Wanneer begin jij met de kerstversiering?

11-11-2018 09:03 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten

Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
Niet.
Ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
6 december
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk vroeg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als Sinterklaas weer naar Spanje vertrekt.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Pas als sint weg is. En aangezien ik ivm vakantie pas een week voor kerst weer thuis kom, dan dus. Tenzij mijn dochter de boom al koopt etc. Maar anders pa als ik thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar sla ik Sinterklaas over omdat ik het geen leuk feestje meer vind, kerst vier ik dit jaar ook niet. Pas wanneer iedereen normaal doet vier ik die dingen weer.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 09:12
21.61% gewijzigd
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
11-11-2018 09:07
Als Sinterklaas weer naar Spanje vertrekt.
Precies dit!
Meestal laatste week november
Ik wou zeggen niet, omdat ik me al tijden niet feestelijk genoeg voel voor kerst. En ik heb een teringhekel aan mijn buurt, dus waarom zou ik ze trakteren op mooie lichtjes?
Maar bij nader inzien denk dat ik ik wel een mooi kerststuk koop en mezelf trakteer op mooie kaarsenhouders.
En dan niet uitbundig, maar ingetogen. Zoals ik me voel dus klein en donker maar met lichtpuntjes.

Maar niks buiten dus. Ik heb wel wat beters te doen.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 09:15
6.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat hert staat echt voor aap, hoor.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
11-11-2018 09:14
Ik wou zeggen niet, omdat ik me al tijden niet feestelijk genoeg voel voor kerst. En ik heb een teringhekel aan mijn buurt, dus waarom zou ik ze trakteren op mooie lichtjes?
Maar bij nader inzien denk dat ik ik wel een mooi kerststuk koop en mezelf trakteer op mooie kaarsenhouders.
En dan niet uitbundig, maar ingetogen. Zoals ik me voel dus klein en donker maar met lichtpuntjes.

Maar niks buiten dus. Ik heb wel wat beters te doen.
Mooi. :)
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Na sinterklaas
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kerstboom komt er ook niet in
Alle reacties Link kopieren
6-12
Sint moet eert weg zijn.
niet alles tegelijk
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
11-11-2018 09:16
6-12
Sint moet eert weg zijn.
niet alles tegelijk
Jep, hier hetzelfde.
6 december
Ik geef niets om kerstversiering, dus ik doe helemaal niets. Misschien een extra kaarsje aan ofzo, maar dat is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen die net als ik ook blij worden van het opruimen van de kerstspullen? Ik vind het het echt leuk om alles te versieren en hou van de lichtjes, maar de boel weer opruimen vind ik ook heerlijk. Alles weer gewoon en op naar het voorjaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo zonde om alles pas na 5 december op te hangen en neer te zetten. Al dat werk voor maar een paar weekjes, daarom begin ik nu al. In die donkere dagen vind ik die lampjes zo gezellig.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Meestal het weekend nadat sinterklaas weg is.
Alle reacties Link kopieren
Geleidelijk. Alles evolueert langzaam naar kerstsfeer, maar de echte zilverglitter komt pas eind november.

Sommige dingen kunnen nu wel zoals huisjes en kale takken met lichtjes, hertenkoppen en geweien, omdat die bij de herfst horen maar de kerstman hoef ik echt nog niet te zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eind november meestal al wat kleine dingen. De kerstboom komt op 5/6 december en de rest van de kerstversiering ook.
Ik ga trouwens wel vandaag alvast mijn kerstspullen weer tevoorschijn halen. Kijken of er nog wat kapot is etc.
Ik vind het wel altijd leuk om rond te snuffelen in tuincentrums. Hier in de buurt zit er 1 die in 2017 de beste kerstshow van het jaar was. Moet dit jaar ook nog een nieuwe kerstboom kopen, dus dat kan ik wel mooi alvast doen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven