Werk & Studie alle pijlers

wajong

11-12-2018 19:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ik lees op de website van het uwv het volgende over loondispensatie:

"Loondispensatie is bedoeld voor werknemers met een Wajong-uitkering.

Bij loondispensatie betaalt de werkgever tijdelijk minder loon aan een werknemer omdat hij minder aankan dan de andere werknemers. Voorwaarde is dat de werknemer een Wajong-uitkering heeft.

UWV vult het loon van de Wajonger dan aan tot maximaal het bedrag dat hij ontving voordat hij bij de werkgever ging werken. De loondispensatie kan een half jaar tot 5 jaar duren. Verlenging is mogelijk, maar uiteindelijk moet de werknemer hetzelfde gaan verdienen als andere werknemers.

Loonwaardebepaling
Een loonwaardebepaling is een onderzoek op de werkplek waarbij de loonwaarde van werknemers met een arbeidsbeperking ten opzichte van werknemers zonder beperking wordt gemeten en vastgesteld."


Begrijp ik het goed dat het inkomen hetzelfde blijft op het moment dat je als Wajonger in loondienst gaat werken?
Dacht dat je juist wel iets erop vooruit ging? Klopt dit wel?
Alle reacties Link kopieren
Je salaris wordt in mindering gebracht op de Wajong.
Dus wanneer je boven de 1003 euro uitkomt dan begin je er werkelijk iets van te merken.

Erop vooruit ga je altijd. Misschien niet direct financieel, maar wel op persoonlijk niveau. Ga ervoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ja dat heb je goed. En ook voor parttime banen zal je niet meer normaal betaald gaan worden door werkgevers als dit daadwerkelijk aangenomen wordt.

Om boven die 1003 euro te komen mag je dan minstens fulltime werken, wat de meeste wajongers niet kunnen.

En als je partner een inkomen heeft wordt je helemaal niet meer aangevuld als je boven de gezinsbijstandsnorm valt samen.

Dus door werken ga je er zeker financieel op achteruit (zeker als je kosten van kinderopvang krijgt), een goedbetaalde functie zal je ook nooit meer krijgen, want je wordt niet meer 100% uitbetaald.

Erg motiverend voor diegene die van jongs af aan al beperkt zijn om te werken.


Ik beschrijf het wellicht erg negatief, ik snap volledig de bedoeling erachter, maar juist deze doelgroep wordt naar mijn idee nu onnodig hard getroffen.
Koetje86 schreef:
11-12-2018 20:37
Ja dat heb je goed. En ook voor parttime banen zal je niet meer normaal betaald gaan worden door werkgevers als dit daadwerkelijk aangenomen wordt.

Om boven die 1003 euro te komen mag je dan minstens fulltime werken, wat de meeste wajongers niet kunnen.

En als je partner een inkomen heeft wordt je helemaal niet meer aangevuld als je boven de gezinsbijstandsnorm valt samen.

Dus door werken ga je er zeker financieel op achteruit (zeker als je kosten van kinderopvang krijgt), een goedbetaalde functie zal je ook nooit meer krijgen, want je wordt niet meer 100% uitbetaald.

Erg motiverend voor diegene die van jongs af aan al beperkt zijn om te werken.


Ik beschrijf het wellicht erg negatief, ik snap volledig de bedoeling erachter, maar juist deze doelgroep wordt naar mijn idee nu onnodig hard getroffen.
Goh.
Klinkt hopeloos allemaal
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:06
0.11% gewijzigd
Ik vind het persoonlijk gewoon echt te ver gaan. Er zijn herkeuringen geweest, man en macht wordt terecht ingezet om diegene die kunnen werken ook aan het werk te krijgen. De uitkering is verlaagd. En dan ook nog eens de al hele kleine vooruitgang die het werken financieel zou bieden veranderen in mogelijk zelfs achteruitgang.
Ik ken ze die daadwerkelijk graag aan het werk zouden willen, die hard op zoek zijn naar een passende functie, keurig in overleg met het uwv, die daadwerkelijk nog meer moeten gaan inleveren als dit erdoor komt.
Alle reacties Link kopieren
Koetje86 schreef:
11-12-2018 20:52
Ik vind het persoonlijk gewoon echt te ver gaan. Er zijn herkeuringen geweest, man en macht wordt terecht ingezet om diegene die kunnen werken ook aan het werk te krijgen. De uitkering is verlaagd. En dan ook nog eens de al hele kleine vooruitgang die het werken financieel zou bieden veranderen in mogelijk zelfs achteruitgang.
Ik ken ze die daadwerkelijk graag aan het werk zouden willen, die hard op zoek zijn naar een passende functie, keurig in overleg met het uwv, die daadwerkelijk nog meer moeten gaan inleveren als dit erdoor komt.
Ja, wat erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven