Werk & Studie alle pijlers

Ze blijft maar vragen...

17-02-2019 07:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb even een vraagje...
Sinds kort ga ik als vrijwilliger met een oude dame op stap die geen bezoek meer krijgt. Echt heel dankbaar om te doen. Ze is super eenzaam en steeds zegt ze mag ik je telefoonnummer. Dat wil ik niet geven. Want dan hangt ze steeds aan de lijn. Ik zei die weet ik niet. Maar ze blijft vragen. Wat zeg je in zo'n geval? 🤔 Ik heb haar nummer wel voor als er iets is
Alle reacties Link kopieren
Werk je voor een vrijwilligersorganisatie? Dan zou je kunnen zeggen dat het volgens protocol niet mag.
Als ze nu de ‘nee’ al niet begrijpt, denk je dat ze dat dan straks wel zal doen?

Superlief dat je dit doet, maar let op je grens. Geeft ze ook aan waarom ze je nummer wil?

“Ik snap dat u behoefte hebt aan nog meer contact (of andere reden), en ik vind het ook erg gezellig met u, maar op dit moment heb ik niet de ruimte voor nog meer contact. Daarom voel ik me niet prettig bij het geven van mijn telefoonnummer. Laten we het bij onze vaste afspraken houden.”
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dan eerlijk moet zeggen dat je die liever niet geeft, dan is het wat duidelijker
Ik snap je punt maar het is wel lastig aangezien jij wel haar nummer hebt. Weet je zeker dat ze je gaat lastigvallen? Als dat zou gebeuren kun je haar toch laten weten dat je dat niet wilt?
Alle reacties Link kopieren
Of zeggen ik ben slecht bereikbaar... Ik heb uw nummer toch
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
17-02-2019 07:35
Ik denk dat je dan eerlijk moet zeggen dat je die liever niet geeft, dan is het wat duidelijker
Dat lijkt me zo kwetsend
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-02-2019 07:37
Ik snap je punt maar het is wel lastig aangezien jij wel haar nummer hebt. Weet je zeker dat ze je gaat lastigvallen? Als dat zou gebeuren kun je haar toch laten weten dat je dat niet wilt?
Ja
Daar ben ik voor gewaarschuwd
Als jij haar belt denk je er dan wel bij na je nummerherkenning uit te zetten?
Ik zou never nooit mijn nummer geven. Geef haar een telefoonnummer van zo'n dienst waar mensen die in de put zitten naar kunnen bellen.
dropje1979 schreef:
17-02-2019 07:43
Dat lijkt me zo kwetsend
Daar kan jij niets aan doen. Zij heeft onterecht hoge verwachtingen. Het is wellicht teleurstellend dat die niet kunnen worden waargemaakt, maar die verwachtingen heb jij nooit gewekt.

Erken haar gevoel/wat ze wil, zet daar jouw gevoel/wat jij wil tegenover. En stel dan maar teleur. Dat is niet het einde van de wereld en ligt niet aan jou.

De kans is veel groter dat jij op een gegeven moment het contact helemaal verbreekt als ze je gaat claimen. Dat is pas pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-02-2019 07:53
Als jij haar belt denk je er dan wel bij na je nummerherkenning uit te zetten?
Ik zou never nooit mijn nummer geven. Geef haar een telefoonnummer van zo'n dienst waar mensen die in de put zitten naar kunnen bellen.
Ja heb nummer herkenning uitgezet
dropje1979 schreef:
17-02-2019 07:44
Ja
Daar ben ik voor gewaarschuwd

Dan lijkt het me inderdaad het beste dat je gewoon zegt dat het volgens je vrijwilligers-protocol niet is toegestaan. Dan kan ze je het ook niet kwalijk nemen.
Succes!
herfstappeltaart schreef:
17-02-2019 08:02
Dan lijkt het me inderdaad het beste dat je gewoon zegt dat het volgens je vrijwilligers-protocol niet is toegestaan. Dan kan ze je het ook niet kwalijk nemen.
Succes!
Dit inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een goeie
Maar vrijwilligers protocol snapt een 90 jarige niet. Hoe verwoord ik dat anders?
Alle reacties Link kopieren
Ander woord voor protocol snapt ze vast wel
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
17-02-2019 08:13
Dat is wel een goeie
Maar vrijwilligers protocol snapt een 90 jarige niet. Hoe verwoord ik dat anders?

Dat er regels zijn opgesteld door de organisatie waar de vrijwilligers zich aan moeten houden.

En zijn er in jouw buurt ook koffie-ochtenden, eetgroepjes oid waar ze heen kan? Hier wordt dit georganiseerd door stichting Welzijn, en het buurthuis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alvast heel erg bedankt. Dat v protocol had ik nog niet aan gedacht. Een hele goeie.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-02-2019 08:16
Dat er regels zijn opgesteld door de organisatie waar de vrijwilligers zich aan moeten houden.

En zijn er in jouw buurt ook koffie-ochtenden, eetgroepjes oid waar ze heen kan? Hier wordt dit georganiseerd door stichting Welzijn, en het buurthuis.
Zij zegt dan kan ik je bellen als ik niet kan
Maar ze zeiden mij vd vrijwilligersorg. geef nooit je nummer. Dat zeggen ze toch niet voor niks
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
17-02-2019 08:18
Zij zegt dan kan ik je bellen als ik niet kan
Maar ze zeiden mij vd vrijwilligersorg. geef nooit je nummer. Dat zeggen ze toch niet voor niks

Dan laat je haar naar de vrijwilligersorganisatie bellen, zodat die het aan jou door kunnen geven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je mag gewoon nee zeggen zonder daar een reden voor te geven hoor. Snap best dat dat lastig is maar je bent haar geen verantwoording schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Nee is nee. Je hebt geen reden nodig. Ik zou ook niet te veel uitleggen want er volgt waarschijnlijk een ja maar. Zeg hooguit de vrijwilligersorg. is daar niet voor en ik wil mij aan de regels houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mevrouw, we zien elkaar X keer per maand en dat vind ik heel gezellig. Dan hoeft u verder niet te bellen. Als er iets is belt u [huisarts/organisatie, etc]
Je kunt méér.
Echt niet doen hoor!

Geef aan dat de communicatie met jou alleen via de organisatie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen. Laat haar de organisatie maar bellen als het een keer niet uitkomt, dan belt die jou wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: dat mogen we niet geven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven