Welke verhuisdozen??

05-08-2019 22:05 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar stevige en als t ffe kan, goedkope verhuisdozen voor onze verhuizing binnenkort.
Welke raden jullie aan?? :-D
Die met een bodem.
Alle reacties Link kopieren
Bananendozen
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
05-08-2019 22:06
Die met een bodem.
:rofl:
In ieder geval voor echte verhuisdozen gaan. Die je makkelijk in elkaar kunt vouwen en een stevige bodem (liefst dubbel) hebben. En uitsparingen als handvat.

Het goedkoopste zijn ze bij de Action. Die kun je alleen wel na 1 keer weggooien want dan vallen ze uit elkaar.
Bij de bouwmarkt zijn ze van betere kwaliteit maar uiteraard ook duurder. Bij ons zijn ze bij Gamma het goedkoopst.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 22:11
3.90% gewijzigd
Alles wat 4 hoeken heeft, een bodem heeft en waar eventueel een deksel op kan.

Bananenkisten - te scoren in de betere supermarkt - zijn ideaal.


En hoor eens rond in je familie en bij vrienden.
Waarschijnlijk heeft er iemand die ondingen vast nog wel in zijn garage of op zolder staan.
(Hier gaan ze gewoon rond.)
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet die van de praxis of gamma. Daar kun je lelijk je handen aan openhalen en zijn echt niet zo stevig. Ik zou als ik jou was een verhuisbedrijf bellen of je daar (gebruikte) verhuisdozen kunt kopen of huren (dat laatste willen ze namelijk ook nog weleens doen)
Andere dozen bij elkaar schrapen kan natuurlijk ook maar het grote voordeel van verhuisdozen is dat ze allemaal dezelfde maat hebben en dus makkelijk stapelbaar zijn. Ook hebben ze een dusdanig formaat dat er aardig wat in kan maar toch handelbaar zijn.
Allemaal dezelfde maat had ik achteraf handig gevonden. En denk ook aan boekendozen als je veel boeken in te pakken hebt.
Zet op elke doos naar welke ruimte het in het nieuwe huis moet, scheelt denken en uitzoeken.

Hema heeft ook verhuisdozen. Misschien bij een paar winkels een setje halen en uittesten welke jij het fijnst vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net dit weekend verhuisd! Hadden een zooitje bij de gamma gekocht (als zomerdeal in de aanbieding, 7euro voor 5 geloof ik) maar die zijn wel echt zwak hoor. Er staat dat er 25 kg in mag, maar dat redden ze niet zonder gescheurde handvatten of uitgezakte bodem.. En ze zijn vrij klein (maar dat is wel fijn als je alles zelf moet sjouwen).

Mijn vriend heeft ook een aantal bij Hornbach gekocht, die waren een stuk duurder, maar ook groter en veeeeel steviger. Die gaan nu voor een tweede ronde naar zijn broer.
Deze vond ik zelf wel te zwaar om te tillen, maar hij heeft sterke broers en die konden ze gewoon met gemak tillen.
RikM schreef:
05-08-2019 22:13
Andere dozen bij elkaar schrapen kan natuurlijk ook maar het grote voordeel van verhuisdozen is dat ze allemaal dezelfde maat hebben en dus makkelijk stapelbaar zijn. Ook hebben ze een dusdanig formaat dat er aardig wat in kan maar toch handelbaar zijn.
Nu was jij me voor!
Alle reacties Link kopieren
Doe jezelf en de verhuizers een lol en “investeer” in normale verhuisdozen. Geen gedoe met bananendozen enzo. Het gaat een ieder echt veel tijd en ergernis schelen als alles in hetzelfde formaat, stevige doos zit. Google op verhuisdozen, bedrijven zat.
Orișa schreef:
05-08-2019 22:15
Nu was jij me voor!

:yes:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 'echte' verhuisdozen met extra stevige bodem en gaten voor je handen.

https://www.verhuisboxen.nl/shop/klik-k ... .html?open

https://www.verhuisboxen.nl/shop/boekendoos.html
Bananendozen zijn vaak ook net te breed om prettig door een deuropening te sjouwen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week verhuisd, voorheen altijd gamma dozen. Nu bij de kwantum dozen gekocht, ze hebben een houten kist design.. veel mooier om zo spullen op te slaan en de kwaliteit is goed!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Toen ik ging verhuizen heb ik op marktplaats gezocht en zo heel veel tweedehands dozen geregeld. Waren er echt veel dus ze zaten niet helemaal vol, waren dus niet mega zwaar en makkelijk te tillen. Normaal zijn die dingen best prijzig.
Na mijn verhuizing heb ik ze ook via marktplaats weer weggegeven.

Dus mijn tip zou zijn: tweedehand en véél goedkope dozen, in plaats van stevige dure die je dan mega zwaar inpakt.
Wij gaan a.s weekend verhuizen en wij hebben dozen gehaald die 100 kilo aankunnen. En de boekendozen 50 kilo. Was wel een stukje rijden ervoor maar was het zeker waard. Gewoon een verhuis pakket met zoveel dozen erin, matras hoes, bubbeltjes plastic, wikkelfolie en tape en stickers. Wij hebben die wikkelfolie om kastjes met lades gedaan. Kunnen ze niet openvallen. Zo'n pakket is wel duurder maar zoveel beter als die rommel van de gamma of praxis. De verhuizers zullen blij zijn. Veel beter hanteerbaar
Alle reacties Link kopieren
Niet die van de Action kopen; die zijn zo slecht, zo slap. Kunnen weinig gewicht aan. Goedkoop is duurkoop. Er zijn nog steeds verhuisdozen met statiegeld, (wij hebben het merk Mondial gebruikt) die zijn geniet en zijn van een soort dubbelwandig karton met daartussen ook een laag. Informeer bij een verhuisbedrijf. Of huur via het verhuisbedrijf van die plastic bakken van 1 meter lang die je kunt stapelen en met hondjes makkelijk kunt verplaatsen.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 05-08-2019 22:49
4.76% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ikea, echt.
lindybopophelia schreef:
05-08-2019 22:26
Wij gaan a.s weekend verhuizen en wij hebben dozen gehaald die 100 kilo aankunnen. En de boekendozen 50 kilo. Was wel een stukje rijden ervoor maar was het zeker waard. Gewoon een verhuis pakket met zoveel dozen erin, matras hoes, bubbeltjes plastic, wikkelfolie en tape en stickers. Wij hebben die wikkelfolie om kastjes met lades gedaan. Kunnen ze niet openvallen. Zo'n pakket is wel duurder maar zoveel beter als die rommel van de gamma of praxis. De verhuizers zullen blij zijn. Veel beter hanteerbaar
Weinig mensen die dozen van 100 kilo weg kunnen tillen.
lindybopophelia schreef:
05-08-2019 22:26
De verhuizers zullen blij zijn. Veel beter hanteerbaar
Ik denk het niet, die sjouwen zich een breuk straks.

Andere tip: neem geen 'boekendoos' want boeken wegen ook heel veel. Pak de dozen per kamer in, dus als het een kinderkamer in doe er dan een aantal kinderboeken in en dan voor de rest speelgoed dat niet zwaar is. Of bij de studeerkamer wat studieboeken en dan kussentjes ofzo. Dan blijft het hanteerbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat heb je aan verhuisdozen die zoveel kilo aan kunnen? Dat kan en mag niemand tillen. Verhuizers zijn juist blij als je een beetje spreidt: dus niet alle boeken in één doos. Dat is én te zwaar én er is kans dat de doos het begeeft. Al van meerdere verhuizers gehoord dat dat de meest gemaakte fout is die mensen maken: dozen te zwaar beladen.
meisje85 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 22:34
0.43% gewijzigd
Ik heb zelf een verhuispakket gekocht bij een bedrijf in Sliedrecht geloof ik. Dat was een prima deal. Je krijgt dan ook labels, plastic, tape en bubbeltjesfolie erbij. 30 dozen + toebehoren voor rond de 50 euro. Alleen de boekendozen vond ik tegenvallen. Die zijn klein, maar helaas niet extra sterk is mijn ervaring.
Ikea heeft ook goede dozen inderdaad.
Orișa schreef:
05-08-2019 22:27
Weinig mensen die dozen van 100 kilo weg kunnen tillen.
:proud: heb je helemaal gelijk in. Dat kunnen wij ook niet. Maar wij wilden perse goede dozen van kwaliteit. Deze kunnen tenminste nogmaals gebruikt worden. En scheuren niet zo snel. Wij hebben die uit lady day's link

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven