Spinnen

09-09-2020 22:54 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is de spinnentijd bij jullie ook al begonnen of ben ik de enige die op 2 weken tijd 3 joekels binnen op bezoek gehad heeft? Als ik kijk naar familie en vrienden lijk ik precies altijd de enige die zoveel en zo grote spinnen binnen heeft. Ik woon in de stad in een rijwoning dat onderverdeeld is in 2 appartementen waarvan ik beneden woon. Dus verder niet aan water of in velden.
Voor een arachnofoob als ik zijn dit geen leuke tijden...
Hebben jullie er ook al gespot?
Alle reacties Link kopieren
Yup. Van de grote dikke zwarte, met dikke poten. Ze kunnen ook heel hard lopen. In ons vorige huis zaten ze niet. Hier helaas wel...
Alle reacties Link kopieren
Ze eten wel veel muggen en ander gespuis op.

Misschien vind je ze dan wel iets liever.
Alle reacties Link kopieren
Bergvogel schreef:
09-09-2020 22:57
Ze eten wel veel muggen en ander gespuis op.

Misschien vind je ze dan wel iets liever.
1000× liever een mug of ander insect dan een spin :lol:
Vandaag rende er toevallig zo'n joekel voorbij. Onze kat was sneller. :whip:
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
09-09-2020 23:00
Vandaag rende er toevallig zo'n joekel voorbij. Onze kat was sneller. :whip:
Met huid en haar opgegeten hoop ik? Anders mag je hem ook nog opruimen :'-(
Alle reacties Link kopieren
Lauren85 schreef:
09-09-2020 22:59
1000× liever een mug of ander insect dan een spin :lol:
Ik ben/was ook altijd wel een beetje bang voor grote spinnen, maar dit heeft me wat geholpen ze minder eng te vinden.

Aan jouw reactie te zien denk ik dat je het inderdaad een stuk erger vindt dan ik, dus dan begrijp ik dat niet helpt.

Weet je ook hoe ze binnenkomen?
Saivash schreef:
09-09-2020 23:02
Met huid en haar opgegeten hoop ik? Anders mag je hem ook nog opruimen :'-(
Oh, die likken alles schoon. No problem.
Alle reacties Link kopieren
Pepermuntolie houden ze niet van, een paar druppeltjes op een doekje en enkele dagen de hoeken of plekken waar ze graag bivakkeren insmeren.Geen spin meer gezien!
Alle reacties Link kopieren
Bergvogel schreef:
09-09-2020 23:02
Ik ben/was ook altijd wel een beetje bang voor grote spinnen, maar dit heeft me wat geholpen ze minder eng te vinden.

Aan jouw reactie te zien denk ik dat je het inderdaad een stuk erger vindt dan ik, dus dan begrijp ik dat niet helpt.

Weet je ook hoe ze binnenkomen?
Meestal door kieren. Volgens mij zijn het echte huisspinnen die in en om het huis wonen. Ze behoren niet in de natuur.
Man en ik stonden net een soort vogelspin te bewonderen. Echt een gaaf ding! Man ging hem vangen en dan buiten loslaten. Heeft hij m laten ontsnappen... :|
Alle reacties Link kopieren
Ik kom echt grote joekels tegen. Ben er gelukkig niet bang voor.
Heb ze in een bakje gedaan en bij de buren voor de deur gezet. 😆😆
TheBitchNextDoor
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
09-09-2020 23:07
Man en ik stonden net een soort vogelspin te bewonderen. Echt een gaaf ding! Man ging hem vangen en dan buiten loslaten. Heeft hij m laten ontsnappen... :|
Een vogelspin? Waar wonen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Stofnest schreef:
09-09-2020 23:08
Ik kom echt grote joekels tegen. Ben er gelukkig niet bang voor.
Heb ze in een bakje gedaan en bij de buren voor de deur gezet. 😆😆
Je doet je nickname wel eer aan
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom komen ze in het ene huis wel vaak voor en in het andere niet? Of zie ik.ze gewoon sneller omdat ik enkel witte muren heb ofzo :-[

En ja heb best wel een ongezonde angst. Durf ze niet zelf te doden/buiten te zetten dus moet altijd hulp inroepen van mn vriend. Na de 'ontdekking' van zo'n joekel ben ik ook niet op mn gemak en check ik alle ruimtes vooraleer ik ze betreed. Ik overweeg ook echt hulp in te schakelen want vrees dat ik anders ooit sterf aan een hartaanval :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er dit jaar nog geen in huis gehad, maar ben alert. In de eerste jaren dat ik hier woonde had ik er soms 4 in 2 weken tijd. De overige jaren 1 of 2. Ik controleer dagelijks op spinnen en dan kom ik er geen tegen. Als ik een spin zie is dat omdat toevallig mijn oog erop valt. Ik ben panisch voor die joekels. Vang ze wel zelf. Maar dan doe ik eerst een jas met capuchon en handschoenen aan ;-D . Vervolgens pak ik ze met een veger en blik op steel.
Alle reacties Link kopieren
2bornot2b schreef:
09-09-2020 23:05
Pepermuntolie houden ze niet van, een paar druppeltjes op een doekje en enkele dagen de hoeken of plekken waar ze graag bivakkeren insmeren.Geen spin meer gezien!
Dit heb ik al eens gedaan maar om de hoeveel tijd moet je het herhalen? Ik ga het morgen gelijk doen!
Alle reacties Link kopieren
4 dagen achter elkaar gedaan en na 3 weken nog steeds geen spin te zien.ik bind een doekje (Met wat druppeltjes pepermuntolie)met een elastiekje aan de achterkant van een bezemsteel en dep daarmee de hoeken van het plafond.Beste uitvinding ooit, haha
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
09-09-2020 23:18
Ik heb er dit jaar nog geen in huis gehad, maar ben alert. In de eerste jaren dat ik hier woonde had ik er soms 4 in 2 weken tijd. De overige jaren 1 of 2. Ik controleer dagelijks op spinnen en dan kom ik er geen tegen. Als ik een spin zie is dat omdat toevallig mijn oog erop valt. Ik ben panisch voor die joekels. Vang ze wel zelf. Maar dan doe ik eerst een jas met capuchon en handschoenen aan ;-D . Vervolgens pak ik ze met een veger en blik op steel.

Hahahaha jas met capuchon :lol:
Jij durft ze tenminste wel te vangen... Zet je ze dan gewoon aan de deur buiten? Want ik zou dan weer schrik hebben dat ze gewoon terug binnen komen lopen. Dus ik zou ze liefst dan al 50 meter verder zetten maar zo ver lopen met het blik lijkt me ook doodeng.
Het is hier binnen altijd spinnen seizoen..
Alle reacties Link kopieren
3 stuks in twee weken? Je bent een gezegend mens.

Mijn record staat op 6 hele grote joekels in één avond.
:cry:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
09-09-2020 23:29
3 stuks in twee weken? Je bent een gezegend mens.

Mijn record staat op 6 hele grote joekels in één avond.
:cry:
Hehhh hoe kan zoiets??
Alle reacties Link kopieren
Lauren85 schreef:
09-09-2020 23:26
Hahahaha jas met capuchon :lol:
Jij durft ze tenminste wel te vangen... Zet je ze dan gewoon aan de deur buiten? Want ik zou dan weer schrik hebben dat ze gewoon terug binnen komen lopen. Dus ik zou ze liefst dan al 50 meter verder zetten maar zo ver lopen met het blik lijkt me ook doodeng.
Ik trap ze eerst dood en dan loop ik ermee naar buiten. Anders komen ze terug naar binnen en dat wil ik voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al een paar gezien. Als ze in de gang in de hoeken van het plafond hangen of in de slaapkamer op het plafond laat ik ze zitten. Zijn ze in de woonkamer op de grond dan pak ik ze snel voor de katten veranderen in moordenaars :lol:
Ik zet ze altijd voor de deur weer eruit. Tenzij het heel erg kutweer is. Dan zet ik ze in de tuin in een struik waar ze wat droger zitten. Zoals je merkt vind ik spinnen leuk en ben ik er niet bang voor. Plus ik ben allergisch voor muggen, dus spinnen redden mijn leven.
Lijkt me heel naar als je er veel in huis hebt als je er zo bang voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Die hele grote schijnen in duo's te leven binnen. Dus als je er eentje gevangen hebt, zit er nóg eentje ergens anders op een verrassingsaanval te broeden!

Ik kreeg vanochtend buiten bijna een dikke spin op mn kop. Die had zn web keurig op ooghoogte over de oprit gemaakt. Het web zat in m'n haar, de dikke kruisspin gelukkig net een cm daarboven. De gruwel!
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven