Slopen badkamer

25-08-2008 20:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vrijdag is het eindelijk zo ver: we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis!



Aangezien de badkamer echt afschuwelijk is moet er gesloopt worden: helemaal kaal zodat er een compleet nieuwe in kan. Sanitair is gekocht, tegels zijn besteld. Ik ben er klaar voor.



De badkamer plaatsen laten we doen. Het slopen doen we zelf.

Zijn er ervaringsdeskundigen in de zaal? Wat hebben we nodig naast de lijst die ik al samengesteld heb? Waar moeten we voor oppassen en wat ging er bij jullie mis?



Nodig:

* veiligheidsbrillen

* handschoenen

* emmers

* touw en haak voor emmers

* kruiwagen

* hamers

* beitels

* huurding voor de vloertegels (geen idee hoe het heet X-D)

* spullen om waterleidingen bad, douche, wastafel en toilet af te sluiten zodat water er weer op kan



Alvast dank voor je tips!
Wij hebben net de hele badkamer gesloopt en zelf weer opgebouwd....ik neem aan dat al het materiaal voor het weer opbouwen door de badkamermensen geregeld wordt? Denk aan voorstrijk voor de muren, voegsel, lijm, knelkoppelingen, eventueel stuc enz?



* stofkapjes

* puinzakken

* plamuurmessen (om tegellijm van de muur af te halen)

* spullen om de muren glad te maken

* plastic om alles af te dekken tegen het stof





Weet niet of de muren net als bij ons van een soort gips zijn, maar dan is er een grote kans dat de gipsplaten dusdanig beschadigd raken dat je alles opnieuw moet "bekleden" met gipsplaten...



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zon emmertunnel waarmee het puin in grote containers vallen? anders zakken oid om je puin te bewaren. We hebben zelf ok de hele badkamer gesloopt...dat slopen ging vrij makkelijk...misschien speciaal materiaal om de wastafel los te maken, omdat je er vaak moeilijk bij kunt....zorg voor voldoende kraan afsluitdingen (zodat je ten alle tijden wel de waterkraan kunt gebruiken...en en en....kan verder niet veel bedenken dan een goed humeur en een radio voor de muziek :)
Alle reacties Link kopieren
He Riz, stofkapjes, das een goeie!



Qua puin opruimen ben ik van de luxe: er komt een container dus de emmers kunnen daar zo in.



GM, de container staat niet echt in de buurt van het raam. Zo'n tunnel wordt dus lastig.



Voor de opbouw: alles komt mee met loodgieter en tegelzetter. Wij hoeven echt alleen te slopen.



Dank voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
pleisters ;-)
Ja wij hadden idd ook een container, alleen die stond er maar 1 dag (mocht niet langer omdat ie op de stoep stond) dus we hebben eerst alles verzameld in de zakken...

Hoe moet je de badkamer opleveren aan de loodgieter? Egaliseren zij ook de vloer en de muren enz? Soms is het zo dat je het "werkklaar" moet aanleveren, zodat zij meteen aan de slag kunnen...zo niet, dan heb je denk wel alles wat je nodig hebt...Oh ja, als het water eraf gaat... zet een paar emmers water klaar, altijd makkelijk als je een dagje geen water hebt, ivm handen wassen enz...
Alle reacties Link kopieren
gehoorbescherming...het is echt een rotherrie als je met een paar man met hamer en beitel de tegels te lijf gaat.En als dat huurding voor de vloertegels een kango is X-D , heb je dat echt nodig om geen gehoorbeschadiging op te lopen.

Zorg ook voor goede kleding: lange mouwen, stevige lange broek en stevige (werk)schoenen. Mijn man vond werkschoenen niet nodig, tot er een stuk steen :swear: op zijn tenen viel...
Alle reacties Link kopieren
wat wij niet hadden ivm niet mogelijk maar wel een supertip is, om natte lakens op te hangen, voor de badkamerdeur of juist voor de deuren van de andere ruimtes... doordat de lakens nat zijn houdens ze al het stof tegen en kom je niet 8 weken later nog overal gruis en stof tegen! is echt superhandig maar werkt alleen als je echt afsluitbare ruimtes heb( en die hadden wij dus niet... )
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
http://www.doehetzelven.nl/douche/ron/slopen.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suus, wij hebben ook zelf de badkamer gesloopt en manlief gebruikte een drilboor om de tegels eraf te jassen. Dat ging een heeeeel stuk sneller dan met hamer en bijtels. Dus drilboor onder de tegel en trillen maar. Wel eerst even testen op de muur. Bij ons viel aan de trapkant aan de buitenkant van de badkamer een stuk muur eruit, gelukkig moest de stucer nog komen daarna. Is wel een hele slechte muur hoor, dus ik wil je niet bang maken. Toen wij het traphekje daar wilden maken viel ook de halve muur eruit aan de onderkant :-p
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
BGB, geweldig handige link! Dank je.



Mal, een drilboor moet ik dus huren. Komt in orde!



Hoelang hebben jullie nodig gehad voor het slopen? Ga ik het in 4 dagen redden? Met 2 a 3 personen?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan hoe groot de badkamer is, (duh). En wij hadden een kale badkamer zonder bad of aparte douche en dan is het zo gesloopt. Wij waren binnen 2 dagen klaar.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven