Kat heeft op tapijt geplast.

23-12-2018 21:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, mijn kat heeft geplast op tapijt.
Nu heb ik al veel verschillende tips kunnen vinden hoe je dit probleem kan aanpakken. Het beste leek mij het sopje met biotex om vervolgens als tapijt droog is met Ecodor aan de slag te gaan.
Alleen is na het sopje met biotex de geur VEEL ERGER geworden😭 en tapijt is na 24 uur nog steeds doorweekt ondanks deppen met handdoeken. Kan iemand mij vertellen of tips geven hoe lang het duurt voor het opdroogt, zodat ik voor de kerst met biotex aan de slag kan...
Alvast thanks!
Alle reacties Link kopieren
Föhn erop?
Alle reacties Link kopieren
Eerst ergste plas weghalen met water, later met biotex inderdaad en weer nawassen, later water met azijn tegen de pislucht.

Wellicht handdoek op de natte plek, met je voet op de handdoek en met je lichaamsgewicht het ergste vocht eruit krijgen.

Let op dat deze plek nu voor je kat aantrekkelijk is nogmaals op te pissen.
Azijn schijnt ook aantrekkelijk te zijn. Ik gebruik altijd Vanish en daarna gewone scheerschuim.

Hoe krijg je het weer droog, met iets absorberends in eerste instantie. Kranten, maandverband etc. Fohnen nog nooit gedaan maar wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een theedoek met rijst erop leggen om het vocht op te laten nemen?
Flink wat zout erop strooien en dan morgen het zout met de stofzuiger verwijderen. Ik doe dan meestal een halve kilo.
Alle reacties Link kopieren
Eerst gebruik ik alle handdoeken uit de wasmand om droog te maken. Ik leg die op de vlek en ga er dan op staan. Dat doe ik totdat de laatste handdoek droog blijft. (Daarna alle handdoeken meteen heet wassen.)

Een natte vlek duurt daarna meestal 48 uur om droog te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kattenpis krijg je dan niet meer uit de handdoeken.
Soda erover, morgen opzuigen en dan ecodor behandeling.

Gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
23-12-2018 23:03
Kattenpis krijg je dan niet meer uit de handdoeken.
Werkelijk? Ik heb zelfs twee keer een half leeggelopen en ingedroogde blik verf uit mijn tapijt gekregen. En de handdoeken gewoon schoon kunnen wassen. En een halve emmer behangplaksel. :proud: Niks meer van te zien behalve aanvankelijk een opmerkelijk schone plek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
23-12-2018 23:23
Werkelijk? Ik heb zelfs twee keer een half leeggelopen en ingedroogde blik verf uit mijn tapijt gekregen. En de handdoeken gewoon schoon kunnen wassen. En een halve emmer behangplaksel. :proud: Niks meer van te zien behalve aanvankelijk een opmerkelijk schone plek.
Dat is dan wel weer knap.
Miranda_86 schreef:
23-12-2018 22:09
Flink wat zout erop strooien en dan morgen het zout met de stofzuiger verwijderen. Ik doe dan meestal een halve kilo.
En dan over een jaar of 2 je compleet doorroeste stofzuiger weg gooien.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw tapijt kopen
Alle reacties Link kopieren
Ecodor werkt echt prima.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Buiten de tips die nu worden gegeven.

Vergeet niet om een plasje op te vangen en en even naar de dierenarts te brengen het kan een blaasontsteking zijn
Alle reacties Link kopieren
Fijn katten…. Die van mij blijkt op een stoel in de berging te hebben gepist en ook op het schapenwollen vel op een lederen stoel. Moet ie niet te veel meer doen want dan mag hij straks niet meer binnen. Schapenvel heb ik uitgewassen met koud water en te drogen gehangen, de lederen stoel met zadelzeep gesopt en vervolgens met was behandeld om de schade te beperken.

Die stoel weet ik nog niet hoe ik dat ga doen. is al een tijd geleden. Ik denk dat ik dat Ecodor ook eens in huis moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Iones urine effe opvangen en weg brengen kan blaas onsteking zijn
Helaas ervaring. Madam deed het een maand lang.
De tips die ik heb toegepast;
Azijn sprayen (natuurazijn in plantenspuit)
Vuilniszak eronder ivm rotten laminaat (was siertapijt)
Urine-off toegepast werkte alleen niet bij ons. Maar neemt urinegeur weg, wat er voor zorgt dat de kat daar plast ivm de geur. Die geur moet in ieder geval echt echt weg.
Kattenbak precies op de plek waar ze heeft geplast (of hij).
Kattenbak langzaam verplaatsen.
Kattenbak misschien vaker verschonen? Hele goede tip om urine te laten nakijken.
Wij hebben uiteindelijk tapijt weggegooid. Ik vond het vies na een maand.

Soms helpt het alleen al de kattenbak te verplaatsen (rustige plek) /deksel er tijdelijk af en/of extra bak.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
24-12-2018 17:40
Iones urine effe opvangen en weg brengen kan blaas onsteking zijn
Een jonge kater van nog geen jaar die net pas gecastreerd is en die waarschijnlijk zijn katerhormonen nog heeft?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
24-12-2018 18:06
Een jonge kater van nog geen jaar die net pas gecastreerd is en die waarschijnlijk zijn katerhormonen nog heeft?
Stress is een grote triggerd voor een blaasontsteking.

En een plasje opvangen en laten onderzoeken is niet duur. Je zal niet de eerste zijn met een jonge kater met een blaas probleem
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
24-12-2018 17:40
Iones urine effe opvangen en weg brengen kan blaas onsteking zijn
Of gedragsproblemen. Nu bekend is hoe ze de kat behandeld lijkt me dat niet vreemd.
...
Alle reacties Link kopieren
Na het schoonmaken de plek deppen met citroensap. Kan gewoon uit zo'n knijpcitroentje maar vers kan ook. Hier hebben katten (ook honden trouwens) een vreselijke hekel aan. Nooit bleek gebruiken want dat vinden ze juist lekker.
ben ik nou gek......
ik lees dat het veel erger is geworden met biotex en je wilt weer met biotex aan de slag :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh guts, ze geloven me letterlijk als ik zeg dat ik hem trap en tegen hem schreeuw!

Kat is absoluut stress vrij. Vertoont niets van stress, leidt hier een tevreden leven. Gaat naar buiten als hij wil en naar binnen als hij wil. Ergens slapen, beetje klieren met een speelgoed muis. En lekker eten. En voor het slapen gaan nog wat lekkers omdat de honden dat dan ook krijgen.

En als ik voor de tv hang 's avonds, komt hij spinnend bij me liggen en grijp ik hem bij zijn ollekebolleke en druk ik er mijn neus tegen. Vindt hij allemaal best. Die tolerantie van hem, daar mogen veel kattenmutsen een voorbeeld aan nemen!

Overigens kan dat plassen op de stoel in de berging wel mogelijk stress zijn geweest. Hij zat daar opgesloten en wij wisten niet dat hij daar zat. Ik heb ook geen benul van hoelang hij daar gezeten had.
Alle reacties Link kopieren
kat er eerst eens goed stevig met de snufferd door vegen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven