Koelkast organiseren

25-07-2019 15:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik de koelkast opgeruimd en schoongemaakt, dus helemaal geïnspireerd zocht ik vanmorgen naar hoe je je koelkast het beste kunt organiseren. Behalve wat algemene zaken als van onder naar Boven qua bederfelijkheid, vindt ik niet echt goede tips hoe je je koelkast nou t handigst inricht. Wel vond ik dit jaloersmakende plaatje: https://pin.it/4ugmu4tmeqpmgm

Ik heb niet de illusie dat m’n koelkast ZO brandschoon en superstrak wordt en blijft, maar ik ben wel op zoek naar tips!

Specifiek de vraag of iemand weet waar ik bakken zoals op het plaatje zou kunnen kopen (Ikea, blokker en hema hebben niet zoiets) en verder hoor ik heel graag hoe jullie je koelkast hebben ingedeeld en of jullie misschien nog goede tips hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat geen jaloersmakende koelkast want die is m.i. veel te vol. Heb je een kliekje over, past dat al niet meer in een bakje erbij.
Ik mis de kaas.
Ik zou alles eruit halen en erin gaan wonen. In ieder geval tot en met vrijdag.
RikM schreef:
25-07-2019 15:42
Ik zou alles eruit halen en erin gaan wonen. In ieder geval tot en met vrijdag.
Heb je zin om samen te wonen? Dan kom ik er gezellig bij :love:
Bij de action hebben ze ook koelkastbakjes om je koelkast te organiseren.
Ik weet alleen niet of ze doorzichtig zijn of wit.
Ik heb ze bij Ikea gekocht, dat is al jaren terug, ik weet niet of ze die nog hebben bij Ikea. Maar ik zag ze wel bij de Action.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
25-07-2019 15:38
Ik vind dat geen jaloersmakende koelkast want die is m.i. veel te vol. Heb je een kliekje over, past dat al niet meer in een bakje erbij.
Oh dat ben ik eens hoor. Ik ga ook niet zo veel bakken fruit erin zetten en er komt absoluut kaas in. De ruimte voor kliekjes bouw ik ook in, want om blikjes naast elkaar op een rijtje te gaan zetten zie ik mezelf ook niet doen.

Maar een deel op deze manier inrichten lijkt me fijn, en dat er dan gewoon structuur in zit.
RikM schreef:
25-07-2019 15:42
Ik zou alles eruit halen en erin gaan wonen. In ieder geval tot en met vrijdag.

Dan moet je zo'n mooie Amerikaanse hebben. En dan kruip ik wel erbij als je dat niet erg vind!
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2019 15:44
Heb je zin om samen te wonen? Dan kom ik er gezellig bij :love:

Met jou wel. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
25-07-2019 15:42
Ik zou alles eruit halen en erin gaan wonen. In ieder geval tot en met vrijdag.
Haha ja dat zou momenteel kunnen, hij is leeg :proud:
LAgirl82 schreef:
25-07-2019 15:46
Dan moet je zo'n mooie Amerikaanse hebben. En dan kruip ik wel erbij als je dat niet erg vind!

Oei, het wordt nog druk. o_o
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
25-07-2019 15:45
Bij de action hebben ze ook koelkastbakjes om je koelkast te organiseren.
Ik weet alleen niet of ze doorzichtig zijn of wit.
Ik heb ze bij Ikea gekocht, dat is al jaren terug, ik weet niet of ze die nog hebben bij Ikea. Maar ik zag ze wel bij de Action.
Ah Action, daar ga ik morgen even kijken! Ikea heeft geen doorzichtige bakken, behalve echte voorraaddoosjes met clipsluiting. Die zijn te klein denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Een tip: leg dingen die op moeten op ooghoogte, dan kun je niet vergeten.

Die koelkast ziet er wel heel strak uit, maar het zo te zien zo'n dubbele koelkast. En de gewone Nederlandse koelkasten zijn enkeldeurs en dus kleiner. En vaak zijn er minder mogelijkheden om planken op een bepaalde hoogte te hangen.

Het lijkt mij handig om eens na te gaan, wat je allemaal in de koelkast wil hebben en in welke hoeveelheden. Dan kun je daar je bakjes op aanpassen.
Zelf heb ik harde bakjes voor het vleeswaar en de kaas, maar het nadeel is dat deze sneller stuk gaan als je ze laat vallen. Misschien niet zo handig met kinderen?

Ik heb twee kleine lades, in de ene zit voorraad vleeswaar, kaas, boter ed. In de andere voorraad groenten die niet snel bederft.
De plank er boven houd ik zo leeg mogelijk, omdat ik hier nog wel eens een pan op zet als ik voor twee dagen kook. Hoogsten staat er een grote pot (augurken/appelmoes).
Ik heb twee planken vrij dicht boven elkaar waar de boter, een doos eieren en kleine bakjes zoals zuivelspread makkelijk kunnen staan. De plank erboven/eronder, groenten, kaas/vleeswaardoor, yoghurt. Er zit ook een wijnrekje in, daar liggen vaak komkommers op en nu een fles fris.
In de deur; melk, sausjes, mayonaise, mosterd ed.

Het is bij mij ingericht op wat gebruik ik het meeste (grijphoogte) en wat moet op (ooghoogste). Niet strak, welk praktisch.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Van onder naar boven heb ik:

- een la voor groenten/fruit en een la voor vleesvervangers
- de onderste plank is voor broodbeleg
- middenin een plank voor ingrediënten avondeten
- boven in een plank met bereidde producten en eieren
- in de deur onderin flessen en pakken, bovenin sausjes ed
chocolol wijzigde dit bericht op 25-07-2019 15:55
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2019 15:41
Ik mis de kaas.
Ik zet de kaas nooit in de koelkast, met als gevolg dat ik die altijd kwijt ben als ik eters heb gehad die even helpen opruimen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
LAgirl82 schreef:
25-07-2019 15:46
Dan moet je zo'n mooie Amerikaanse hebben. En dan kruip ik wel erbij als je dat niet erg vind!
Ja hoor, je bent van harte welkom :D
nlies schreef:
25-07-2019 15:53
Ik zet de kaas nooit in de koelkast, met als gevolg dat ik die altijd kwijt ben als ik eters heb gehad die even helpen opruimen.
Nou, met dit weer zet ik de kaas wel in de koelkast hoor @(
Als je kaas niet in de koelkast zet is die toch helemaal bezweet? Zeker nu.
En bijna niks zo smerig als bezwete kaas. :sick:
LAgirl82 schreef:
25-07-2019 16:09
Als je kaas niet in de koelkast zet is die toch helemaal bezweet? Zeker nu.
En bijna niks zo smerig als bezwete kaas. :sick:
Kijk, dan zijn we het daar tenminste over eens. Dat wordt vast een gezellige boel in die koelkast met jou, Rik, mij en de kaas :love:
Wat valt er te organiseren aan een koelkast? Zoals op dat plaatje is toch helemaal niet realistisch?
Je hebt toch nooit een lade vol dezelfde groenten en een bakje met allemaal hetzelfde fruit ernaast, met er boven 35 dezelfde blikjes fris?

Extra bakjes lijkt me helemaal niet handig. Prop dat ding gewoon niet te vol en haal er regelmatig even een doekje door.
Die vierkante bakken heeft de action. Ik had ze gekocht. Ik vind het zwaar onhandig omdat het erg veel ruimte in beslag neemt, mijn koelkast is een gewone met 1 deur dus niet zo groot als het plaatje. Spullen er zo inzetten is ruimte technisch veel praktischer.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-07-2019 15:53
Ik zet de kaas nooit in de koelkast, met als gevolg dat ik die altijd kwijt ben als ik eters heb gehad die even helpen opruimen.
Getsie. Zelfs met normale temperaturen is het beter voor de kaas om koel te staan.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Plus dat je al die bakjes weer moet gaan schoonmaken. Echt slecht plan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een meut met m’n koelkast en alles moet perfect staan 🤦🏻‍♀️

Heb een Amerikaanse koelkast en het koelgedeelte zit zo in elkaar.

1ste plank: eieren, kaas, worst, vleeswaren, boter.

2de plank: yoghurt, vla, melk etc.

Dan zit er een rek met flessen, daaronder 1 la met groente en de andere la met fruit.

In de deur de eerste plank bakboter en sauzen. Dan de homebar met blikjes/flesjes/pakjes drinken. Dan alle pakken drinken en daaronder weer flessen.

In het vriesgedeelte is de bovenste plank brood, daaronder snack dingen zoals pizza’s en aardappelkroketjes en ovensnacks. Dan een la met vlees en daaronder een la vol met waterijs. In de deur van de vriezer liggen pakken spinazie en andijvie ( diepvries andijvie is zoooo lekker!). En in de deur staan nu flesjes water.
Hier de ervaring dat ik organiseer en partner propt. Met als gevolg dat organisatie schots en scheef loopt en bij openen koelkastdeur de helft er uit valt.

:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven