Nieuwe vaatwasser kopen

08-03-2019 23:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik een nieuwe vrijstaande vaatwasser kopen.
Maar welke is qua prijs en kwaliteit goed, is energie en water-zuinig en geluidsarm?
Ongeveer 500 euro max wil ik er aan uitgeven.
Weet iemand een goede?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je sites voor.
Alle reacties Link kopieren
Bij de consumentenbond kun je een testrapport kopen.
Alle reacties Link kopieren
Merk Lazy
Type Easydoesit
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jouw was gewoon hier kijken https://www.coolblue.nl/vaatwassers/vri ... prijs:-500 .
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde altijd afwasser met bestekbak, maar partner dacht daar niet aan toen onze afwasmachine kapot was en bestelde een nieuwe met besteklade.
Toen niet zo blij, nu zou ik niet anders willen...
Verder geen advies mbt merk.
Ik wilde ook zeggen met besteklade. In ons oude huis had ik een Siemens, in ons nieuwe huis dezelfde van Bosch (die heeft binnenin nl rode accenten en dat vind ik chiquer staan dan blauw :mrgreen: ). Ik wil nooit meer zonder! Die bestekbak neemt zoveel plek in. Na onze verhuizing hierheen kreeg ik natuurlijk de vaatwasser die hier in de keuken zat. Heb dat ding vervloekt! Hij stond ook elke avond aan, omdat hij vol was door dat bakje. Ik krijg er nu alles in van 2 dagen. Na een jaar ging hij stuk, ik heb een dansje gedaan :yes: ik heb er overigens ook 1 met licht erin. Vind dat zelf ook echt heel fijn. En hij droogt dmv zeolith, dat zijn kristallen die de warmte uit het water halen en vasthouden en bij het drogen weer vrij laten. Hij is ook heel stil en ik vind de timer erop handig. Laat hem altijd een uur later beginnen als we naar bed gaan, zodat hij draait als we slapen. Maar goed, de onze is zo’n €900,- momenteel dus dat is boven budget.

Bij coolblue kan je kiezen voor vaatwassers met besteklade en los zijn die van Siemens er al vanaf €414,-. Ik zou daar even rondkijken, maar iig zeker voor 1 met besteklade gaan :)
Met Zeoliet inderdaad, droogt echt zo goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een in onze nieuwe keuken die slecht schoonmaakt. De monteur is geweest en heeft aangegeven dat veel mensen die een nieuwe vaatwasser hebben, meer tevreden met hun oude zijn. Hij gaf aan dat het te maken heeft met dat de vaatwassers veel minder water gebruiken. Ik wil volgende keer dus weer een vaatwasser die meer water verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn enkele merken die er steeds positief uitspringen:

https://www.testresults.nl/search?q=vaatwasser&m=1
Tinkeltje33 schreef:
09-03-2019 08:15
Wij hebben een in onze nieuwe keuken die slecht schoonmaakt. De monteur is geweest en heeft aangegeven dat veel mensen die een nieuwe vaatwasser hebben, meer tevreden met hun oude zijn. Hij gaf aan dat het te maken heeft met dat de vaatwassers veel minder water gebruiken. Ik wil volgende keer dus weer een vaatwasser die meer water verbruikt.

En hoe stiller het ding is, hoe zachter het water tegen je vaat spuit. Daar wordt je vaat ook minder schoon van.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
09-03-2019 08:26
En hoe stiller het ding is, hoe zachter het water tegen je vaat spuit. Daar wordt je vaat ook minder schoon van.

Hij had het er ook over dat er nu ook weer vaatwassers geproduceerd worden die meer water verbruiken. Heb het niet gecheckt verder.

Ik ben dus zwaar ontevreden over mijn huidige vaatwasser en heb spijt dat ik mijn oude niet gehouden heb.
Wij hebben een miele met besteklade.
12 jaar geleden was er geen keus als je lade wilde. ontzettend tevreden over
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-03-2019 07:23
Ik wilde ook zeggen met besteklade. In ons oude huis had ik een Siemens, in ons nieuwe huis dezelfde van Bosch (die heeft binnenin nl rode accenten en dat vind ik chiquer staan dan blauw :mrgreen: ). Ik wil nooit meer zonder! Die bestekbak neemt zoveel plek in. Na onze verhuizing hierheen kreeg ik natuurlijk de vaatwasser die hier in de keuken zat. Heb dat ding vervloekt! Hij stond ook elke avond aan, omdat hij vol was door dat bakje. Ik krijg er nu alles in van 2 dagen. Na een jaar ging hij stuk, ik heb een dansje gedaan :yes: ik heb er overigens ook 1 met licht erin. Vind dat zelf ook echt heel fijn. En hij droogt dmv zeolith, dat zijn kristallen die de warmte uit het water halen en vasthouden en bij het drogen weer vrij laten. Hij is ook heel stil en ik vind de timer erop handig. Laat hem altijd een uur later beginnen als we naar bed gaan, zodat hij draait als we slapen. Maar goed, de onze is zo’n €900,- momenteel dus dat is boven budget.

Bij coolblue kan je kiezen voor vaatwassers met besteklade en los zijn die van Siemens er al vanaf €414,-. Ik zou daar even rondkijken, maar iig zeker voor 1 met besteklade gaan :)

Wij hebben deze ook. Wat een heerlijk (stil) apparaat !
Tinkeltje33 schreef:
09-03-2019 08:28
Hij had het er ook over dat er nu ook weer vaatwassers geproduceerd worden die meer water verbruiken. Heb het niet gecheckt verder.

Ik ben dus zwaar ontevreden over mijn huidige vaatwasser en heb spijt dat ik mijn oude niet gehouden heb.

Was dat een optie dan? Die van ons was zo stuk, dat reparatie niet meer mogelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
09-03-2019 08:46
Was dat een optie dan? Die van ons was zo stuk, dat reparatie niet meer mogelijk was.

Ja was een nieuwe keuken, ik had hem denk ik wel kunnen houden. Nooit bij stil gestaan dat de nieuwe slechter kon zijn.
Alle reacties Link kopieren
Of je kijkt naar de goedkoopste Selective line Beko die je bevalt, dan ben je in ieder geval klaar voor de komende vijf jaar.
anoniem_329297 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 12:21
0.80% gewijzigd
Tinkeltje33 schreef:
09-03-2019 08:15
Wij hebben een in onze nieuwe keuken die slecht schoonmaakt. De monteur is geweest en heeft aangegeven dat veel mensen die een nieuwe vaatwasser hebben, meer tevreden met hun oude zijn. Hij gaf aan dat het te maken heeft met dat de vaatwassers veel minder water gebruiken. Ik wil volgende keer dus weer een vaatwasser die meer water verbruikt.
Ik was echt minder tevreden over de oude dan over mijn nieuwe. En in ons oude huis hetzelfde. Wat een verademing was die nieuwe vaatwasser zeg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude vaatwasser was niet stuk stuk, maar wel iedere keer storing en de reparateur erbij. De oude had een besteklade, de nieuwe een mandje en idd ik kan veel minder in mijn vaatwasser kwijt. Nu zal ik me er voorlopig echt wel mee moeten redden, hij zit er net 2 maanden in. Hij maakt de vaat verder wel goed schoon en maakt ook niet heel veel lawaai. Wat ik wel een voordeel vind van deze, aan het eind van het programma gaat de klep automatisch open.
Wij hebben nu een Leonard(AEG)
Alle reacties Link kopieren
Ik mis mijn lampje! Als je de keuze hebt, zou ik dat doen. Plus een besteklade en flexibele/verstelbare inrichting.

Ik heb nu een xxl Miele (geïntegreerd) en deze heb ik binnen 5 minuten uitgekozen. Niet op het lampje gelet. De Miele monteur kwam de vorige vaatwasser repareren en dat was zo duur (kosten voor Miele), dat hij de reparatiekosten als korting gaf als ik een nieuwe kocht. Ik wilde een stille, energiezuinige vaatwasser en met 41 db is dat gelukt (open keuken). Hij is ook groter van binnen. Erg fijn. Geeft een goed resultaat, ook op ECO programma.
Alle reacties Link kopieren
Die nieuwe zijn zo zuinig met water dat programma er minstens 3 uur over doen.

Hier nog oude miele professional blaast er 22 liter er doorheen niet stil wel klaar in 20 minuten :yes:
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-03-2019 07:23
Ik wilde ook zeggen met besteklade. In ons oude huis had ik een Siemens, in ons nieuwe huis dezelfde van Bosch (die heeft binnenin nl rode accenten en dat vind ik chiquer staan dan blauw :mrgreen: ). Ik wil nooit meer zonder! Die bestekbak neemt zoveel plek in. Na onze verhuizing hierheen kreeg ik natuurlijk de vaatwasser die hier in de keuken zat. Heb dat ding vervloekt! Hij stond ook elke avond aan, omdat hij vol was door dat bakje. Ik krijg er nu alles in van 2 dagen. Na een jaar ging hij stuk, ik heb een dansje gedaan :yes: ik heb er overigens ook 1 met licht erin. Vind dat zelf ook echt heel fijn. En hij droogt dmv zeolith, dat zijn kristallen die de warmte uit het water halen en vasthouden en bij het drogen weer vrij laten. Hij is ook heel stil en ik vind de timer erop handig. Laat hem altijd een uur later beginnen als we naar bed gaan, zodat hij draait als we slapen. Maar goed, de onze is zo’n €900,- momenteel dus dat is boven budget.

Bij coolblue kan je kiezen voor vaatwassers met besteklade en los zijn die van Siemens er al vanaf €414,-. Ik zou daar even rondkijken, maar iig zeker voor 1 met besteklade gaan :)
Bedankt voor de tips, ook anderen hier bedankt.

Ik ben zowiezo al wijzer dat ik een besteklade wil.
Alle reacties Link kopieren
La_Rico schreef:
09-03-2019 14:47
Bedankt voor de tips, ook anderen hier bedankt.

Ik ben zowiezo al wijzer dat ik een besteklade wil.

Wij hadden er een met besteklade en nu niet en je kan daardoor wel veel hoger doorstapelen in de vaatwasser. En bestek wordt goed schoon ook na kort programma van slechts 12 minuten.
slobberbone schreef:
09-03-2019 15:45
Wij hadden er een met besteklade en nu niet en je kan daardoor wel veel hoger doorstapelen in de vaatwasser. En bestek wordt goed schoon ook na kort programma van slechts 12 minuten.
Hoger doorstapelen is toch helemaal niet handig? Dan staan spullen op/over elkaar en heb je kans dat het niet goed schoon wordt. In onze vaatwasser kan de besteklade ook op verschillende dieptes zetten en ik heb nog nooit gehad dat bestek niet schoon was. In tegenstelling tot in een bestekbakje. Daar kwam nog wel eens wat vies water in dat dan stukjes groente ofzo achter liet op het bestek in het mandje.
De bovenste korf voor kopjes enz kan bij ons op 3 standen, dus ik kan daar genoeg mee afwisselen zodat altijd alles erin past zonder te hoeven stapelen. Ik kan er vaat van 2 dagen van 3 personen prima in kwijt, mits ik niet ook de airfryer bak en mand erin heb. Die nemen veel plek in altijd.
Mermedina schreef:
09-03-2019 10:37
Ik mis mijn lampje! Als je de keuze hebt, zou ik dat doen. Plus een besteklade en flexibele/verstelbare inrichting.

Ik heb nu een xxl Miele (geïntegreerd) en deze heb ik binnen 5 minuten uitgekozen. Niet op het lampje gelet. De Miele monteur kwam de vorige vaatwasser repareren en dat was zo duur (kosten voor Miele), dat hij de reparatiekosten als korting gaf als ik een nieuwe kocht. Ik wilde een stille, energiezuinige vaatwasser en met 41 db is dat gelukt (open keuken). Hij is ook groter van binnen. Erg fijn. Geeft een goed resultaat, ook op ECO programma.
haha! Dat lampje miste ik ook echt in ons nieuwe huis toen!! Klinkt echt heel onzinnig, lampje in je vaatwasser. Maar het is zo fijn :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven