Motor rijden

07-08-2015 10:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ben bezig met motorlessen en vroeg me af of er nog meer motorrijdsters op Viva zitten?



Wat voor motor hebben jullie? En waar gebruiken jullie hem voor (woon-werk/touren/racen)? Nog handige tips voor de beginneling?
Ik heb een Yamaha YZF 1000R.

Gebruik: toeren (en hopelijk binnenkort een circuitdagje)



handige tips: koop een motor die een beetje bij je gewicht/lengte past. Ga veel proefrijden op de eventueel aan te kopen motor. Koop eerst een oud beestje, zodat het niet teveel pijn doet als je een keer valt (dat gebeurt onvermijdelijk).

Doe een VRO. (voortgezette rij-opleiding).



Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een motorrijdster, ik rijdt een Suzuki Vstrom 1000. Mooie stoere motor waar je heerlijk een dagje op weg kan.

Woon-werk verkeer doe ik dan weer niet, ik vind het niks om me dan elke keer weer te moeten omkleden in mn zakelijke pak. Plus je hebt iedere keer helm-haar, dus moet je het op je werk weer stylen. Dus gebruik blijft nu bij alleen wat toeren. Op vakantie zijn we nog niet geweest, staat wel op de planning.



TiP: neem gewoon alle lessen die je nodig hebt en wil vooral niet te snel afrijden. Als je wilt kopen, benut dan eerst een paar zaterdagen aan proefrijden. Bij iedere motorzaak krijg je alle motors zo mee om een uurtje te testen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een tip mag geven voor tijdens je rijles: richt je op het remmen. Motorrijden is niet moeilijk, maar iets van 90% van de ongelukken gebeurt doordat motorrijders zichzelf onderuit remmen.



Ga bij het oefenen dus tot het gaatje. Vallen maakt niet uit tijdens lessen; daar zijn het lessen voor. Vraag je instructeur om te oefenen op remmen terwijl je in een bocht zit bijvoorbeeld en oefen noodstops tot je zeker weet dat je deze ook uit kan voeren op het moment dat het echt nodig is.
Hier een Honda CBR600. Investeer in goede kleding en een uitstekende helm! Laat je helpen in de winkel, zo'n helm moet namelijk erg strak zitten en zij kunnen zien of ie goed zit of niet.

Kleding het liefst dubbel gestikt! Doe geen overall, voor mannen leuk, maar voor vrouwen een drama als je plassen moet, liever een combipak. Ik heb een leren van revit.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je je motorrijbewijs gaat halen! Ik heb een Kawasaki z750. Deze gebruik ik om lekker te gaan touren met een groep of mee naar mijn werk te gaan.



Tips voor het lessen;

Waar je naar kijkt daar ga je heen

Je benen goed vastklemmen bij bochten

Je kan met je handen drukken op het stuur hierdoor ga je bijvoorbeeld ook naar links of rechts.

Houd de motor altijd trekkend in bochten (nooit gas loslaten)

Als het heeft geregend niet over de witte vlakken heen rijden, dit is glad.



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb er twee, een Honda cb500 (toer/sport) en een suzuki savage (chopper).

Gebruik ze voor alles, dus zowel toeren als woon-werk verkeer. Heerlijk om tussen de files door te rijden.



Tips:

- Zorg voor een goed passende outfit, wat al eerder genoemd is, geen overal maar broek met jas.

- Als eerste motor een die je goed de baas kan. Je kan altijd nog een zwaarder exemplaar kopen. Zorg dat je met je voeten helemaal aan de grond kan.

- Bijzondere verrichtingen die je moeilijk vindt, kun je ook oefenen met je fiets. Als je dan op je fiets het gevoel te pakken hebt, gaat het op de motor ook veel makkelijker.



Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend rijdt motor. Een ducati ST2, binnenkort misschien een overstap naar een ducati 998 of 748. Voornamelijk recreatief gebruik en alleen bij mooi weer.

Qua tips, probeer altijd je eigen tempo te blijven rijden, dat is het leukst en het veiligst. Voor de aankoop van je eerste motor, begin niet te groot en koop iets wat je mooi vind, fijn vind rijden en maak je niet te druk om het vermogen, dat heb je eerst toch nog niet nodig.

veel plezier!
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds oktober mijn rijbewjs. Ik rij nu op yamaha fazer 600 uit 2000.

Ik had wat moeite met mijn examen voertuigbeheersing. Met lessen ging elke oefening goed, maar met het examen had ik teveel last van faalangst. AVD was gelukkig geen probleem, want dan kijkt er niemand op je vingers mee.



Ik rij nu vooral veel plezier, maar dat wordt binnenkort ook woon werk. Maar mijn werk is elke dag ergens anders.
Beetje gek, maar wel lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven