Welke verhuisdozen??
maandag 5 augustus 2019 om 22:38
Mijn link?lindybopophelia schreef: ↑05-08-2019 22:36heb je helemaal gelijk in. Dat kunnen wij ook niet. Maar wij wilden perse goede dozen van kwaliteit. Deze kunnen tenminste nogmaals gebruikt worden. En scheuren niet zo snel. Wij hebben die uit lady day's link
maandag 5 augustus 2019 om 22:39
Hoe vaak ga je ze gebruiken dan? Ik ben dus best vaak verhuisd helaas, altijd met goedkope dozen en nog nooit gehad dat er een uit elkaar viel.
maandag 5 augustus 2019 om 22:39
De horror, alles door elkaar. Ook boekendozen moet je natuurlijk niet tot de nok vullen. Maar eigenlijk is de meest gegeven ongevraagde tip: maak de dozen niet te zwaar!ClumsyNinja schreef: ↑05-08-2019 22:30Ik denk het niet, die sjouwen zich een breuk straks.
Andere tip: neem geen 'boekendoos' want boeken wegen ook heel veel. Pak de dozen per kamer in, dus als het een kinderkamer in doe er dan een aantal kinderboeken in en dan voor de rest speelgoed dat niet zwaar is. Of bij de studeerkamer wat studieboeken en dan kussentjes ofzo. Dan blijft het hanteerbaar.
maandag 5 augustus 2019 om 22:46
Geeft niet, ik raakte zelf in de warlindybopophelia schreef: ↑05-08-2019 22:45Ja sorry. Ik dacht jouw link maar waarvan lady Day. Die poste net voor jou en toen ging ik iets te snel en zag ik dat het niet jij was maar Lady Day. Excuus
maandag 5 augustus 2019 om 22:48
Ik ben recentelijk verhuisd en heb dozen bij Leen Bakker gekocht. Hebben het prima gedaan en staan nu op een volgende verhuizing te wachten. En zoals al eerder werd gezegd, niet te zwaar belasten. Omdat de doos 25 kilo kan hebben, wil niet zeggen dat er ook 25 kilo in moet...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
maandag 5 augustus 2019 om 22:48
Zodra wij zijn verhuisd gaan ze naar mijn moeder. Die gaat ook binnenkort. En die gaat van het noorden naar het midden van het land. Dus het moet wel veilig gaan. EnClumsyNinja schreef: ↑05-08-2019 22:39Hoe vaak ga je ze gebruiken dan? Ik ben dus best vaak verhuisd helaas, altijd met goedkope dozen en nog nooit gehad dat er een uit elkaar viel.
in een paar dozen worden spullen opgeslagen. Dan is het ook fijn als het wat steviger is
maandag 5 augustus 2019 om 22:50
Dit dus. Zo doen wij dat ook.MockTurtle schreef: ↑05-08-2019 22:48Omdat de doos 25 kilo kan hebben, wil niet zeggen dat er ook 25 kilo in moet...
maandag 5 augustus 2019 om 23:02
Verhuis je zelf of laat je het doen? In het laatste geval zijn verhuisdozen bij de prijs inbegrepen.
Ga naar een erkende verhuizer voor gebruikte dozen van goede kwaliteit. Gebruikte dozen vouwen veel makkelijker en sneller in elkaar dan nieuwe. En de verhuizer heeft ook handige, goed hanteerbare boekendozen en speciale dozen voor grotere spullen. En garderobedozen. En een boel handige tips. En vaak komen ze de dozen brengen en als ze leeg zijn weer halen.
Ga naar een erkende verhuizer voor gebruikte dozen van goede kwaliteit. Gebruikte dozen vouwen veel makkelijker en sneller in elkaar dan nieuwe. En de verhuizer heeft ook handige, goed hanteerbare boekendozen en speciale dozen voor grotere spullen. En garderobedozen. En een boel handige tips. En vaak komen ze de dozen brengen en als ze leeg zijn weer halen.
maandag 5 augustus 2019 om 23:03
maandag 5 augustus 2019 om 23:09
maandag 5 augustus 2019 om 23:15
Ik heb voor mijn laatste verhuizing dozen gehaald bij een verhuisbedrijf. Een aantal nieuwe, maar ze hadden ook tweedehandse die er prima uitzagen voor 50 cent ofzo.
Ik was er echt blij mee dat ik daar wat extra geld aan uitgegeven heb (en mijn hulp ook).
In ieder geval niet die van de Praxis kopen, die zijn net te groot (en worden dus te zwaar gevuld) en vallen al uit elkaar als je ernaar kijkt.
Ik was er echt blij mee dat ik daar wat extra geld aan uitgegeven heb (en mijn hulp ook).
In ieder geval niet die van de Praxis kopen, die zijn net te groot (en worden dus te zwaar gevuld) en vallen al uit elkaar als je ernaar kijkt.
maandag 5 augustus 2019 om 23:58
Iemand hiervoor schrijft het ook al; absoluut IKEA. Dus woon je in de buurt van een vestiging, dan daar je dozen halen. Ik ben twee jaar geleden verhuisd, had een aantal dozen van verschillende formaten gekregen, maar die ik zelf kocht bij IKEA, waren als enige onverwoestbaar. En nog goedkoop ook!
En nee, ik heb geen aandelen
En nee, ik heb geen aandelen
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:23
Thnx voor de reacties allemaal, ik wil liever een verhuisbedrijf inschakelen maar manlief wil het zelf doen. We gaan 3 straten verder wonen.
Ik heb contact gehad met een verhuisbedrijf, gebruikte dozen kosten 2,- nieuwe dozen 2,50 en als je ze in goede staat retourneert krijg je 0,50 per doos terug.
Denk dat we daar maar voor moeten gaan
Ik heb contact gehad met een verhuisbedrijf, gebruikte dozen kosten 2,- nieuwe dozen 2,50 en als je ze in goede staat retourneert krijg je 0,50 per doos terug.
Denk dat we daar maar voor moeten gaan
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:33
Dozen met zo’n bodem, die zijn lekker stevig. Aan de korte kant zitten van die lange flappen die je over elkaar doet, de lange kant heeft een stuk karton dat je in het midden door de bodem steekt en binnen in de doos uitvouwt. Zo heeft de bodem 4 lagen karton (flap 1 en 2 van de korte kant en 2x de flap van de lange kant). Is echt heel stevig!
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:10
Ik heb zulke doen als die in jouw link, Whomi. Heel stevig.
Van mijn vorige verhuizing heb ik geleerd dat bananendozen etc. echt heel @#$! zijn om te tillen en dat je de dozen ook niet vol moet proppen met boeken want dat is niet te tillen.
Voor deze ronde heb ik allemaal stevige verhuisdozen geregeld. Ook al moet je ze kopen, wat mij betreft is het het waard. Bovendien.. je hebt net een paar ton uitgegeven voor een huis... en dan beknibbelen op een doos?
Van mijn vorige verhuizing heb ik geleerd dat bananendozen etc. echt heel @#$! zijn om te tillen en dat je de dozen ook niet vol moet proppen met boeken want dat is niet te tillen.
Voor deze ronde heb ik allemaal stevige verhuisdozen geregeld. Ook al moet je ze kopen, wat mij betreft is het het waard. Bovendien.. je hebt net een paar ton uitgegeven voor een huis... en dan beknibbelen op een doos?
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:20
.ClumsyNinja schreef: ↑05-08-2019 22:30Ik denk het niet, die sjouwen zich een breuk straks.
Andere tip: neem geen 'boekendoos' want boeken wegen ook heel veel.
Begin dan bij de bibliotheek
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 6 augustus 2019 om 11:56
Dozen van Gamma, Praxis, Action etc. zijn totaal niet stevig. In mijn ervaring gaat het goed als je ze heel gelijkmatig belast met normaal gevormde spullen. Als je er spullen met vreemde vormen in stopt (zoals beeldjes of pannen, waarbij je het gewicht niet evenredig kunt verdelen) scheuren ze heel snel.
Wij hebben voor onze belangrijke spullen (kunst, dure whisky's etc.) deze gehaald: https://www.hornbach.nl/shop/Verhuisdoo ... ossType=cs
Even zoeken met in elkaar zetten, maar ze zijn ontzettend stevig. Wel duur, daarom hebben we alleen de spullen erin gestopt waarbij het risico van kapot gaan niet wilden lopen.
Maar ik denk dat je ook wel goed zit als je dozen via een verhuisbedrijf regelt.
Wij hebben voor onze belangrijke spullen (kunst, dure whisky's etc.) deze gehaald: https://www.hornbach.nl/shop/Verhuisdoo ... ossType=cs
Even zoeken met in elkaar zetten, maar ze zijn ontzettend stevig. Wel duur, daarom hebben we alleen de spullen erin gestopt waarbij het risico van kapot gaan niet wilden lopen.
Maar ik denk dat je ook wel goed zit als je dozen via een verhuisbedrijf regelt.
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:10
Wij hebben net een stapel van dezen besteld, we zitten midden in de inpak fase en ze bevallen best goed, en lekker goedkoop (minder dan een euro stuk). we hebben ze wel zelf afgehaald, maar er zijn best veel afhaal punten.
Ik geef ze een 7 1/2.
https://www.goedkopeverhuisdoos.nl/nl/v ... -l-50stuks
Ik geef ze een 7 1/2.
https://www.goedkopeverhuisdoos.nl/nl/v ... -l-50stuks
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:51
ja, die heb ik laatst gekocht om de keukenspullen in op te bergen tijdens het plaatsen van de nieuwe keuken. maar die zijn echt heel goed, en goedkoper dan de dozen bij de bouwmarkt!
Don't cry, buy a bag and move on.