Wanneer begin jij met de kerstversiering?

11-11-2018 09:03 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten

Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
Regenjasgeel schreef: ↑
22-11-2018 16:18
Nep gezelligheid?
Alsof het bij jou zo'n leuke sfeer is,
met je zure sfeerverhogende commentaar. :-)
Een beetje gezellige kerstversiering zou jou niet misstaan.

Ik hou van de kersttijd. Met lichtjes, kaarsen en rood/wit/groen/goud kleuren. Of ik alleen ben of in gezelschap, het is leuker als het knus is.
Moet je goed zoeken, was paar weken geleden al in een tuincentrum waar ze de boel aan het opbouwen waren: grijs zwart en nog zo iets saais
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef: ↑
22-11-2018 18:57
Moet je goed zoeken, was paar weken geleden al in een tuincentrum waar ze de boel aan het opbouwen waren: grijs zwart en nog zo iets saais
Oh help. :-( Ik ben ook meer voor de traditionele kleuren.
koko67 schreef: ↑
22-11-2018 18:32
Wat is dit nou van maf commentaar?
Jij houdt van kerstversiering en een ander niet.
Dat mag toch?
Nee, je leest verkeerd.

Ik hou van 'kersttroep, al die nepgezelligheid en die zogenaamde sfeermakerij.'
Zo geel als een kanariepiet
Hier in de boom alleen maar rood en goud kleuren.

Ik ga hem denk ik zondag lekker neerzetten. Heb er nu al zin in. Kom maar op met die meuk. :jump:

Hier trouwens geen last nep gezelligheid. Mijn familie is super gezellig en iedereen zegt en doet hier wat we willen. We vieren het met zijn vijven en zitten gewoon in ons joggingpak ( oke dat nog net niet maar ook geen sjieke kleding ) aan het ''diner'' als we willen. Het is bij ons echt oprecht gezellig. Iedereen mag elkaar en we genieten van onze tijd samen. Mijn schoonzus en vriend van mijn moeder passen er prima bij dus geen gezeik bij ons. Het is een klein groepje maar wel super knus.
Beter nep gezelligheid dan helemaal geen gezelligheid XD
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Regenjasgeel schreef: ↑
22-11-2018 16:18
Nep gezelligheid?
Alsof het bij jou zo'n leuke sfeer is,
met je zure sfeerverhogende commentaar. :-)
Een beetje gezellige kerstversiering zou jou niet misstaan.

Ik hou van de kersttijd. Met lichtjes, kaarsen en rood/wit/groen/goud kleuren. Of ik alleen ben of in gezelschap, het is leuker als het knus is.
Aan de sfeer hier mankeert gelukkig helemaal niks, daarom ben ik ook niet van plan die te gaan verpesten met allerlei smakeloze troep in de vreselijkste kleuren die zo hard mogelijk 'KEEEEEEERST!!!' door het huis toetert.
Het enige wat er in mag (omdat man dat leuk vindt) zijn twee lange witte kaarsen. Dan zijn we allebei helemaal tevreden. Zonder 'sfeerverhogende, gezellige' kerstversiering.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Bearnaise schreef: ↑
23-11-2018 00:03
Oh help. :-( Ik ben ook meer voor de traditionele kleuren.

Bij de kringloop vind je ook altijd wel volop traditionele kleuren. :-]

Ik heb vandaag de eerste kerstbomen al zien schitteren. Toen ik door de kitscherige-kerstmeuk-wijk fietste (over de "landingsbaan" :lol: ) zag ik een paar grootse exemplaren. Eentje had blauwe en groene knipperende lampjes. :yes:
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
:rofl: Touché
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef: ↑
23-11-2018 18:37
:rofl: Touché

:proud:
Ik fiets dan over een lange weg dwars door die wijk. In plaats van de Z..........weg noem ik deze straat vanaf nu "de landingsbaan". Ik vind 'm wel leuk eigenlijk. :D
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
En ik vind het leuk dat jij 'em leuk vindt en er blij van wordt :D
Afbeelding
Sri-is-back-now schreef: ↑
23-11-2018 10:04
Aan de sfeer hier mankeert gelukkig helemaal niks, daarom ben ik ook niet van plan die te gaan verpesten met allerlei smakeloze troep in de vreselijkste kleuren die zo hard mogelijk 'KEEEEEEERST!!!' door het huis toetert.
Het enige wat er in mag (omdat man dat leuk vindt) zijn twee lange witte kaarsen. Dan zijn we allebei helemaal tevreden. Zonder 'sfeerverhogende, gezellige' kerstversiering.
SAAAAAAI!
Ik vind kerst helemaal niet smakeloos en troep.

Vandaag effe ballen gekocht bij de kringloop. Kan een hele kerstboom volhangen nu voor 10 euro en het is echt wel mooie versiering. Maar als dit kapot valt is er nog geen man overboord. Ik moet eerst effe zien hoe de katten reageren op een kerstboom. Ik hoop dat ze er niets op uit doen.
iones schreef: ↑
23-11-2018 20:06
SAAAAAAI!
Ik vind kerst helemaal niet smakeloos en troep.

Vandaag effe ballen gekocht bij de kringloop. Kan een hele kerstboom volhangen nu voor 10 euro en het is echt wel mooie versiering. Maar als dit kapot valt is er nog geen man overboord. Ik moet eerst effe zien hoe de katten reageren op een kerstboom. Ik hoop dat ze er niets op uit doen.
Tja, smaken verschillen, ik ben nu eenmaal een minimalist in hart en nieren. Hier geen frutsels en decoratie en pinterestknutsels. Ik hou van leegte. Maar als een ander helemaal blij wordt van kerstversiering: be my guest! Prima toch?
Ik duim in elk geval voor je katten, Iones, en ik wens je een erg leuke kerst.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
23-11-2018 10:04
Wat jij smakeloos noemt, vinden anderen smaakvol. Over smaak valt niet te twisten.

De omschrijving van wat jij smaakvol noemt, daar gruwelen anderen van,vinden dat kouwe lege kille ongezelligheid. En dat in deze donkere tijd.

Al zou je je grot versieren met enkel twee kaarsen gestoken in schedels, moet je zelf weten, als jullie je daar goed bij voelen.

Maar om anderen te gaan bashen om hun "smaak"... Jakkes wat ongezellig.
Zo geel als een kanariepiet
?
Ik zie Sri helemaal niemand bashen.
Jou daarentegen.... lees je bericht van 22-11-2018 16:18 anders nog even. Echt heel onaardig.
Vandaag nog een beetje aanvulling gekocht, sterretjes voor in de kerstboom. Er zaten ook twee grote oranje bij, die ga ik veranderen. Ik hou absoluut niet van oranje. Ik vind het echt leuk om kringloopwinkels af te struinen, zeker nu met die kerst.
24-11-2018 13:41
Tja, smaken verschillen, ik ben nu eenmaal een minimalist in hart en nieren. Hier geen frutsels en decoratie en pinterestknutsels. Ik hou van leegte. Maar als een ander helemaal blij wordt van kerstversiering: be my guest! Prima toch?
Ik duim in elk geval voor je katten, Iones, en ik wens je een erg leuke kerst.
Ik wens jou ook een leuke kerst, wat dat ook voor jou betekenen mag. Als je het maar op jouw manier kunt vieren.

Ik vind minimalisme vreselijk, leeg, steriel, ongezellig. Ik hou van sfeer en gezelligheid. Daar horen zeker honden en bij en de katten blijken ook een zeer goede aanvulling te zijn. Ik ben ook heel graag thuis. Mijn man zeurt dat hij steeds weg wil.....
De kerstboom stond...de kitten vond het dolletjes om erop te kauwen....de kerstboom is weer naar zolder :rofl:

Gelukkig laat ze het andere spul wat ik heb staan met rust...tot nu toe :$
Wel weer leuk zo met lampjes en versiering in huis.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Hoe hoog kiezen jullie de kerstboom? Mijn plafond is net geen 3 meter. Ik zat te denken aan een boom van 250-275cm of is dat veel te groot?
Ik ben bezig met het verzamelen van versiering voor in de kerstboom. Had al lang geen kerstboom gehad, dus een goed excuus om wat nieuwe spullen te kopen. Vooral groene en blauwe versiering, met wat goud erbij want dat had ik al. Ik houd niet zo van over the top versiering en dit past mooi bij mijn interieur.
Tjezus, wat vals
Hij staat!!! In onze kringwinkel was het aanbod kerstversiering maar karig. Dus toen bleek dat 1 van onze lichtsnoeren het begeven had toch maar naar het tuincentrum gereden.

Gelukkig was er meer dan genoeg aanbod in de traditionele kleuren. :yes:

We hebben ook maar meteen een guirlande gekocht omdat ik dat al jaren wil maar steeds vreesde dat het er toch niet zo mooi uit gaat zien als ik het in mijn hoofd heb. (Lees: zoals je ze in Amerikaanse films en series ziet) Nou... dat ding steelt hier gewoon de show! De kerstboom schaamt zich dood, zo bleek steekt hij af tegen die prachtige, elegante slinger die gracieus boven de grote ramen gedrapeerd is. :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven