Uitgerekend eind Mei begin Juni 2019

24-09-2018 03:50 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,

Een aantal dagen geleden positief getest helemaal blij. We zijn in verwachting van ons 2e wondertje. Graag zou ik hier kletsen met dames die ook eind Mei begin Juni 2019 zijn uitgerekend. De andere groep zit al redelijk vol. Wie schrijft er mee?
Naam (leeftijd)KindjeUitgerekendGeslachtAfspraken Bijzonderheden
Door87 (31/25)2e29 Mei????
Alle reacties Link kopieren
Donderdag al een eerste echo. Dit omdat ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ivm een operatie van een aantal jaren geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf maar gewoon typen haha. Misschien dat als het bericht nog een keer boven aan staat er zich toch nog dames aanmelden. Vandaag eerste echo gehad en alles is goed!
Hoi Door,

Ik wil wel meeschrijven!
Ben er net een paar dagen achter dat ik zwanger ben van ons derde kind.

Hoeveel weken ben jij nu? En hoe voel je je?
Vind het nu het nog zo pril is weer spannend.

Ben nieuw op het forum maar zou wel in de tabel willen.

Leeftijd: 37/35 - Derde kind - uitgerekend 2/6
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil ook wel meeschrijven. Had afgelopen maandag een positieve test en ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger.
Mijn uitgerekende datum staat voor nu op 2 juni en ik heb op 12 oktober mijn intake bij de verloskundige!

Hoe voelen jullie je trouwens? Ik voel me eigenlijk erg goed, afgezien van wat last van mijn rug en vermoeidheid. Ben ook snel buiten ademna inspanning.
Alle reacties Link kopieren
O ik ben trouwens 29 en mijn vriend is 25. Dit wordt ons eerste kindje
Hoi! Ik ben er ook sinds een paar dagen achter dat ik zwanger ben van mijn derde. Ik ben waarschijnlijk de 25e uitgerekend, maar ga meestal flink overtijd tot nu toe, dus het zal wel een Juni-baby worden. :whoops: .
Deze zwangerschap is een beetje een verrassing voor ons, dus we moeten nog even aan het idee wennen. Volgende week eerste vk afspraak en dan waarschijnlijk termijn echo, dus dan zal het wel allemaal wat echter voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag met jullie mee!

Ik heb vanochtend positief getest van onze tweede. Het is nog pril dus ik ben erg voorzichtig nog, maar wel zo blij! :love:

De voorlopige uitgerekende datum schat ik op 7 juni, onze leeftijden zijn 31/35.
Welkom slowjuicer, tiramisuusje en fiona2018!

Hier ook nog voorzichtig want nog erg pril.
Klachten: erg moe en last van darmen.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
De eerste tekenen waardoor ik dacht dat het wel eens raak kon zijn waren hoofdpijn, buikkrampen en steken in mijn borsten. Vandaag ben ik vooral erg moe, maar misschien komt dat wel omdat ik nu weet dat ik zwanger ben. Ik ben eigenlijk al moe sinds ik zwanger was van mijn dochter 3 jaar geleden :roll:

Tiramisuusje, wat een verrassing zal dat geweest zijn voor jullie? Ben je door de anticonceptie heen zwanger geworden? Went het idee inmiddels een beetje?

Door87, fijn dat de echo goed was gisteren.
Ik schrijf ook graag mee! Vanmorgen positief getest. Dat kwam niet helemaal als een verrassing. Kon het al wel voelen aan mijn buik en borsten. Echt superblij mee, we hebben er toch meer dan een jaar over gedaan... Uitgerekende datum zal rond 5 juni liggen schat ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom linda101, is dit jullie eerste?

Ik was vannacht een beetje aan het piekeren, ik heb namelijk de termijnecho op 12 november, dan ben ik al ruim 11 weken. De vroege echo is bij deze verloskundige niet standaard, die kost nog €45. Is het de moeite waard om deze echo te doen? Ik vind namelijk 6 weken wachten nog best wel een hele tijd. Ik heb ook niet veel last van kwaaltjes dus het zou een mooie bevestiging zijn dat ik echt zwanger ben.

Wat zijn jullie ervaringen met zo’n vroege echo?
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Linda! :hello:

Slowjuicer, ruim 11 weken vind ik ook wel laat hoor, ik kan me voorstellen dat je dat lang vindt duren. Bij mijn eerste kreeg ik ook alleen een termijnecho, maar die was al met 10 weken. Op een vroege echo zie je volgens mij vrijwel niets, dus ik weet niet of dat echt een toegevoegde waarde heeft. Kun je niet vragen of je de termijnecho een weekje eerder mag?
Welkom Linda en gefeliciteerd!

@Slowjuicer: klinkt zeker lang ja en snap je gevoel erin. Denk dat het bij elke VK anders is want bij mijn vorige zwangerschappen kreeg ik voor de termijnecho ook een vroege echo. Hiervoor hoefde ik niet te betalen. Ik ga ervan uit dat dit nu weer is maar raad je aan rond 7/8 weken voor een echo te gaan omdat het hartje dan zeker klopt als alles goed is.
@slowjuicer: dat duurt nog wel even dan! Ik zou dan kiezen voor een vroege echo. Het geeft geen zekerheid, maar het is toch wel fijn om eerder te weten of het hartje klopt.

Dit is mijn tweede zwangerschap. We hebben al een dochter van ruim 2,5.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Ik wil ook graag meeschrijven! Heb ook vanochtend en vanmiddag positief getest. Heel pril dus. 😃

Heb de hele tijd een rare smaak in mijn mond en veel boeren.. verder nergens last van.
Ik ben trouwens 32 en mijn vriend 33 en dit is ons eerste kindje. Heel spannend dus!
Morgen nog een keer testen met CB met wekenindicator.
Hoi maan, gefeliciteerd!

Ik heb vanmorgen ook nog even getest met clearblue. 2-3 weken zwanger gaf de test aan :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom Maan! Was het snel raak bij jullie?

Linda, fijn die extra geruststelling. Ik had een heel licht streepje vrijdag en hoewel een streep een streep is, wil ik toch nog een test doen om te kijken of hij donkerder is geworden. Ik heb niets meer in huis, dus vanmiddag maar even langs de Action.

Ik heb het idee dat de kwaaltjes hier eerder aanwezig zijn dan bij mijn vorige zwangerschap, maar misschien is dat omdat ik het nu eerder herken. Ik heb veel honger en krijg meteen een weeïg gevoel als ik een lege maag heb. Ik slaap heel veel (voor zover dat mogelijk is met een nacht-spokende dreumes) en heb een soort zeurende spierpijn in mijn buik en liezen.

Als ik morgen een donkere test heb bel/mail ik direct de verloskundige. Daarna gaan we op vakantie en als we weer terug zijn ben ik alweer 6,5 week. Zo gaan die eerste weken wel lekker snel voorbij :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die extra testen he linda. Ik heb nu 3x getest: 2x een +je en 1x zwanger 1-2 weken. Heb nu wel zo'n ongesteldsheidsgevoel in mijn buik. Vingers crossed. Weet natuurlijk ook niet wat ik moet voelen😊

Heerlijk op vakantie. Waar gaat de reis heen? Even lekker genieten daar fiona.
Ik ben in december gestopt met de pil en vanaf mei zonder condoom en vanaf juni echt op de goede dagen. Dus 4e ronde. Hoe snel waren jullie zwanger?
Alle reacties Link kopieren
We blijven in Europa, richting het zuiden (i.v.m. herkenbaarheid hou ik het even vaag ;-) ) Ik heb ook zo'n ongesteldheidsgevoel Maan, maar gelukkig nog geen bloed. Ik ben vergeten of ik dat bij mijn eerste zwangerschap ook had, maar volgens mij hoort het erbij.

Ik was beide keren binnen 2,5 maand zwanger. Na het verwijderen van mijn spiraal eerst 6-7 weken voor ik weer ongesteld werd en de volgende ronde zwanger. Afgelopen woensdag had ik helderrood bloedverlies, dus ik dacht dat ik ongesteld werd. Maar sindsdien niets meer, het bleek dus een innestelingsbloeding te zijn.
Gefeliciteerd Maan! Hier ook meerdere testen gedaan en wil die met wekenindicator van CB als laatste doen :-D

Heerlijk zo’n vakantie in het vooruitzicht Fiona! Alvast een goede vakantie gewenst!

Wij gaan volgende week een midweek weg en merk dat ik dat erg prettig vind want erna alweer 6/6,5 week zwanger. Ik heb nu al een klein buikje ivm darmen, herkenbaar? (Had dit bij 2de zwangerschap ook) Ben bang dat ik het dit x op werk moeilijk voor me kan houden :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het me af of ik het me verbeelde, want ik ben nog geen 4,5 week zwanger. Maar ik merk wel dat ik me opgeblazen voel inderdaad. Ik ben benieuwd of mijn buik nu sneller groeit dan bij de eerste, toen begon mijn buik pas rond de 25 weken echt te groeien.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik heb vrijdag positief getest, zooo fijn. Afgelopen mei was het ook raak, alleen eind Juli is dit geeindigd in een miskraam. Wegens omstandigheden moest ik een curretage ondergaan.

Maargoed,

Sinds de curretage 1x ongesteld geweest en een beetje gekeken wanneer het handig zou zijn om een wippie te maken (stel ik zou een regelmatige cyclus hebben, had ik voor de MK niet maar het zou nu zo kunnen zijn na een curretage.).

En ja hoor, het is raak!!!!

Wel staat ons een vlokkentest te wachten rond de 12 weken, afhankelijk van deze uitslag breken wij de zwangerschap af of zetten wij het door.

Maargoed eerst maar eens de 12 weken halen.

Zou fijn zijn om hier af en toe mee te schrijven 😁

Liefs
Gefeliciteerd iedereen en welkom voor de nieuwe zwangeren!

Bedankt voor het warme welkom!
fiona, we gebruikten geen echte anticonceptie. Het idee was dat we volgend jaar zouden gaan proberen zwanger te worden, dus ik ben niet meer aan de pil gegaan na de geboorte van mijn jongste. We gebruikten condooms in de periode van een week rond mijn eisprong, wat tot voor kort dus goed werkte, met name omdat ik altijd precies voel wanneer ik een eisprong heb. Afgelopen maand was mijn cyclus ineens heel raar, ik denk misschien omdat we door 12 tijdzones gereisd hebben en dus flink wat dagen jetlag hebben gehad? Ik weet het niet, maar dat zou kunnen. We wisten wel dat dit natuurlijk niet de meest betrouwbare methode was, dus het was een risico dat we namen.

Ik begin intussen aan het idee te wennen. Ik wil het het liefst meteen aan iedereen vertellen, maar man wil liever even wachten tot we de eerste echo hebben gehad. De risico's zijn nu natuurlijk hoger dan bij mijn vorige zwangerschappen, omdat ik nu al 33 ben, en hij wil liever niet dat we het de kinderen vertellen en dat het dan mis gaat. Ik ben wat meer nuchter met die dingen, omdat ik het idee heb dat die risico's bij het leven horen en dat kinderen daar ook mee om kunnen gaan. Maar goed. Ik ga dus zo snel mogelijk een termijn echo proberen te regelen, want ik wil het nieuws graag delen.

rommelende darmen en een ongesteldheidsgevoel herken ik wel van vorige zwangerschappen. Ik heb ook een toeschietreflex om de haverklap, zonder dat er daadwerkelijk melk uit komt gelukkig. Dat was mijn eerste aanwijzing dat ik dacht zwanger te zijn.

Ik ben wel al best vaak misselijk en eten valt me niet goed, maar ik heb gelukkig nog niet over hoeven geven :cheer2: . Mijn vorige zwangerschap heb ik iedere dag 9 maanden lang overgegeven, dus dit is al een hele verbetering. duimen dat het zo blijft.

Ik heb vandaag een egsprek met een verloskundige, en donderdag een gesprek met een andere verloskundige, om te kijken welke het beste bevalt. Ik denk dat ik voor de tweede verloskundige ga, want zij was mij aangeraden door anderen, maar het moet natuurlijk ook goed voelen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik zou ook graag mee willen kletsen..
Ik had zaterdag een positieve test, dus verwacht rond 13-06-2019 uitgerekend te zullen zijn.

Ik ben 30, man 37 en wordt ons 3e kindje, 4e zwangerschap.

In mei dit jaar een MA gehad, was 3 dec. Uitgerekend. Ik ben zó blij dat wij weer een nieuwe zwangerschap hebben om naar uit te kijken!

26 okt. Eerste echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven