Werk & Studie alle pijlers

Ontslag terugdraaien?

04-02-2018 23:44 26 berichten
.
anoniem_190941 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 11:15
Reden: te herkenbaar
99.95% gewijzigd
Je vind het werk in een kledingzaak dus fantastisch. Dan solliciteer je met al je opgedane ervaring daar toch op?
Hetzij bij je oude werkgever, hetzij bij een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Wij weten natuurlijk niet hoe dat gesprek morgen zal gaan, maar wel dat je er op dit moment niet zo heel veel aan kunt doen. Je komt nogal warrig over, dus als ik jou was zou ik alles wat je wil zeggen even op papier zetten. Misschien is het dan ook uit je hoofd en kun je een beetje slapen vannacht.

De arbeidsmarkt is jouw voordeel, dus hopelijk wil je werkgever je gewoon terug hebben, die kans is natuurlijk heel redelijk.
Doreia schreef:
04-02-2018 23:47
Je vind het werk in een kledingzaak dus fantastisch. Dan solliciteer je met al je opgedane ervaring daar toch op?
Hetzij bij je oude werkgever, hetzij bij een nieuwe.
Feit is gewoon dat ik terug wil naar mijn oude werkgever. Al dan niet gecombineerd met mijn nieuwe baan.
Ik vind mijn oude baan, afdeling en collega’s nog te leuk om gedag te zeggen. Voor nu vind ik dat leuker dan mijn nieuwe baan.
Ben echter bang dat ik door die onenigheid met huidige werkgever niet mag blijven. Moet nog 3 weken uitwerken daar.
Loes10 schreef:
04-02-2018 23:54
Wij weten natuurlijk niet hoe dat gesprek morgen zal gaan, maar wel dat je er op dit moment niet zo heel veel aan kunt doen. Je komt nogal warrig over, dus als ik jou was zou ik alles wat je wil zeggen even op papier zetten. Misschien is het dan ook uit je hoofd en kun je een beetje slapen vannacht.

De arbeidsmarkt is jouw voordeel, dus hopelijk wil je werkgever je gewoon terug hebben, die kans is natuurlijk heel redelijk.
En ik heb het nog wel zo logisch geprobeerd op te schrijven :facepalm:

De arbeidsmarkt is inderdaad in mijn voordeel momenteel, maar voor mijn baan geldt; voor mij 10 anderen. Al loopt er nu wel heel wat kennis weg :lol:
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je bij nieuwe banen wel vaker binnen een week terug verlangt naar je oude collega's. Naar je eigen bureau. Dat ene koffiekopje. Je vaste route. Enz enz.

Als het niet terug te draaien valt komt het ook wel goed.
Heb je al gegoogled!?

http://blog.wetrecht.nl/ontslag-nemen-e ... en-wat-nu/
Tampaxropeje schreef:
05-02-2018 00:34
Heb je al gegoogled!?

http://blog.wetrecht.nl/ontslag-nemen-e ... en-wat-nu/
I did. En ik kan eigenlijk alleen maar vinden dat je, in mijn geval, uit moet gaan van goodwill van de werkgever. Heb met brief en al ontslag genomen, dus ontslag was op dat moment een weloverwogen keuze en niet een ‘ik neem op staande voet ontslag’ ontslag waar dit artikel over gaat.

Dat maakt mijn twijfel/angst voor morgen alleen maar groter..
Ik denk dat het een lastig verhaal wordt... Met n weloverwogen ontslag is het toch anders dan als je in n opwelling hebt gehandeld denk ik.

Risico bestaat dat je oude werkgever je een jojo / besluiteloos vind (weggaan en weer terug willen) of zich gaat afvragen of en wanneer je weer ontslag neemt en er dus niet voor open staat om je terug in dienst te nemen,

Ik hoop voor je dat het anders is, maar ik heb er zelf n hard hoofd in eerlijk gezegd,
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet teruggaan naar je oude werkgever. Niks voor niks heb je het besluit genomen om ergens anders te solliciteren. Bij je nieuwe werkgever zit je nog maar een week. Een week! Als je het na een halfjaar nog steeds niks vindt kan je op zoek naar iets anders evt. Vaak Zijn het ook de collega’s die het leuk maken, die ken je nu toch amper?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Robinson en Frizzz, het is echt heel normaal dat je je nog niet op je gemak voelt. Je bent nog niet (goed) ingewerkt, dus zul je veel ‘fouten’ maken, waar jij zoveel moeite mee hebt en omdat je je collega’s nog niet echt kent zal het contact oppervlakkig zijn.
Logisch dat je terug verlangt naar je oude plek waar je het werk als je broekzak kende en je close was met je collega’s.
Probeer eens terug te denken naar de tijd toen je net begonnen was met je vorige baan, toen was je vast ook onzeker. Dat is toen ook goedgekomen!
Maar je moet het wel wat tijd geven. Als je over een maand of drie er nog steeds zo over denkt, kun je altijd nog verder kijken...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je in theorie het ontslag nog terug draaien door aan te geven dat je in een vlaag van verstandsverbijstering/emotie/verwarring ontslag hebt genomen. Je kunt je alleen wel afvragen of de verhoudingen nu niet al verprutst zijn....
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
ducktape schreef:
05-02-2018 00:02
Al loopt er nu wel heel wat kennis weg :lol:
Je werkt in een kledingwinkel toch? Misschien dat ik te simpel denk hoor maar lijkt me dat je juist heel makkelijk vervangbaar bent en dat ze een jongere goedkope kracht kunnen aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt dat je altijd bang bent om de verkeerde keus te maken, valt dit daar dan ook niet onder? Dat je onrealistisch bang bent dat het op je nieuwe werk niet leuker is dan op je oude? Geef het tijd, je moet ook gewoon nog je collega's leren kennen ed. Spreek anders met jezelf een termijn af, bijv 3 maanden, dat je het een eerlijke kans gunt. Als je het na die 3 maanden nog niks vindt, ga je op zoek naar ander werk. In de tussentijd probeer je er echt iets van te maken op je nieuwe werk.

En besef ook dat geen één baan of studie perfect zal zijn. Overal zitten minder leuke kanten aan. Ik zou proberen niet zo snel op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bij je werk in de winkel natuurlijk een lekker veilig gevoel.
Je werk wordt per dag afgesloten, en elke dag begin je weer met een schone lei.
Dat zal in je nieuwe werk waarschijnlijk anders zijn. Werk wat blijft liggen, stapel wat nog uitgezocht moet worden e.d,
En dan nog je collega’s die je mist.
Ik zou niet direct een besluit nemen, maar wacht nog even af.
In een winkel werken wordt slecht betaald, zelfs als filiaalmanager. En dan ook nog de onzekerheid of je winkel wel blijft bestaan in deze moeilijke tijd voor de detailhandel.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Robinson schreef:
05-02-2018 10:18
Je werkt in een kledingwinkel toch? Misschien dat ik te simpel denk hoor maar lijkt me dat je juist heel makkelijk vervangbaar bent en dat ze een jongere goedkope kracht kunnen aannemen.
Nee, geen kledingwinkel.
Dit bedrijf neemt, in tegenstelling tot andere bedrijven, juist ouder personeel aan ivm de dure producten die we verkopen en de uitstraling van ouder personeel.

Jullie hebben gelijk dat ik misschien te snel schreeuw om mijn oude werk. Maar ik merk dat ik bij dit nieuwe werk hetzelfde gevoel heb als bij mijn stage welke ik ook vreselijk vond. Ik kom daar op een kantoor te zitten en kom uit een functie waar ik de hele dag bezig ben.
En ik heb genoeg stages gelopen om te weten dat 40 uur kantoor voor mij nooit went.

Ik ben uiteindelijk toch het gesprek aangegaan vanochtend en leidinggevende ging z’n best voor me doen bij het hoofdkantoor. Nu maar hopen dat ze met hun hand over het hart strijken :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt een verkeerde studie gekozen?
Of kan je met je opleiding ook buiten kantoor werken? In een andere baan dan.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
marcellav schreef:
05-02-2018 13:31
Dus je hebt een verkeerde studie gekozen?
Of kan je met je opleiding ook buiten kantoor werken? In een andere baan dan.


Toen ik met de opleiding begon voelde het als de goede opleiding. Maar tijdens de opleiding besefte ik me dat ik het werk leuker als hobby vind dan als werk. Bijkomend nadeel is dat het een relatief creatief werkveld is en ik alles behalve creatief ben. Dit brengt mij veel stress.
Maargoed, dit is niet mijn eerste (afgeronde) opleiding. Bij vorige opleidingen liep ik er ook tegen aan dat ik het uiteindelijk niet leuk vond.
Hoe oud ben jij, TO?
Je lijkt me nog erg jong gezien je nogal vlug veranderende ideeën omtrent je studie- en jobkeuze.
Geen advies hier, alleen dat je best wat langer nadenkt voor je zo’n ingrijpende keuzes maakt.
Alle reacties Link kopieren
Juist omdat je jong bent kun je er nu gemakkelijk wat aan doen. Doe een beroepskeuzetest en ga weer een studie doen evt combineren met werk in een winkel. Misschien regiomanager iets? Heb je de bedrijvigheid van de winkel en ben je veel onderweg.
Als ik zo jong was dan wist ik het wel.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Waarom bel je je exwerkgever niet gewoon en leg je het uit? Het ergste dat kan gebeuren is dat ze je in de zee dumpen en je nooit gevonden wordt.
Ik ga met een paar jaar al richting de 30, dus zó jong ben ik ook niet meer.
Heb 10 jaar aan studies achter me liggen en ben er wel klaar mee denk ik. Ik ben bang dat als ik wéér een nieuwe studie oppak ik dit wéér niet leuk vind.
Die beroepskeuze test heb in al gehad. Inclusief gesprekken en compleet uitgewerkt verslag. Die uitslag gaf destijds bevestiging voor de studie die ik voor ogen had. Maar ik ben er gewoon niet geschikt voor.

Ik moet gewoon een baan hebben waar ik bezig ben. Fysiek. Niet passief achter een bureau. Het liefst gecombineerd met mijn passie, waar ik nu in mijn huidige (bij)baan ook mee werk.

Donderdag wel een gesprek met het hoofdkantoor staan, dus de deur staat nog op een kier!
Succes
Een week is wel wat kort om te besluiten dat het niet bij je past. Je hebt niet voor niks gesolliciteerd en de overstap gemaakt. Geef het even een kans.
En het werkende leven is nu eenmaal ook niet altijd leuk. Het is fijn als je met plezier naar je werk gaat, maar er zijn ook dagen bij dat je gewoon gaan omdat je geld wil verdienen en het nu eenmaal je werk is. Het is fijn als je iets doet dat bij je past, maar ik geloof niet zo in "passie" en "mijn hobby is mijn werk" en "levensinvulling". Het is maar werk.
Wijzigen, niet quoten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven