Werk & Studie alle pijlers

Ze blijft maar vragen...

17-02-2019 07:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb even een vraagje...
Sinds kort ga ik als vrijwilliger met een oude dame op stap die geen bezoek meer krijgt. Echt heel dankbaar om te doen. Ze is super eenzaam en steeds zegt ze mag ik je telefoonnummer. Dat wil ik niet geven. Want dan hangt ze steeds aan de lijn. Ik zei die weet ik niet. Maar ze blijft vragen. Wat zeg je in zo'n geval? 🤔 Ik heb haar nummer wel voor als er iets is
Top. Dat mogen we niet geven. Zijn regels. Klaar
Bedankt
Het probleem is dat ze vermoedelijk denkt dat het om echte vriendschap gaat, terwijl het eigenlijk liefdadigheid is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Klopt helemaal. Ze vraagt me al voor meer activiteiten. Ga ik niet doen
dropje1979 schreef:
17-02-2019 08:13
Dat is wel een goeie
Maar vrijwilligers protocol snapt een 90 jarige niet. Hoe verwoord ik dat anders?
'dat mag ik niet van de organisatie'.
Lastig....ik heb zo'n vriendin die mij gewoon meerdere keren op een avond belt om over "niets" te praten. Mijn privé nummer wilde ik niet geven, daar bleef ze maar om vragen, uiteindelijk toch gegeven, maar gelukkig herken ik haar nummer, dus hoef niet altijd op te nemen. Ik heb haar van de week wel gezegd dat ik het heel vervelend vind als ik steeds wordt gebeld, om niks. Dat ik ons contact leuk vind, maar dat ik niet steeds gestoord wil worden als ik ergens mee bezig ben voor dat soort telefoontjes. Toen was ze even stil.

Super dat jij met deze dame op stap gaat, dat zouden meer mensen moeten doen. Eenzaamheid...vreselijk. Het valt me trouwens op dat bij andere culturen (Hindostanen bijv.) dat ze hun ouderen vereren die zijn er altijd bij, was dat bij ons ook maar zo.
retrostar schreef:
17-02-2019 10:06
Het probleem is dat ze vermoedelijk denkt dat het om echte vriendschap gaat, terwijl het eigenlijk liefdadigheid is.
Precies en to doet dit dus ook voor zich zelf. Zodat zij een goed gevoel krijgt. Kijk mij eens goed bezig zijn. Kijk eens wat ik doe Voor mijn medemens. Wat ben ik toch goed bezig. Maar waar die vrouw echt behoefte aan heeft wil ze niet geven.

Ze is te laf om dat te zeggen dus verschuilt ze zich achter een vrijwilligers protocol.
Ik zeg gewoon dat ik het niet mag geven en men mijn werkgever moet bellen als er wat is. Zo staat het in het protocol.
Er zijn er wel een paar die m'n nummer hebben maar ik weet 100% zeker dat men daar geen misbruik van maakt. Die gebruiken mijn nummer alleen om even te appen of ik even ergens iets op kan halen als ze weten dat ik toch ergens langs fiets op weg naar cliënt . Of om aan te geven dat ze ziek zijn en ik niet hoef te komen.
En het lijkt me logisch dat ik de nummers en adressen van mijn cliënten wel heb. Die heb ik nodig voor mijn werk want als ik voor een gesloten deur sta is het protocol dat ik eerst cliënt probeer te bellen. Lukt dat niet dan mijn werkgever bellen.
sugarmiss schreef:
17-02-2019 10:46
Precies en to doet dit dus ook voor zich zelf. Zodat zij een goed gevoel krijgt.

Win-win toch? Die vrouw leuke uitjes en TO een goed gevoel. Als iedereen zo’n antisociale egoïstische kut was zoals ik, zouden zulke oudjes nooit meer de deur uit komen, maar omdat er mensen zoals TO bestaan, wel. Ik zie geen probleem.
Goguma schreef:
17-02-2019 10:58
Ik zeg gewoon dat ik het niet mag geven en men mijn werkgever moet bellen als er wat is. Zo staat het in het protocol.
Er zijn er wel een paar die m'n nummer hebben maar ik weet 100% zeker dat men daar geen misbruik van maakt. Die gebruiken mijn nummer alleen om even te appen of ik even ergens iets op kan halen als ze weten dat ik toch ergens langs fiets op weg naar cliënt . Of om aan te geven dat ze ziek zijn en ik niet hoef te komen.
Ik zou wel 1 lijn trekken want als je eenmaal gaat glijden......
Daarnaast kan een aardig iemand ook vervelend worden. Je weet ook niet wie er op een dag nog contact heeft met elkaar en wat men dan door roddelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven