie vrouwen zijn. Ik wil graag de mooiSTE zijn. Het lijkt wel alsof ik constant deze bevestiging zoek en wanneer iemand zou zeggen dat ik tot de middenmoot behoor, er iets gebeurd. Alsof dit mijn 'houvast' is. In het verleden is er wel iets voorgevallen met ex-vriendje / beste vriendin die er heel goed uit zag. Mijn ex-vriend heeft na mij een relatie met haar gekregen. Wellicht ben ik hierdoor de lat qua uiterlijk hoog gaan leggen voor mezelf/hecht ik hier veel waarde aan.

Hechten jullie ook zoveel waarde aan uiterlijk? Ik vind het lastig dat mannen vaak zo geobsedeerd zijn door het vrouwelijk schoon.. waardoor ik denk dat ik mezelf hierin ook constant moet 'bewijzen'.
Hechten jullie ook zoveel waarde aan uiterlijk? Ik vind het lastig dat mannen vaak zo geobsedeerd zijn door het vrouwelijk schoon.. waardoor ik denk dat ik mezelf hierin ook constant moet 'bewijzen'.

Volgens wie?

En nu gaan wij massaal zeggen dat je wat meer eigenwaarde moet kweken en je bezig moet houden met wat mannen willen. Maar wat jij zelf wil... maar gok zomaar dat dat helemaal niks gaat uitmaken?
Sorry hoor maar wat vreselijk oppervlakkig, de mooiste willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom moet je dan de mooiste zijn? Wat als je dat niet bent? Wat gebeurt er dan?
Zolang je voor jezelf niet goed bent zoals je bent zal je nooit de mooiste zijn voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Misschien eens je keus in mannen goed bekijken?

Zat leuke mannen die niet per se de mooiste vrouw willen daten maar gewoon een leuk mens met leuk gedrag en leuke uitstraling.

De mooiste willen zijn en onzeker zijn is alleen leuk voor bepaalde mannen die je helemaal niet moet willen daten.
Alle reacties Link kopieren
En je kan niet de mooiste zijn, dat ben ik al.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig om steeds de mooiste te willen zijn. Kost veel energie en uiteindelijk word je dus dáár op beoordeeld, op je uiterlijk, omdat je dát profileert als jouw belangrijkste kenmerk. Wil je dat? Je bent toch meer dan een knap snoetje?
Bovendien zul je dan altijd teleurgesteld zijn, want er is altijd wel iemand die een ander mooier vindt.
Je zult echt moeten leren om je eigenwaarde ergens anders uit te halen. Misschien kan een paar gesprekken met een therapeut daar al veel in helpen.
Gisselle schreef:
16-08-2018 13:53
En je kan niet de mooiste zijn, dat ben ik al.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
De mooiste in jouw ogen dan zeker. Wat jij 'de mooiste' vindt kan ik wel afzichtelijk vinden, daar zit toch geen standaard aan?

Alle reacties Link kopieren
door zo'n obsessie ben je in ieder geval niet de mooiste vrouw ter wereld. uiterlijk is maar 1 aspect.

En volgens welke of wie zijn maatstaven wil je de mooiste zijn? Want er is geen 1 schoonheidsideaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nee. Want wat mooi is, is subjectief. Volle lippen? Ik vind ze mooi, mijn man lelijk. Het is maar een voorbeeld. Je kunt dus simpelweg nooit de mooiSTE -zijn! Zelfs een Doutze Kroes vindt niet iedereen even mooi.
Het is daarom een onbereikbaar/onhaalbaar doel. Bovendien verandert je uiterlijk ook. Je wordt ouder, krijgt misschien kinderen etc.. je uitstraling is veel belangrijker en komt voort uit zelfverzekerdheid. Ik zou daarin investeren en hier hulp voor zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me heel vermoeiend zeg. Geen last van. Gelukkig maar, want er zijn heel veel vrouwen mooier dan ik.

En inderdaad, heel cliche, maar ga eens aan je zelfvertrouwen werken. Geen idee hoe oud je bent, maar er gaat een dag komen dat je grijs haar krijgt, dat rimpels verschijnen, je borsten wat gaan hangen, de putten in je billen als paddenstoelen uit de grond verschijnen... etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf ooit zo'n vriendje, dat helemaal van zijn uiterlijk gecharmeerd was. Wat ik me herinner is dat hij, zzp'er, naar een dure kapper ging en dat vervolgens als bedrijfsinvestering aangaf bij de belasting, 'want mijn haar is mijn asset'. Ik was er heel snel klaar mee.

Nou zo wil je zelf ook niet zijn toch? En verder: ik vind uitstraling veel belangrijker. Ik heb meer met charismatische mensen die wat te melden hebben, dan instagram fitgirls, die alleen maar kunnen praten over kwark en komkommer en extensions hoor.
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
16-08-2018 14:02
Ik had zelf ooit zo'n vriendje, dat helemaal van zijn uiterlijk gecharmeerd was. Wat ik me herinner is dat hij, zzp'er, naar een dure kapper ging en dat vervolgens als bedrijfsinvestering aangaf bij de belasting, 'want mijn haar is mijn asset'. Ik was er heel snel klaar mee.
:rofl:
konijntje123 schreef:
16-08-2018 14:02
Ik had zelf ooit zo'n vriendje, dat helemaal van zijn uiterlijk gecharmeerd was. Wat ik me herinner is dat hij, zzp'er, naar een dure kapper ging en dat vervolgens als bedrijfsinvestering aangaf bij de belasting, 'want mijn haar is mijn asset'. Ik was er heel snel klaar mee.

Nou zo wil je zelf ook niet zijn toch? En verder: ik vind uitstraling veel belangrijker. Ik heb meer met charismatische mensen die wat te melden hebben, dan instagram fitgirls, die alleen maar kunnen praten over kwark en komkommer en extensions hoor.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Owja mijn vriend is helemaal wild van Charlize Theron, ik snap dat, want ze is prachtig.

Zelf ben ik echt heeeuuuul donker, zwart haar, zwarte ogen en lijk ik in niks op Charlize Theron. Vind ik ook niet erg. Ik heb vast kwaliteiten die zij niet heeft 8-)
Heb je dit van huis uit meegekregen m.a.w. was bijv. je moeder hier ook erg mee bezig?


Ik denk dat je inderdaad onzeker bent over jezelf en jezelf met je uiterlijk dat probeert te redden of camoufleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Dat je er verzorgd uit wil zien snap ik, maar de mooiste. Wat is dat? Is dat als je altijd make-up draagt? Wanneer je heel fit bent? Wanneer je haar helemaal op en top zit?
Mijn vriend is qua uiterlijk niet de mooiste jongen. Maar als ik naar hem als totaalplaatje kijk met zijn innerlijk dan is hij toch verdomde mooi.
Ik vind uiterlijk ook heel belangrijk en daar is niks mis mee vind ik maar het moet natuurlijk geen obsessie worden en andere kwaliteiten zijn net zo belangrijk. Jaloezie vind ik een nare karaktereigenschap.
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
16-08-2018 14:02
Ik had zelf ooit zo'n vriendje, dat helemaal van zijn uiterlijk gecharmeerd was. Wat ik me herinner is dat hij, zzp'er, naar een dure kapper ging en dat vervolgens als bedrijfsinvestering aangaf bij de belasting, 'want mijn haar is mijn asset'. Ik was er heel snel klaar mee.

Nou zo wil je zelf ook niet zijn toch? En verder: ik vind uitstraling veel belangrijker. Ik heb meer met charismatische mensen die wat te melden hebben, dan instagram fitgirls, die alleen maar kunnen praten over kwark en komkommer en extensions hoor.

Tot dat hij controle krijgt van de belastingdienst, en valt kapperskosten niet onder bedrijfskosten, en mag je met terugwerkende kracht alles terug betalen aan de belastingdienst eventueel met boete.

Ik denk dat een goede accountant dit ook niet zal accepteren om mee te nemen in de boeken, daar zijn strikte regels voor.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
16-08-2018 14:12
Tot dat hij controle krijgt van de belastingdienst, en valt kapperskosten niet onder bedrijfskosten, en mag je met terugwerkende kracht alles terug betalen aan de belastingdienst eventueel met boete.

Ik denk dat een goede accountant dit ook niet zal accepteren om mee te nemen in de boeken, daar zijn strikte regels voor.
Ik kende iemand die cd's had opgegeven, omdat hij die muziek nodig had bij het werk.

Maar TO, je komt jong over. Ik denk dat het lastig is om de mooiste te zijn en te blijven van ruim 6 miljard mensen.
eeeva schreef:
16-08-2018 13:41
Hechten jullie ook zoveel waarde aan uiterlijk? Ik vind het lastig dat mannen vaak zo geobsedeerd zijn door het vrouwelijk schoon.. waardoor ik denk dat ik mezelf hierin ook constant moet 'bewijzen'.
Ik hecht waarde aan voorkomen, maar niet aan schoonheid. Mannen die zo geobsedeerd zijn door vrouwelijk schoon vind ik altijd een beetje sneu. Hun waardering betekent helemaal niets voor mij.
Waarom moet je je bewijzen op je uiterlijk? Je hebt toch wel meer te bieden dan je buitenkant?
Je zal nooit de mooiste zijn want wat de een mooi vindt is voor een ander niet mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven