Viva zoekt alle pijlers

Waar let jij op bij het kiezen van een verzekering?

17-12-2015 12:06 7 berichten
Hi forummers!



Voor een online artikel zijn wij op zoek naar jullie tips voor het kiezen van een verzekering. Waar let jij op als je een verzekering afsluit? Wat zijn je eisen en welke dingen vermijd je juist? Wat maakt een verzekeraar volgens jou goed? Laat het ons weten!
Ze zijn allemaal bagger.
Ik heb de hele boel ondergebracht bij een tussenpersoon. Ik vertel hem wat ik belangrijk vind, en hij regelt het. Prima gelopen. te onbelangrijk om verdere tijd en gedachten aan vuil te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik let erop hoeveel (%) een aanvullende verzekering vergoedt voor behandelingen van een chronisch kwaaltje als ik daar de laatste tijd last van heb gehad. Dan is een duurdere aanvullende verzekering soms beter omdat die veel meer vergoedt voor een behandeling die je regelmatig nodig hebt.
respecteer de overtuigingen van een ander
- arbeidsongeschiktheidsverzekering: of ze dezelfde criteria voor arbeidsongeschiktheid hanteren als het UWV;

- inboedelverzekering: wat het maximale bedrag is voor sieraden, computers, tv etc. Of zonwering onder de dekking valt. Of ze werken met een inboedelwaardemeter oid om onderverzekering te voorkomen. Hoe de dekking is voor spullen buitenshuis;

- autoverzekering: of en hoe inzittenden verzekerd zijn. Of er een gelijkwaardige vervangende auto geboden wordt in het buitenland bij schade (zo lullig als je een Fiat Panda krijgt om je caravan incluis twee kinderen, hond en voor drie weken bagage te verslepen).
Het belangrijkste vind ik de premie, de voorwaarden en de vergoedingen.

Ik vermijd een tussenpersoon, want die maakt de premie alleen maar hoger.

Verder kijk ik altijd met welke verzekeraar andere mensen tevreden zijn en hoe de klantenservice van die verzekeraar is.
Ik kijk vooral naar de regio waar ik woon. Niet alle zorgverleners zijn bij alle verzekeraars op contract, dus moet je vaak verder reizen of de zorg zelf betalen. Met de regionale verzekeraar is dat vaak wel het geval. Voorbeeld, een bekende van mij moest voor de 20 weken echo, maar kon niet in de buurt terecht waar deze gedekt werd. Dus moest zij de echo zelf betalen. Dan is goedkoop alsnog duurkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven