Zwanger worden na een miskraam lente/zomer 2017

05-06-2017 11:52 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om bij een lopend topic nu nog aan te sluiten is lastig. Ik ben helaas vast niet de enige die deze lente een miskraam heeft gehad en graag weer zwanger wil raken.

Zal me kort voorstellen: ben 32, getrouwd, en heb een dochtertje van 1,5 jaar.
Vorige week een mk gehad, een hele prille bij ruim 5 weken, maar het maakt best wat indruk op me.

Wie heeft er zin om mee te kletsen en de goede en minder goede berichten met elkaar te delen?

Poging tot het maken van een tabel. Graag iets dikgedrukt posten als het in de tabel moet anders kan ik het niet bijhouden ;)
Naam hoeveelste kindje wanneer mk/vroeggeboorte nod uitgerekend echo's Bijzonderheden
Rachel maart, 21 wk
Appelflappie mei, 4 wk
Mama april, 20 wk 24 feb 2018 7 juli
Elleanne 1e april, 8,5 wk 24 juli
Lawtist april, 10 wk zwanger
Snowy 2e* april, 23 wk PCOS, Gonal F+IUI, cerclage bij volg zw
Kreukel mei, 8 wk
Nala mei, 6 wk
Puck 1e mei, 7,5 wk 8 juli
Susieflower juni, 12,5 wk
Appeltje 2e juni, 5 wk 1 juli 7 maart 2018 21 juli
anoniem_348164 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 10:25
61.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zie ineens dit topic voorbij komen.
Gisteren toevallig ook een topic geopend over vroeggeboorte/miskraam.
Onze dochter is in maart veel te vroeg geboren met 21 weken en wij willen er ook weer voor gaan maar wat is het spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rachel,

Wat ontzettend heftig en verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie dochtertje. Dit lijkt me moeilijk te verwerken. En zo knap dat jullie een aantal maanden later de stap weer zetten, respect!

Het is niet vanzelfsprekend helaas dat een zwangerschap goed gaat en het wordt met zo'n ervaring alleen maar spannender. Een zorgeloze zwangerschap is er niet meer bij na een mk of een vroeggeboorte.

Hoe hebben jullie dit afgelopen maanden verwerkt als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben idd een heftige tijd achter de rug! Ondanks alles is onze kinderwens alleen maar groter geworden. En hopen wij in 2018 eindelijk een kindje in onze armen te mogen sluiten.

Wij hebben hulp gehad vanuit het ziekenhuis om het te verwerken. Daarnaast veel erover praten met elkaar en familie. We hebben de crematie precies gedaan zoals wij wilde en heb nog mooie aandenken gemaakt.
Er zijn natuurlijk altijd nog wel moeilijke dagen.

Wanneer willen jullie weer gaan beginnen? De eerste 12 weken zullen voor jullie ook wel extra spannend zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier ook graag mee!

In oktober 2016 gestopt met pil. Daarna een superonregelmatige cyclus (bijna vier maanden moeten wachten op eerste menstruatie).
Op 17 mei plots een streepje te zien op zwangerschapstest. Het streepje werd helaas niet donkerder en een week later kreeg ik n miskraam. Moet héél erg vroeg geweest zijn. Aangezien ik n cyclus van uiteindelijk 59 dagen had weet ik dus ook niet hoe ver ik was. Ik gok iets van een 4 weken.

Momenteel met ovulatietesten bezig om hopelijk een ovulatie te kunnen aantonen en zo weer een poging te wagen.
Alle reacties Link kopieren
@Rachel Fijn dat jullie zo gesteund zijn en op jullie eigen manier afscheid hebben kunnen nemen.
Wij willen er zsm weer voor gaan dus als de echo goed is dan doen we deze maand nog een poging. De eerste 12 weken zullen zeker spannend worden. Dat vond ik bij onze eerste een stuk minder spannend. Is dit ook de eerste maand dat jullie er weer voor gaan?

@Appelflappie wat vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken. Een hele vroege mk is ook een mk.
Mijn menstruatie is redelijk regelmatig dus ik probeer het voorlopig zonder ovulatietesten. Heb ze bij de eerste ook een paar keer gebruikt maar ik kon er niet zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
@appeltje: ja ik vond het ook best heftig. Ik wil al erg lang kinderen maar m'n man was er steeds niet klaar voor.
Vorig jaar zijn we getrouwd in het najaar en toen wou hij er pas aan beginnen (hij ging altijd, erg naïef, ervan uit dat het onmiddellijk raak zou zijn, z'n beide zussen zijn super snel zwanger geworden en hebben elk drie kinderen).
Ik was dus zoooo blij toen ik die test zag en begon al helemaal te dromen.
En dan wordt n week later het duidelijk dat het niet blijven 'plakken' is dus dan is dat wel even terug met de voetjes op de grond :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Graag schrijf ik mee. Afgelopen april hebben wij onze eerste zwangerschap moeten afbreken wegens een zeer slechte 20 weken echo.

Wij willen zsm door gaan, vorige keer was ik in ronde 4 zwanger. Mijn eerste menstruatie na de afbreking was op 20 mei dus uitgaande van mijn vorige cycli moet mijn NOD 19-20 juni zijn. Ik hoop dat het ons nog een keer gegund is en dat ie deze keer gezond ter wereld komt.

Ik merk dat ik er helaas teveel mee bezig ben.

Zwanger worden/zijn zal voor ons nooit meer onbezorgd zijn. Hopelijk hebben wij steun aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
@Appelflappie Het was voor ons meteen raak nu en dat verbaasde me al maar was erg blij met het tweede streepje. Begon al na te denken hoe dat zou zijn, straks met twee kleine kleintjes in huis. Toen het een week later mis ging, donderde ik echt even van die roze wolk af. Inmiddels gaat het wel goed. Heb veel zin om er weer voor te gaan maar ik vloei nog wat dus we wachten even.

@mama18 20 Weken en dan afscheid moeten nemen, dat is zwaar! Je gaat er dan al helemaal vanuit dat je op de helft bent en dus af kan tellen naar de dag dat je je kindje vast kan houden. Mag ik vragen waarom hij afgebroken is? Het was gelukkig vrij snel raak en hoop voor je dat je over 2 weken goed nieuws hebt. Spannend hoor!

Dat teveel er mee bezig zijn, herken ik wel. Mijn hoofd zit er vol mee en dat is jammer. Zo gaat het spontane, het relaxte er wel van af.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Ik zou denk ik ook wel graag mee willen schrijven.

Allereerst wat erg dat jullie dezelfde hel mee hebben moeten maken :cry:

Rachel87 & Mama18 , allebei al zo ver in de zwangerschap ook, vreselijk.

Zelf was ik eindelijk zwanger na een half jaar. (Theoretisch niet zo lang, maar heb een LF van 9/10 dagen dus ik zag het nog niet gebeuren).
Onze eerste echo was super, kloppend hartje en alles perfect. Met een pretecho met 8+4 klopte het hartje niet meer. Ik hoef jullie vast niet uit te leggen hoe dit voelt. Vervolgens 2 dagen weeën opwekkers gehad, met uiteindelijk 6 weken later alsnog een curretage omdat ik niet schoon werd. Een week later ook nog een heftige baarmoeder ontsteking, en die is nu achter de rug gelukkig.
8 weken geleden verloor ik het vruchtje
3,5 week geleden gecuretteerd
En nu nog aan het wachten tot ik mijn eisprong ga hebben.
Ik ben erg ongeduldig, en hoop dat we nu niet zo lang hoeven te wachten.

Hopelijk hebben we hier wat steun aan elkaar. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen.

Vreselijk om te lezen dat het bij jullie allemaal zo gelopen is. Eenmaal een miskraam gehad, besef je je pas dat een zwangerschap lag niet zo vanzelfsprekend is. Sterkte!

Elleanna, als stille lezer heb ik jouw verhaal gevolgd in je topic die je had geopend. Goed om te horen dat je weer an de betere hand bent.

Ik was zelf onverwacht zwanger in februari, eind maart er achter gekomen dat het hartje niet klopte en dus begin april met Cytotec de miskraam opgewekt. Ik was toen 10 weken (embryo 8w + 5). Gelukkig had ik meteen weer mijn regelmatige cyclus terug en eind mei bleek ik weer zwanger......
Nu zit ik op de bank met een warme kruik op mijn buik. Sinds een week nu (ik ben 5w+ 3d) bruin bloedverlies. Miskraam nummer twee is dus volop gaande. Volgende week kan ik pas voor een echo komen omdat het nu nog te vroeg is.

Heb het al een soort van geaccepteerd dat zwanger blijven bij mij niet vanzelfsprekend is. Ik haal maar troost uit het feit dat ik nog redelijk jong ben en een regelmatige cyclus heb dus nog volop kansen.

Veel steun vanuit hier in ieder geval :high5:
Hoi dames,
Zou ik me ook mogen aansluiten?
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:26
90.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eleanna, lawtwist en snowy.

@lawtwist, weet je zeker dat het gaande is, ik hoop voor je dat het er alleen op lijkt maar het niet is.

@ appeltje8

Ja het was heel heftig. Het mooie vooruitzicht van een gezin is ons ontnomen. Vind het heel erg voor mijn man ook, hij zag zichzelf al helemaal als papa. Hij laat het niet zien, maar ik weet dat het heel veel pijn heeft gedaan.

Ons kindje had wss een ' spontane mutatie' gevalletje pech, volgens de artsen. En heel veel pech dat onze vk het niet eerder heeft gezien, achteraf denken we dat het eerder gezien had kunnen worden.

We hebben de definitieve uitslag eind juli maar heb geen zin om te wachten met proberen.

Jij ook succes, je schijnt extra vruchtbaar te zijn na een miskraam dacht ik ergens te lezen. Ook voor de andere meiden natuurlijk.
Mama18, ik herken het heel erg dat je toch weer snel verder wilt! Nu het beginnen er hier volgende maand weer aankomt word ik stiekem ook wel weer bang!
Mochten jullie ook weer gewoon zwanger raken nadat je de nacontrole hebt gehad in het ziekenhuis?

Fijn om in ieder geval een groepje te hebben waar we onze onzekerheden samen kunnen bespreken met dames die allemaal een kindje hebben verloren!
Alle reacties Link kopieren
Lawtist, toevallig dat je mijn verhalen hebt gevolgd zeg. En wat vreselijk als je dit weer, en ook zo kort erna, moet meemaken. Ik hoop voor je wat mama18 zegt, dat het toch goed zal zijn alsnog. En het is wat je zegt idd niet vanzelfsprekend wat het voor zo velen wel lijkt te zijn. Zorgeloos genieten zal er niet meer bij zijn voor mij. En dan is het erg fijn dat we elkaar hier zullen begrijpen.

En Snowy, logisch dat je bang word. Ik was ook bang voor het moment dat we weer van voor af aan moesten beginnen. Afgelopen week voor de eerste keer weer sex gehad, vreselijk vond ik het. Ik heb gehuild als een baby.
Uiteindelijk was het wel fijn.
Wij hoeven geen ronde te wachten, en mochten gelijk weer door.

Vol ongeduld wacht ik af tot mijn ovulatie testen weer gaan kleuren.

Ik zal ieders verhaal proberen te volgen, dus hopelijk wordt het hier niet al te druk haha, ben heel slecht in onthouden wat bij wie hoort. Dus ga zo alles nog eens lezen.
X
Elleanna, nu dus aan het wachten tot je cyclus weer op gang gaat komen na de curretage! Heb je daarvoor ook geen nacontrole meer? Of zien ze op vroeg termijn wel of ze alles verwijderd hebben uit de baarmoeder?

Oh en de eerste keer sex! Vond het ook enorm spannend! Kon ook totaal niet ontspannen in het begin.

Hopelijk snel een ovulatie te vinden op de testen! Is je cyclus wel regelmatig? Wel lastig zo'n korte LF zeg! Is die nog net lang genoeg om zwanger te worden? Weet dat ze hier in het zkh vaak medicijnen voorschrijven bij een LF van onder de 10 dgn.
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:22
25.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pff fijn om te lezen dat jullie ook snel zwanger willen worden. De meesten om ons heen denken dat we er nog lang niet aan hoeven denken, waardoor ik zelf ga twijfelen of het normaal is.

Mijn verloskundige nacontrole was telefonisch, meer van hoe voelen jullie je en hoe gaat het lichamelijk. De gyn had wel gezegd dat het mss beter was om te wachten tot na de uitslag eind juli, maar wij vonden dat we eerder konden beginnen. We gaan er een beetje vanuit dat we toch weer een paar maanden bezig zijn. Ik vind het ook stom om moeite te doen om niet zwanger te worden. De kans dat het meteen raak is, is toch klein.

Heel fijn om dit met jullie te delen in plaats van met meiden die onbezorgd zwanger zijn/worden.

Ik vind ons groepje qua grootte nu ook goed. Hierdoor kunnen we elkaar makkelijker volgen.
........
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:20
98.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Appeltje dit is inderdaad de eerste maand dat wij weer willen gaan proberen. Zo spannend.

Mama18 ook hier herkenbaar dat mensen denken dat wij er nog lang niet aan toe zijn om verder te gaan. Misschien dat het komt omdat wij een halve zwangerschap doorlopen hebben en een echte bevalling hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
@Snowy hormonen spuiten lijkt me ook niet niks zeg, maar het is wel ontzettend fijn dat de medici zo ver is ontwikkeld dat er gewoon mogelijkheden zijn!
Mijn LF is 9/10 dagen, ik heb me hier heel erg zorgen over gemaakt, vandaar dat ik ook niet verwacht had zwanger te raken. Iets in mij knaagt ook nog steeds dat daardoor het hartje gestopt is. Maar volgens de gynaecoloog is het voor mij geen probleen, want het kán, en het hartje heeft geklopt. Als er iets in mijn hormonen niet juist was, dan was het hartje nooit gaan kloppen. Dus daar hou ik me maar aan vast. Verder is mijn cyclus erg regelmatig. Altijd tussen de 30-33 dagen, maar goed, nu is alles natuurlijk in de war, dus geen idee.

@Mama18 vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Dit is voor iedereen anders, en voor omstanders is dit toch niet te begrijpen. Zelf is onze wens nog duizendmaal groter geworden, en die was al ontzettend groot. Ik ben maar een keer in mijn leven voor het eerst zwanger, dus ik zie het ook echt als mijn tweede zwangerschap straks. Maar de wens is er niet minder om geworden na het verlies van ons kindje.

@Rachel87 dat mensen dat denken zal vast ook wel te maken hebben inderdaad met de termijn dat je zwanger was, voor mij in dit geval is het ook wat logischer gezien ik "maar" 9 weken zwanger was. Mijn verdriet was al bijna ondraaglijk dus ik kan me niet voorstellen hoe dit voor velen van jullie moet voelen. :hug:

Dit aantal is voor mij ook prima, dan kan ik het nog wat bij houden :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elleanna, lawtwist en Snowy,

Een paar dagen niet kunnen reageren en kan het nu al niet meer bijhouden, haha. Ook wat mij betreft is het zo prima wat aantal schrijvende dames betreft.

Dan hebben we nu:
Appelflappie
Rachel
Mama18
Elleanne
Lawtist
Snowy
Appeltje

Of vergeet ik iemand?

@Lawtist Hoe gaat het nu met je? Heeft het bloeden inderdaad doorgezet? Ik hoop het niet voor je. Lees zo vaak dat er na een miskraam nog minimaal eentje volgt. Dat lijkt me best wat om te verwerken en je vertrouwen in je eigen lijf wordt er zo niet beter op.

@ Snowy, ook jij dus al zo ver zwanger en dan alsnog mis :hug: . Als het 19 maanden heeft geduurd voordat je zwanger raakte, is dat helemaal wrang. De medische molen in en hormonen spuiten lijkt me een flinke stap.

Ik kan me voorstellen dat de verwachting van de omgeving zorgt voor twijfels, vooral als je zo ver in de zwangerschap bent gekomen. Een tijd van rouw is het en tegelijkertijd wil je aan de toekomst blijven denken. Jullie moeten vooral doen wat voor jullie goed voelt. Als je er aan toe bent dan is het nooit te vroeg om het weer te proberen.

Het was bij mij gelukkig heel pril en na drie emotionele dagen heeft het bij mij wel een plekje. Het vloeien is gestopt en gisteren een negatieve test gehad dus alle hormonen zijn uit mijn lijf. We kunnen dus weer aan de slag. Volgens mij heb ik een vrij late eisprong maar een vrij regelmatige cyclus maar natuurlijk geen idee of de mk enige invloed heeft gehad hier op. Als ik het goed inschat dan zou eind juni ergens mijn NOD moeten zitten. Volgende week ook de echo om te kijken of alles schoon is en ik verwacht dat dat inderdaad zo is.
Ik kijk ongeduldig uit naar de eisprong, naar een positieve test en daarna beginnen de zorgen weer vrees ik. Heb ook met mijn man afgesproken dat ik pas een week na mijn vermoedelijke NOD ga testen. Ik weet liever niet dat ik zwanger ben en dat ik 'gewoon' een heftige menstruatie heb dan dat ik mezelf weer blij maak met een positieve test om een week later weer te moeten zeggen dat het mis is.
Zou ik er misschien nog bij mogen? Log nu net pas in en had dit topic nog niet gezien.


3 mei heb ik een miskraam gehad met 8-9 weken. Heel verdrietig, maar we pakken de draad weer op. Als het kindje gezond had geweest, dan hadden we waarschijnlijk ook geen miskraam gehad. Het lichaam geeft toch zelf aan of het klopt of niet.
Dus een nieuwe poging zwanger te worden.
Ik ben nog niet ongesteld geworden, weet dus ook nog niet hoe mijn cyclus is. Voelde voor mijn miskraan mijn eisprong ook nooit en nu dus ook niets gevoeld.

Allemaal erg spannend.
Hoop voor iedereen dat er snel een zwangerschap is.
Alle reacties Link kopieren
Lawtwist, we zijn benieuwd hoe het met je gaat? Ik hoop dat je de eerste bent die zwanger blijft en wij hier snel volgen :)

Appeltje8 en Elleanna succes met het vinden van jullie eisprong. Ik heb de ovulatietesten van action gebruikt. Helaas heb ik niet echt een positieve gehad. Het was op vrijdag 2 en 3 juni donkerder en daarvoor en daarna lichter. Ik hoop heel erg dat ie wel geweest is maar dat ik het gemist heb met de testen. Pff of het is deze maand niet gesprongen :-(

Rachel87, al begonnen? Weet je al wanneer je NOD is?

Snowy, ik ben na 3 weken weer begonnen met werken. Eerst 2 weken op 'therapeutische basis' dus ik mocht gaan als ik het niet meer trok. De kans was groot want ik heb een collega die 1 dag na mij uitgerekend is en nog een andere zwangere collega. Ik zag er erg tegenop om hun weer te zien. Vooral de collega die net zo ver is als ik zou zijn geweest. Zij heeft nu natuurlijk een mega buik waar ik elke dag naar moet kijken. Ik gun het haar echt, maar het is moeilijk. Ik laat het niet zien op het werk hoor, en ben vanaf de eerste dag meteen weer fulltime gaan werken ondanks dat ik eerder weg kon. Nog een paar weekje en dan mag ze met verlof en hoef ik haar (buik) voorlopig niet meer te zien.

Oh en succes met het spuiten hopelijk hoeven jullie niet weer zo lang te wachten!

Verder heb ik idd ook moeite met iedereen die het weet maar die we nog niet gezien hebben. Volgend weekend hebben we een kinderverjaardag van vrienden en ik zie daar erg tegenop. Die vrienden en hun kind is niet erg maar al die andere mensen die we niet goed genoeg kennen maar wel ons verhaal weten. Ik ben bang dat we met medelijden aangekeken worden. Vreselijk gevoel. Staan we daar kinderloos tussen al die kindjes...

Oh en appeltje knap dat je kan wachten tot 1 week erna. Ik zou nu al willen testen en ik moet nog minimaal een week. Vorige x teste is 2-3 dagen voor nod positief. Pff geduld....
Elleanna idd fijn dat de medici zover is! Zonder hormonen heb ik geen kans op een zwangerschap. Straks weer iedere dag prikken is voor een goed doel! :)

Ik hoop voor je dat je cyclus niet in de war is geraakt door de miskraam!

Appeltje idd extra rot nadat we eindelijk zwanger waren dat dit dan ook nog gebeurd! Ben blij dat we meteen weer verder mogen in het ziekenhuis met de methode waar we zwanger mee zijn geraakt dus hopelijk dit jaar nog raak!

Zoals je zegt idd beter om pas na je nod te testen! Schijnt dat 50% van de zwangerschappen al fout gaat zonder dat je dat door hebt en het als menstruatie ziet.

Kreukel voor jou ook erg verdrietig! Hopen op ook weer een regelmatige cyclus!

Mama18 wat knap dat jij alweer zo snel aan het werk bent gegaan! En dan ook nog eens met zwangere collega's! Lijkt me lastig.

Zo'n verjaardag ook lastig! Helemaal met vele mensen die je dan nog niet hebt gezien!
Ik heb zelf liever dat de mensen interesse tonen dan dat ze het allemaal maar negeren alsof het nooit is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ook ik wil me graag aansluiten. Ben zelf 29 jaar e ik heb inmei een miskraam gehad na 6 weken. Helaas waren we al 2,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Dus een enorme teleurstelling. We hopen snel weer zwanger te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven