Wanneer begin jij met de kerstversiering?
zondag 11 november 2018 om 09:03
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
donderdag 22 november 2018 om 18:57
Moet je goed zoeken, was paar weken geleden al in een tuincentrum waar ze de boel aan het opbouwen waren: grijs zwart en nog zo iets saaisRegenjasgeel schreef: ↑22-11-2018 16:18Nep gezelligheid?
Alsof het bij jou zo'n leuke sfeer is,
met je zure sfeerverhogende commentaar.![]()
Een beetje gezellige kerstversiering zou jou niet misstaan.
Ik hou van de kersttijd. Met lichtjes, kaarsen en rood/wit/groen/goud kleuren. Of ik alleen ben of in gezelschap, het is leuker als het knus is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 23 november 2018 om 00:26
vrijdag 23 november 2018 om 07:14
Hier in de boom alleen maar rood en goud kleuren.
Ik ga hem denk ik zondag lekker neerzetten. Heb er nu al zin in. Kom maar op met die meuk.
Hier trouwens geen last nep gezelligheid. Mijn familie is super gezellig en iedereen zegt en doet hier wat we willen. We vieren het met zijn vijven en zitten gewoon in ons joggingpak ( oke dat nog net niet maar ook geen sjieke kleding ) aan het ''diner'' als we willen. Het is bij ons echt oprecht gezellig. Iedereen mag elkaar en we genieten van onze tijd samen. Mijn schoonzus en vriend van mijn moeder passen er prima bij dus geen gezeik bij ons. Het is een klein groepje maar wel super knus.
Ik ga hem denk ik zondag lekker neerzetten. Heb er nu al zin in. Kom maar op met die meuk.
Hier trouwens geen last nep gezelligheid. Mijn familie is super gezellig en iedereen zegt en doet hier wat we willen. We vieren het met zijn vijven en zitten gewoon in ons joggingpak ( oke dat nog net niet maar ook geen sjieke kleding ) aan het ''diner'' als we willen. Het is bij ons echt oprecht gezellig. Iedereen mag elkaar en we genieten van onze tijd samen. Mijn schoonzus en vriend van mijn moeder passen er prima bij dus geen gezeik bij ons. Het is een klein groepje maar wel super knus.
vrijdag 23 november 2018 om 10:04
Aan de sfeer hier mankeert gelukkig helemaal niks, daarom ben ik ook niet van plan die te gaan verpesten met allerlei smakeloze troep in de vreselijkste kleuren die zo hard mogelijk 'KEEEEEEERST!!!' door het huis toetert.Regenjasgeel schreef: ↑22-11-2018 16:18Nep gezelligheid?
Alsof het bij jou zo'n leuke sfeer is,
met je zure sfeerverhogende commentaar.![]()
Een beetje gezellige kerstversiering zou jou niet misstaan.
Ik hou van de kersttijd. Met lichtjes, kaarsen en rood/wit/groen/goud kleuren. Of ik alleen ben of in gezelschap, het is leuker als het knus is.
Het enige wat er in mag (omdat man dat leuk vindt) zijn twee lange witte kaarsen. Dan zijn we allebei helemaal tevreden. Zonder 'sfeerverhogende, gezellige' kerstversiering.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
vrijdag 23 november 2018 om 18:32
Bij de kringloop vind je ook altijd wel volop traditionele kleuren.
Ik heb vandaag de eerste kerstbomen al zien schitteren. Toen ik door de kitscherige-kerstmeuk-wijk fietste (over de "landingsbaan"
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
vrijdag 23 november 2018 om 18:44
Ik fiets dan over een lange weg dwars door die wijk. In plaats van de Z..........weg noem ik deze straat vanaf nu "de landingsbaan". Ik vind 'm wel leuk eigenlijk.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
vrijdag 23 november 2018 om 20:06
SAAAAAAI!Sri-is-back-now schreef: ↑23-11-2018 10:04Aan de sfeer hier mankeert gelukkig helemaal niks, daarom ben ik ook niet van plan die te gaan verpesten met allerlei smakeloze troep in de vreselijkste kleuren die zo hard mogelijk 'KEEEEEEERST!!!' door het huis toetert.
Het enige wat er in mag (omdat man dat leuk vindt) zijn twee lange witte kaarsen. Dan zijn we allebei helemaal tevreden. Zonder 'sfeerverhogende, gezellige' kerstversiering.
Ik vind kerst helemaal niet smakeloos en troep.
Vandaag effe ballen gekocht bij de kringloop. Kan een hele kerstboom volhangen nu voor 10 euro en het is echt wel mooie versiering. Maar als dit kapot valt is er nog geen man overboord. Ik moet eerst effe zien hoe de katten reageren op een kerstboom. Ik hoop dat ze er niets op uit doen.
zaterdag 24 november 2018 om 13:41
Tja, smaken verschillen, ik ben nu eenmaal een minimalist in hart en nieren. Hier geen frutsels en decoratie en pinterestknutsels. Ik hou van leegte. Maar als een ander helemaal blij wordt van kerstversiering: be my guest! Prima toch?iones schreef: ↑23-11-2018 20:06SAAAAAAI!
Ik vind kerst helemaal niet smakeloos en troep.
Vandaag effe ballen gekocht bij de kringloop. Kan een hele kerstboom volhangen nu voor 10 euro en het is echt wel mooie versiering. Maar als dit kapot valt is er nog geen man overboord. Ik moet eerst effe zien hoe de katten reageren op een kerstboom. Ik hoop dat ze er niets op uit doen.
Ik duim in elk geval voor je katten, Iones, en ik wens je een erg leuke kerst.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
zaterdag 24 november 2018 om 13:54
Wat jij smakeloos noemt, vinden anderen smaakvol. Over smaak valt niet te twisten.Sri-is-back-now schreef: ↑23-11-2018 10:04Aan de sfeer hier mankeert gelukkig helemaal niks, daarom ben ik ook niet van plan die te gaan verpesten met allerlei smakeloze troep in de vreselijkste kleuren die zo hard mogelijk 'KEEEEEEERST!!!' door het huis toetert.
De omschrijving van wat jij smaakvol noemt, daar gruwelen anderen van,vinden dat kouwe lege kille ongezelligheid. En dat in deze donkere tijd.
Al zou je je grot versieren met enkel twee kaarsen gestoken in schedels, moet je zelf weten, als jullie je daar goed bij voelen.
Maar om anderen te gaan bashen om hun "smaak"... Jakkes wat ongezellig.
Zo geel als een kanariepiet
zaterdag 24 november 2018 om 19:34
zaterdag 24 november 2018 om 19:39
Ik wens jou ook een leuke kerst, wat dat ook voor jou betekenen mag. Als je het maar op jouw manier kunt vieren.Sri-is-back-now schreef: ↑24-11-2018 13:41Tja, smaken verschillen, ik ben nu eenmaal een minimalist in hart en nieren. Hier geen frutsels en decoratie en pinterestknutsels. Ik hou van leegte. Maar als een ander helemaal blij wordt van kerstversiering: be my guest! Prima toch?
Ik duim in elk geval voor je katten, Iones, en ik wens je een erg leuke kerst.
Ik vind minimalisme vreselijk, leeg, steriel, ongezellig. Ik hou van sfeer en gezelligheid. Daar horen zeker honden en bij en de katten blijken ook een zeer goede aanvulling te zijn. Ik ben ook heel graag thuis. Mijn man zeurt dat hij steeds weg wil.....
zaterdag 24 november 2018 om 22:16
zaterdag 24 november 2018 om 22:41
Ik ben bezig met het verzamelen van versiering voor in de kerstboom. Had al lang geen kerstboom gehad, dus een goed excuus om wat nieuwe spullen te kopen. Vooral groene en blauwe versiering, met wat goud erbij want dat had ik al. Ik houd niet zo van over the top versiering en dit past mooi bij mijn interieur.
Tjezus, wat vals
zaterdag 24 november 2018 om 23:58
Hij staat!!! In onze kringwinkel was het aanbod kerstversiering maar karig. Dus toen bleek dat 1 van onze lichtsnoeren het begeven had toch maar naar het tuincentrum gereden.
Gelukkig was er meer dan genoeg aanbod in de traditionele kleuren.
We hebben ook maar meteen een guirlande gekocht omdat ik dat al jaren wil maar steeds vreesde dat het er toch niet zo mooi uit gaat zien als ik het in mijn hoofd heb. (Lees: zoals je ze in Amerikaanse films en series ziet) Nou... dat ding steelt hier gewoon de show! De kerstboom schaamt zich dood, zo bleek steekt hij af tegen die prachtige, elegante slinger die gracieus boven de grote ramen gedrapeerd is.
Gelukkig was er meer dan genoeg aanbod in de traditionele kleuren.
We hebben ook maar meteen een guirlande gekocht omdat ik dat al jaren wil maar steeds vreesde dat het er toch niet zo mooi uit gaat zien als ik het in mijn hoofd heb. (Lees: zoals je ze in Amerikaanse films en series ziet) Nou... dat ding steelt hier gewoon de show! De kerstboom schaamt zich dood, zo bleek steekt hij af tegen die prachtige, elegante slinger die gracieus boven de grote ramen gedrapeerd is.