Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Engeland

13-05-2019 12:12 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik zal in een paar maanden studeren in Engeland. Om precies te zijn in Newcastle aan de Northumbria Universiteit. Ik weet nog niet veel over de stad en ook niet waar ik mij precies op kan voorbereiden. Weet iemand welke campus(sen) van Northumbria het leukst is en waar ik mij allemaal op moet voorbereiden? Is het handig om een aantal dagen voordat de lessen beginnen er te zijn of is een dag genoeg? Is het misschien ook handig om in de zomervakantie nog een cursus Engels te doen zodat ik op hetzelfde niveau Engels zit als ik daar ben? Nog andere tips voor leuke uitgaansgelegenheden of hoe ik daar het openbaar vervoer kan regelen (studenten hebben hier volgensmij recht op korting). Alle tips zijn welkom!

Groetjes,

Iris.
Zorg dat je er bent voor freshers week (eerstejaars intro-week). Dan ontdek je alles samen met de nieuwe Britse studenten (qua ov, uitgaan, verenigingen, health & safety), en leer je meteen mensen kennen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dat je veel keuzes hebt over waar je een kamer kunt krijgen. Woonruimte wordt meestal via de universiteit geregeld.

Veel studenten komen van ver (ook binnen de UK) en mensen komen vaak vlak voor aanvang naar de studentenstad. Kamers zijn vaak ook dan pas te huur.

En zoals Adelaide al schreef, zorg dat je boor de freshers week aanwezig bent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iris!

Als je de mogelijkheid hebt om een cursus Engels te volgen in de zomervakantie is dat zeker een goed idee. Het echte 'spreken' zal je voornamelijk leren als je daar bent, maar aan grammatica en spelling werken is nooit verkeerd als je in het Engels gaat studeren. Verder zou ik er wat eerder heengaan dan een dag van te voren, zodat je je omgeving wat beter kan leren kennen. Dan heb je al een beetje een routine voordat je begint met je studie, wat voor veel rust in je hoofd kan zorgen.

Zoals de mensen hierboven al zeggen: als er een freshers week is, ga er vooral heen. Niet alleen is het fijn om mensen te leren kennen, ook is het fijn om alvast veel Engels te praten voordat je de collegezalen in gaat. Zo raak je wat meer gewend aan de taal en is het makkelijker om de colleges te volgen en je te mengen in discussies.

Verder ken ik de omgeving van de universiteit niet, dus daar kan ik je niet bij helpen. Geniet van de ervaring en succes met de studie!
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.” – Albus Dumbledore, Harry Potter and the Philosopher's Stone

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven