Werk & Studie alle pijlers

Na OU bachelor Psychologie master op een gewoon universiteit

16-08-2019 10:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand als ik kan een master volgen op een reguliere universiteit met een OU bachelor diploma ? Alle info zijn welkom!
ja natuurlijk, mits de master aansluit bij de bachelor
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan.

Maarem, en ik bedoel dit echt niet verkeerd, ben je anderstalig? In de paar zinnen die je hebt geschreven staan een paar opmerkelijke dingen. Misschien een idee om voor een (bijvoorbeeld) Engelstalige MA te gaan?
Pergamon schreef:
16-08-2019 10:56
Ja, dat kan.

Maarem, en ik bedoel dit echt niet verkeerd, ben je anderstalig? In de paar zinnen die je hebt geschreven staan een paar opmerkelijke dingen. Misschien een idee om voor een (bijvoorbeeld) Engelstalige MA te gaan?
Hoe goed is jouw Engels? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 14:13
Hoe goed is jouw Engels? :mrgreen:

Tweetalige opvoeding + master studie in Engeland gedaan en met lof afgerond.
Pergamon schreef:
16-08-2019 14:28
Tweetalige opvoeding + master studie in Engeland gedaan en met lof afgerond.
Heel goed.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 14:31
Heel goed.
Maar waarom relevant? Ik zie 'm even niet?
Pergamon schreef:
16-08-2019 14:38
Maar waarom relevant? Ik zie 'm even niet?
Ik vond het een vreemde opmerking over de taalvaardigheid van TO.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 14:42
Ik vond het een vreemde opmerking over de taalvaardigheid van TO.

Waarom als ik vragen mag? Zie een paar dingen staan die - voor mij- voelen alsof TO anderstalig is. Een master doen in het Nederlands kan dan best een extra hobbel zijn. Het was een goedbedoelde tip en geen "grammar nazi" opmerking (daar heb ik zelf altijd een enorme hekel aan namelijk)
TO heeft al een bachelor van de OU. Waarom zou Nederlands dan ineens wel een probleem zijn voor de master? En waarom zou Engels makkelijker zijn dan Nederlands als TO een derde taal spreekt?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 15:12
TO heeft al een bachelor van de OU. Waarom zou Nederlands dan ineens wel een probleem zijn voor de master? En waarom zou Engels makkelijker zijn dan Nederlands als TO een derde taal spreekt?

Er staat of je met een bachelor kan doorstromen, niet dat TO die bachelor al heeft. Misschien overweegt ze nu aan de OU te starten en bekijkt de de mogelijke vervolgstappen daarna? En inderdaad, de taal is nogal afhankelijk van je achtergrond, maar daarom staat er ook' bijvoorbeeld' bij. Ik bedoelde het in elk geval goed.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
16-08-2019 10:56
Ja, dat kan.

Maarem, en ik bedoel dit echt niet verkeerd, ben je anderstalig? In de paar zinnen die je hebt geschreven staan een paar opmerkelijke dingen. Misschien een idee om voor een (bijvoorbeeld) Engelstalige MA te gaan?
Inderdaad, het Nederlands is niet mijn moedertaal. Ik spreek 4 verschillende talen en het Nederlands blijft voor mij soms moeilijk om foutloos te schrijven.

Maargoed, mijn taalniveau is voldoende om een MA te kunnen volgen. Maak je er geen zorgen over.

Bedankt voor de tip, maar volgende keer blijf maar gewoon op de vraag ;-) Je kon perfect begrijpen wat ik vroeg, extra opmerkingen van jou was niet nodig geweest.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 14:42
Ik vond het een vreemde opmerking over de taalvaardigheid van TO.
Jaaaa, dat vond ik ook...
Alle reacties Link kopieren
Raal schreef:
16-08-2019 15:27
Inderdaad, het Nederlands is niet mijn moedertaal. Ik spreek 4 verschillende talen en het Nederlands blijft voor mij soms moeilijk om foutloos te schrijven.

Maargoed, mijn taalniveau is voldoende om een MA te kunnen volgen. Maak je er geen zorgen over.

Bedankt voor de tip, maar volgende keer blijf maar gewoon op de vraag ;-) Je kon perfect begrijpen wat ik vroeg, extra opmerkingen van jou was niet nodig geweest.

Tsja, op een openbaar forum krijg je soms, naast de vraag in je OP, ook een (goedbedoelde) opmerking in het verlengde van je vraag. Het ging overigens niet over spelling, maar over woordkeuze. Maar dat terzijde.
Het was goedbedoeld, het forum kennende had er ook een kut opmerking over kunnen staan.
Pergamon schreef:
16-08-2019 15:23
Er staat of je met een bachelor kan doorstromen, niet dat TO die bachelor al heeft. Misschien overweegt ze nu aan de OU te starten en bekijkt de de mogelijke vervolgstappen daarna? En inderdaad, de taal is nogal afhankelijk van je achtergrond, maar daarom staat er ook' bijvoorbeeld' bij. Ik bedoelde het in elk geval goed.
Ik weet zeker dat je het goed bedoelt. En je hebt natuurlijk gelijk, misschien heeft TO nog geen master. Maar in Nederland koppelt men gebrekkig Nederlands, of zelfs iets onschuldigs als een accent, aan een gebrek aan niveau of gebrek aan capaciteit. Met de beste bedoelingen en intenties. Maar die goede bedoelingen kunnen onnodig en onbewust negatieve consequenties met zich meebrengen.

Het gaat zelfs zo ver dat de secretaresse van een opleiding die ik in het verleden heb gevolgd mij vroeg of ik wel de juiste motivatie/niveau had en of ik wel zeker wist of ik de opleiding wilde beginnen (ondanks mijn WO-opleiding en VWO-diploma!).
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 16:44
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 15:53
Ik weet zeker dat je het goed bedoelt. En je hebt natuurlijk gelijk, misschien heeft TO nog geen master. Maar in Nederland koppelt men gebrekkig Nederlands, of zelfs iets onschuldigs als een accent, aan een gebrek aan niveau of gebrek aan capaciteit. Met de beste bedoelingen en intenties. Maar die goede bedoelingen kunnen onnodig en onbewust negatieve consequenties met zich meebrengen.

Het gaat zelfs zo ver dat de secretaresse van een opleiding die ik in het verleden heb gevolgd mij vroeg of ik wel de juiste motivatie/niveau had en of ik wel zeker wist dat ik de opleiding wilde beginnen (ondanks mijn WO-opleiding en VWO-diploma!).

Ik koppelde het niet aan niveau, maar aan een anderstalige master. Gewoon, als optie om wellicht mee te nemen in een keuze. In Nederland zijn die opties er gelukkig ook, dus waarom die geen onderdeel maken van je afwegingen?

Het is treurig dat mensen een accent meteen wegzetten als een lager niveau en dat is uiteraard een ontzettend vervelende ervaring elke keer. En volledig onterecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat doorzagen over de tip die Pergamon gaf echt niet. Zo zie je maar, meedenken niet gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen ervaring met de OU en zou niet weten hoe potentiële werkgevers ertegenaan kijken. Maar als ik jou was zou ik op een reguliere universiteit je master behalen.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt de opmerking van Pergamon juist heel relevant en een goede tip indien het Engels van TO beter is.

Doorstromen van OU naar regulier kan zeker (net als na een reguliere bachelor een OU master), maar de vraag is denk ik vooral waarom heb je voor de OU gekozen? Als dat is vanwege de tijdsbesteding zou ik nog even goed nadenken over een reguliere master. Je wilt voorkomen dat je daar onnodig lang over gaat doen lijkt mij.
Forever is a hell of a long time
Pergamon schreef:
16-08-2019 10:56
Ja, dat kan.

Maarem, en ik bedoel dit echt niet verkeerd, ben je anderstalig? In de paar zinnen die je hebt geschreven staan een paar opmerkelijke dingen. Misschien een idee om voor een (bijvoorbeeld) Engelstalige MA te gaan?
.
Ik denk niet dat dat heel relevant is hier. Heel veel pscyh. masters zijn toch in het Engels. Of er is een engelstalig equivalent. Dus dat komt TO vanzelf tegen.

Het lijkt mij overigens juist aan te raden om een psych. master aan een 'gewone' universiteit te doen.
Alle reacties Link kopieren
:thumbsup:
tu1nhek schreef:
19-08-2019 10:20
.
Ik denk niet dat dat heel relevant is hier. Heel veel pscyh. masters zijn toch in het Engels. Of er is een engelstalig equivalent. Dus dat komt TO vanzelf tegen.

Het lijkt mij overigens juist aan te raden om een psych. master aan een 'gewone' universiteit te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven