Wat vinden jullie nou een 'fout' interieur?

28-01-2017 16:41 2908 berichten
Ik had het er vandaag over met mijn partner, hier in de omgeving zijn ze nogal 'gek' van de landelijke stijl ( terwijl ik deze zelf afgrijselijk vind). Vooral de merken ri*vi*ra ma*son vind ik gewoon kitsch. vt-w*nen vind ik veel te gestyled. Ik hou zelf van vintage, zoals mijn nickname

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen smaak enzo, maar in mijn ogen hebben sommige mensen toch meer smaak op woongebied.



Geef hier je mening over bepaalde interieur stijlen.
Ik vind niks echt fout, iedereen heeft wat hij mooi vind.
Oja, plaats gerust plaatjes bij je tekst, ik kan dat helaas nog niet
Ik vind vintage heel fout.
quote:Pieps2016 schreef op 28 januari 2017 @ 16:42:

Ik vind niks echt fout, iedereen heeft wat hij mooi vind.Ja dat is ook is, noemde ik ook in de tekst. maar iedereen heeft toch zo zijn mening over iets?
Nee grapje ik houd zelf niet van wit leren banken en een glimmende marmeren vloer en pilaren in de woonkamer, ik heb daar toch een bepaalde associatie bij...
quote:Captain_Obvious schreef op 28 januari 2017 @ 16:43:

Ik vind vintage heel fout.Wat vindt jij daar fout aan?
Ik hou van stak. Ik vind antiek echt heel erg lelijk en rieten meubelen en kant, goud en kleedjes.
Alle reacties Link kopieren
Bordjes met woorden en teksten.
quote:Captain_Obvious schreef op 28 januari 2017 @ 16:43:

Nee grapje ik houd zelf niet van wit leren banken en een glimmende marmeren vloer en pilaren in de woonkamer, ik heb daar toch een bepaalde associatie bij...



Haha, okay gelukkig maar



Ja haha, daar hou ik zelf ook niet van. Protserige interieurs vind ik bij voorbaat al fout haha, zo van.. kijk mee eens veel geld hebben. En dat vind ik dus ook bij de RV interieurs, omdat het een merk betreft die er vaak duidelijk opstaat
Waarom die **?



Je mag gewoon zeggen dat je Riviera Maison lillek vindt toch.

Vind ik ook btw.

Vt wonen vind ik dan wel weer leuk.



Van de week was de woonboot van de Veerkampjes op tv. Dat vind ik afgrijselijk.
Ik houd trouwens wel van Riviera Maison en VT Wonen. Maar dan niet je hele huis er vol mee.
quote:Blondie456 schreef op 28 januari 2017 @ 16:45:

Ik hou van stak. Ik vind antiek echt heel erg lelijk en rieten meubelen en kant, goud en kleedjes.Ja helemaal mee eens , tenzij met een knipoog een antieke kast heel fout goud geschilderd in een heel modern interieur, kan ik de grap er nog van inzien
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 28 januari 2017 @ 16:47:

Waarom die **?



Je mag gewoon zeggen dat je Riviera Maisonnette lillek vindt toch.

Vind ik ook btw.

Vt wonen vind ik dan wel weer leuk.



Van de week was de woonboot van de Veerkampjes op tv. Dat vind ik afgrijselijk.Haha, ik dacht straks denken ze dat ik deze merken promoot ofzo
Sommige mensen hebben meer smaak? Dat klopt niet natuurlijk, je vindt jouw smaak beter dan die van sommige anderen. Zeg dat dan ook.
Kennissen van mn ouders hebben zo'n landelijk interieur maar dan echt oud. Overal kleine bijzettafels en frutselrandjes en tapijt en ouderwetse knopjes en deurklinken. En heel veel donker hout. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een bijeengeraapt zooitje echt helemaal niks; meubels van de kringloop, te kleine stoelen, felgekleurde muren (in het bijzonder rood en limegroen).
Oh ja goud. Vind ik zo tokkie.
quote:Captain_Obvious schreef op 28 januari 2017 @ 16:47:

Ik houd trouwens wel van Riviera Maison en VT Wonen. Maar dan niet je hele huis er vol mee.Ja dat is denk ik ook waarom een interieur zo gauw fout kan worden met alles bijv RV in je huis, een showroom effect. "
Alle reacties Link kopieren
mijn interieur is "fout" heb nogal wat achter de rug en ben aan opkrabbelen nog steeds.



donkerbruine laminaat vloer in woonkamer en hal.

keuken en slaapkamer is grijs laminaat.



er staat een bordeaux rode hoekbank, een witte stoffe ikea stoel, een grote ligwipstoel ding zwart met houtkleur, een geweldige inklapbare eettafel van ikea van hout kleur en een mooie kleur grijze poten en stoelen.



rek en een side table in kleur houtkleurig met wit van blokker en action.



gordijnen zijn vreselijk van ex schoonouders gehad maar het systeem hornbach is kut want je kan ze niet makkelijk schuiven kwestie van tijd em donderd op de grond.



maar ook al past miks bij elkaar en heeft het geen enkele stijl omdat ik daar geen geld voor heb de komende 3 jaar ben ik toch blij ben uit een rot situatie gekomen ik zit hier nog in mijn kleine 2kamer appartement van 30m2 totaal wel met grote tuin wat nog vol zooi ligt maar ik heb een buitenruimte.



ik ben gelukkig ook al is het saai ik heb mijn leven terug. ooit zal ik weer kunnen inrichten naar mijn smaak



muren zijn lichtbruik en vanilegeel.



enige wat lelijk is is de bank en de gordijnen denk als dat beetje dezelfde neutrale kleuren hadden geweest het al heel anders was. maar lastig indelen woon eetkamer 15m2 en heb al aan beiden kanten uitklapbare eettafel haha
Ik vind van die bij elkaar passende meubelen de grootste gruwel, salontafel, eettafel, kast, bijzettafeltjes, stoelen, alles uit dezelfde serie. Zo lelijk.



En leren bankstellen.



En primaire kleuren.



En wittige plavuizen.
Ieder zijn eigen smaak toch?



Ik hou van minimalistisch en natuurlijke producten. Ik heb dus weinig in huis staan en wat er staat is van hout behalve de bank.
Een fout interieur vind ik een 'show'-interieur. Een interieur dat uit een boekje lijkt te komen ipv uit jezelf. Een interieur 'omdat het zo hoort' ipv wat je mooi vindt.



Ik zie graag iets van mensen zelf terug in hun interieur. Ook al vind ik de meubels, vloerkleden etc niet mooi en zou ik het voor geen goud in mijn eigen huis willen hebben, als het bij iemand past dan 'klopt' het totaalplaatje en vind ik het niet snel fout. Of het er nou uitziet alsof er een regenboog is neergeploft of dat alles hoogglanswit is, of het nou antieke meubels zijn of splinternieuw design, of het nou allemaal bij elkaar past of een samenraapsel van stijlen is, als het maar qua sfeer past bij het huishouden dat er woont. Daar hou ik van.



Dat gezegd hebbende: gelukkig zie ik niet zo vaak foute interieurs volgens deze definitie. Ken eigenlijk maar 1 stel waar ik het interieur echt 'fout' vindt. Hun hele huis ademt 'ons huis is groter en duurder en luxer dan dat van de rest van de straat', ze hebben nog nét niet de prijskaartjes eraan laten hangen. Maar het past in zekere zin wel bij ze. Hun zoontje komt hier wel eens spelen en loopt dat ook de godganse tijd op te scheppen. 'Onze tafel is groter, wij hebben meer Lego, mijn papa verdient heel veel geld, onze TV is groter, wij gaan áltijd met het vliegtuig op vakantie' etc etc etc. Vermoeiend...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zon typisch ACTI*N interieur verschrikkelijk.. Een paar dingetjes a la, maar alles in die stijl? Brrrr

Ik houd ook niet van zon kermis interieur, oftwel alles bling bling en bontjes etc..



Jakkes.



Persoonlijk vind ik de combi strak gemixed met oud/vintage erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 28 januari 2017 @ 16:51:

Ik vind van die bij elkaar passende meubelen de grootste gruwel, salontafel, eettafel, kast, bijzettafeltjes, stoelen, alles uit dezelfde serie. Zo lelijk.



En leren bankstellen.



En primaire kleuren.



En wittige plavuizen.Horrible..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven