Werk & Studie alle pijlers

Aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekering

01-02-2008 14:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Voor deze aanslag moet ik voor 2006 en 2007 allebei een fiks bedrag van in de 1000 euro per jaar betalen, maar ik vraag me af hoe ze aan dat bedrag komen.



Ik zal mijn situatie even hier neer tikken:



2006 in loondienst bij een winkel voor 30 uur in de week.

Daarnaast zelfstandig onderneemster.

2007 333,75 uur in loondienst bij een bedrijf

24 uur in loondienst bij een ander bedrijf

10 uur in loondienst bij weer een ander bedrijf

Daarnaast zelfstandig onderneemster.



Kunnen deze bedragen dan kloppen?

Beide jaren zijn gelijk kwa te betalen bedrag... klopt dat wel omdat ik in 2007 minder gewerkt heb?!



Ik hoop dat iemand bij duidelijkheid kan scheppen?!



Groetjes........
Alle reacties Link kopieren
In principe wordt de belasting die je moet betalen over wat je in loondienst hebt verdiend al ingehouden als loonbelasting. Over wat je als zelfstandig onderneemster hebt verdiend heb je nog geen belasting betaald, dus dat wordt achteraf geheven d.m.v. een aanslag IB/PVV. Over de juistheid van het bedrag kann iemand hier zo iets zeggen, natuurlijk. Heb je aangifte inkomstenbelasting gedaan over die 2 jaren?

Ik kan me ook nog voorstellen dat er misschien op een bepaald moment bij 2 banen tegelijk loonheffingskorting is toegepast. Dat is een korting op de te betalen belasting die je werkgever gelijk kan toepassen, maar dat kun je maar bij 1 werkgever tegelijk hebben. Als je in een jaar bij 3 werkgevers hebt gewerkt, zou ik me kunnen voorstellen dat er per ongeluk in totaal teveel loonheffingskorting is toegepast, maar dat is ook maar een slag in de lucht, hoor.



Als je zelf aangifte hebt gedaan met het softwarepakketje van de belastingdienst of je hebt het laten doen door iemand anders, dan zou je aan die aangifte al kunnen zien dat je moet nabetalen. Dat rekent het programma aan het eind vanzelf voor je uit. Dan moet je misschien daar nog maar eens naar kijken of alles goed is ingevuld.



Kortom, met de gegevens hierboven is het best lastig om er iets zinnigs over te zeggen....
..
Als je als zelfstandige gewerkt hebt moet je ongeveer 54% van je inkomsten aan belasting betalen. Omdat er geen premies ingehouden worden, moet je alles in één keer betalen.
Alle reacties Link kopieren
Op de vragen:

Heb je aangifte inkomstenbelasting gedaan over die 2 jaren?

JA

2 banen tegelijk loonheffingskorting is toegepast?

JA BIJ ALLE BANEN.



Nog vraagje dan...

Omdat ik in 2007 minder inkomen had kwa loon, wel bijstand gehad, dan in 2006 klopt het dan wel dat de te betalen bedragen precies hetzelfde zijn?



groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet bij twee banen tegelijkertijd de loonheffingskorting toe laten passen. Dat is niet correct!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Als ik op mijn loonstroken kijk zijn er bij allen loonheffingskortingen toegepast.

Maar dat klopt ook wel want de banen waren na elkaar, niet tegelijk. Sorry was ik vergeten te vermelden.
Alle reacties Link kopieren
ilomomo schreef op 01 februari 2008 @ 14:49:

Als ik op mijn loonstroken kijk zijn er bij allen loonheffingskortingen toegepast.

Maar dat klopt ook wel want de banen waren na elkaar, niet tegelijk. Sorry was ik vergeten te vermelden.
Als je bij een baan een bepaald bedrag verdient, wordt loonbelasting ingehouden voor dat (jaar)salaris. Het kan makkelijk zo zijn dat je met verschillende banen samen in een hoger belastingtarief komt en dan moet je dus inderdaad achteraf betalen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, nou bedankt voor al jullie reacties en hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven