Ontwikkelingen

12-01-2019 17:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik merk wel eens in mijn omgeving bijv bij vrienden dat zij het thuis hebben over ontwikkelingen en actuele zaken. Dat er gediscussieerd wordt etc. Ik zelf ben helemaal niet zo opgevoed. Merk dat ik mij in dat opzicht dan anders voel. Mijn ouders zijn allebei niet zo hoog opgeleid, zelf heb ik wel hbo gedaan net zoals mijn broer. Het is ook niet perse dat mijn interesse echt ligt bij politiek, milieu en dat soort zaken. Voel mij daardoor wel eens simpel. Wat vinden jullie? Zijn jullie wel veel bezig met maatschappelijke ontwikkelingen?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ja, absoluut. De ene week misschien wat meer dan de ander, maar ik weet altijd wat er speelt.

Maar, oprechte vraag, je hebt de laatste tijd toch wel wat over de Nashville verklaring gelezen? De zeecontainers in het waddengebied? Trump?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-01-2019 18:26
Ja, absoluut. De ene week misschien wat meer dan de ander, maar ik weet altijd wat er speelt.

Maar, oprechte vraag, je hebt de laatste tijd toch wel wat over de Nashville verklaring gelezen? De zeecontainers in het waddengebied? Trump?
Oh zeker, dat wel! Maar het is niet dat ik boeken lees over de economie en het thuis heb over hoe wij vinden dat het milieu veranderd moet worden
Alle reacties Link kopieren
Xxhumanxxx schreef:
12-01-2019 18:39
Oh zeker, dat wel! Maar het is niet dat ik boeken lees over de economie en het thuis heb over hoe wij vinden dat het milieu veranderd moet worden
Maar er zit toch wel een verschil tussen “waar wij het thuis over hebben” en waar jij een mening over hebt / over leest / etc.?
Ik heb ook geen boeken over economie (behalve die van Joris Luijendijk dan), maar dat betekent niet dat ik het globaal volg. Van het milieu weet ik dan wel weer meer en probeer daar actiever een bijdrage in te leveren. Zo heeft iedereen onderwerpen waar meer interesse liggen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving is het best wel eens onderwerp van gesprek en over het algemeen kan ik prima mijn mening formuleren en mee discussiëren.
Maar, ik volg de actualiteiten eigenlijk nauwelijks. Ik wil niet elke dag de krant lezen, NOS of nu.nl scroll ik soms door maar vind ik bijzonder oppervlakkige bronnen en wat toch echt de belangrijkste reden is, is dat ik er gewoon niet vrolijk van word.
Ik besteed mijn tijd liever aan dingen waar ik wel iets positiefs uit haal. En het belangrijkste nieuws hoor ik wel om me heen, als ik ergens meer over wil weten zoek er gericht een artikel over.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad het nieuws volg ik wel globaal en mijn interesse gaat meer uit naar psychologie bijv.

Hoe vormen jullie een mening over onderwerpen zoals politiek? Vindt dat soms best lastig omdat ik daar ook in wordt beïnvloedt door bijv opvoeding. Dan twijfel ik over wat ik nou zelf eigenlijk vindt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben erg leuke 'zwarte-pieten-discussies' met onze pubers. Maar toen mijn. Man net zijn zirgen iver de omkering van het aardmagnetisch veld aanslingerde....
Ging het onderwerp snel over, of oudste wel/geen pony zou laten knippen.

Vroeger, toen ik zelf puberde, was het vooral mijn vader die oreerde en zijn mening gaf. Best lastig om als adolescent daarna zelf een mening te gaan vormen, anders dan de zijne
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om nieuws te lezen dat nog nog lopende is, of iets dat al afgelopen is en ze nog niet weten hoe. En dan bedenk je van het zou zo kunnen aflopen. En dan als je na een tijdje het vervolg leest in het nieuws. Dan is het altijd spanend zit je er naast of er op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven