Recente ervaringen moeders voor moeders

13-11-2018 15:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu 7 weken zwanger en heb gisteren een positieve echo gehad met een kloppend hartje. Helemaal op een roze/blauwe wolk. In mijn omgeving hem ik 1 goede vriendin en 1 kennis die beide in de medische molen zitten en bij wie het zwanger worden niet wil lukken. Na zelf ook 2 recente miskramen is het me maar al te duidelijk dat zwanger worden (en blijven) geen gegeven is.

Zodoende wil ik graag mee doen aan moeders voor moeders. Echter hoorde ik net van mijn stiefmoeder dat haar ervaring (jaaaren geleden) erg negatief was met het proces zelf en MvM zelf ook negatief in het nieuws is geweest destijds dat de urine niet altijd naar het beoogde doel gaat.

Ik ben op zoek naar recente ervaringen van andere zwangere dames die hebben meegedaan. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een week of 10 geleden voor het laatst een fles gevuld ;) daarvoor bij zwangerschap zoon ook. Ik vond het prima. Ja, het gaat naar een commercieel, farmaceutisch bedrijf, maarja zo zit onze geneesmiddelenindustrie nu eenmaal in elkaar en als niemand meedoet kan het medicijn niet geproduceerd worden.

Dit keer had ik wel een beetje issues met de bezorging/afhalen.. dat kan beter, vooral als je het nog even geheim houdt.
Bij mij is het 2 jaar geleden en ging prima. Prettig contact met de medewerkster vooraf en ivm erg oplettende en kwebbelende overbuurvrouw werden de flessen Aan de achterkant van het huis opgehaald. De geheel witte bestelbus stond dan om de hoek en de man haalde het dus achterom op (had die dagen de poort niet op slot).
Ik heb vorige zwangerschap ook meegedaan. Vind het een prima doel al stinken die flessen gruwelijk door het ontsmettingsmiddel erin. Dus bij deze vast een tip die ik zelf te laat las: draai de flessen slag open als je ze krijgt en laat ze nachtje buiten luchten.
Ik ben recent bevallen van ons eerste kindje en heb tijdens het begin van de zwangerschap meegedaan aan moeders voor moeders.

Wat ook Flomo al zegt, het is een commercieel bedrijf waarvoor je de urine inzamelt. Maar maakt dat uit? Er zijn vrouwen die het nodig hebben om hun kinderwens te vervullen dus ik heb graag meegedaan.

Mijn ervaring was positief, al moet ik wel zeggen dat ik na een week of 3 snachts geen urine meer opving, alleen overdag. Het brak me namelijk op, omdat je dan niet even snel kan plassen.

Qua bezorging kon ik in mijn woonplaats er ook voor kiezen om de volle flessen om te ruilen voor lege flessen bij de consulente. Het valt namelijk wel op, en de kans vond ik te groot dat mensen al wisten dat ik zwanger was terwijl we het zelf nog even geheim wilden houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de eerste zwangerschap meegedaan, ik vond het teveel gedoe om in die flessen te plassen en voelde mij er niet fijn bij.
Alle reacties Link kopieren
Bij beide zwangerschappen mee gedaan. Laatste fles zo'n 11 weken terug. Kleine moeite. Ik deed het s nachts niet maar alle beetjes helpen. Bij de voordeur zetten voor het ophalen vond ik niet zo'n punt. Geen reacties van buren erop gehad in ieder geval. En heerlijk nog zo'n warme doek erbij voor als de kleine er straks is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen voorjaar meegedaan met MvM (nu 38 weken zwanger). Mijn ervaring was positief, ik vond het meevallen met de geur van de flessen en ook het afhalen verliep prima (ik kreeg tassen om de flessen in te doen, en die zette ik dan naast onze containers uit het zicht van buren). Na een tijdje was ik wel een beetje klaar met het steeds in een kannetje plassen, vooral 's nachts omdat de kan dan eigenlijk net te klein was en ik halverwege het plassen moest stoppen en dan enorm voorzichtig moest doen om geen urine over de rand te morsen. Maar een volgende keer zou ik wel weer meedoen, ik vind het een kleine moeite om te doen voor vrouwen die ook zwanger willen worden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Voor andere moeders die ook zwanger willen worden, dat is heel lief en nobel. Het punt is een beetje dat het medicijn dat ervan wordt gemaakt, ook wordt gebruikt bij mensen die heel snel veel gewicht willen verliezen (zonder dat er medisch bewijs voor is dat het middel werkt, het wordt namelijk gecombineerd met een dieet van amper 600 kcal per dag).
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
13-11-2018 15:25
Voor andere moeders die ook zwanger willen worden, dat is heel lief en nobel. Het punt is een beetje dat het medicijn dat ervan wordt gemaakt, ook wordt gebruikt bij dure kuren voor mensen die heel snel veel gewicht willen verliezen (zonder dat er medisch bewijs voor is dat het middel werkt, het wordt namelijk gecombineerd met een dieet van amper 600 kcal per dag).
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n 20 weken geleden de laatste fles gevuld. Vond de stank erg meevallen (beetje tussen aceton en alcohol in), je kunt de flessen laten luchten van tevoren. Kannetje niet vasthouden maar in de pot zetten scheelt een hoop geklieder.

De urine gaat in eerste instantie naar een bedrijf die de HCG eruit haalt, MvM heeft vrij strakke afspraken daarin dacht ik. Echter bij een overschot mag dat bedrijf het doorverkopen.

Moet eerlijk zeggen dat ik het tegen het einde wel een beetje zat was en dus niet iedere plas in de kan verdween, ik gaf mezelf daarin wel de vrijheid. En je mag altijd eerder stoppen als je het niet meer ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
13-11-2018 15:25
Voor andere moeders die ook zwanger willen worden, dat is heel lief en nobel. Het punt is een beetje dat het medicijn dat ervan wordt gemaakt, ook wordt gebruikt bij mensen die heel snel veel gewicht willen verliezen (zonder dat er medisch bewijs voor is dat het middel werkt, het wordt namelijk gecombineerd met een dieet van amper 600 kcal per dag).
Dit is overigens niet waar. Tenminste, die supplementen bestaan wel maar dat wordt niet gemaakt met de urine die MvM in Nederland ophaalt.
Alle reacties Link kopieren
Ook vijf weken meegedaan. Als ik zelf in de situatie zou zijn dit medicijn nodig te hebben om zwanger te worden zou ik er ook blij mee zijn dat andere moeders dat doen. Helaas kon ik het na vijf weken niet meer opbrengen vanwege de enorme misselijkheid door de geur van de flessen maar ik vond het wel belangrijk om in ieder geval iets te kunnen bijdragen.
Alle reacties Link kopieren
Bessss schreef:
13-11-2018 15:31
Dit is overigens niet waar. Tenminste, die supplementen bestaan wel maar dat wordt niet gemaakt met de urine die MvM in Nederland ophaalt.
Weet je dat heel zeker?
Dat zou dan anderhalf jaar geleden veranderd zijn, daarvoor was het wel zo.

Maar goed, ik wil deze discussie niet vervuilen.
Het is inderdaad heel lief dat jullie dit doen voor vrouwen die ook zwanger willen worden en dat een deel dan niet wordt gebruikt of gebruikt voor iets anders, maakt waarschijnlijk helemaal niet zoveel uit.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
13-11-2018 15:20
Ik heb afgelopen voorjaar meegedaan met MvM (nu 38 weken zwanger). Mijn ervaring was positief, ik vond het meevallen met de geur van de flessen en ook het afhalen verliep prima (ik kreeg tassen om de flessen in te doen, en die zette ik dan naast onze containers uit het zicht van buren). Na een tijdje was ik wel een beetje klaar met het steeds in een kannetje plassen, vooral 's nachts omdat de kan dan eigenlijk net te klein was en ik halverwege het plassen moest stoppen en dan enorm voorzichtig moest doen om geen urine over de rand te morsen. Maar een volgende keer zou ik wel weer meedoen, ik vind het een kleine moeite om te doen voor vrouwen die ook zwanger willen worden.
Ik kreeg er een liter kan bij..
dus plas jij nou zo bizar veel of was jouw kan wat kleiner? ;-D


Hier twee (van de drie) keer mee gegaan. Ging heel soepel.
Buurvrouw had het wel gezien maar hield netjes haar mond.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
13-11-2018 15:25
Voor andere moeders die ook zwanger willen worden, dat is heel lief en nobel. Het punt is een beetje dat het medicijn dat ervan wordt gemaakt, ook wordt gebruikt bij mensen die heel snel veel gewicht willen verliezen (zonder dat er medisch bewijs voor is dat het middel werkt, het wordt namelijk gecombineerd met een dieet van amper 600 kcal per dag).
Dit is illegaal gebruik, en hier wordt het zeker niet voor verkocht. Je kunt natuurlijk nooit helemaal voorkomen dat mensen dingen met medicijnen doen waar ze niet voor bedoeld zijn, maar moet je dan het hele medicijn maar laten zitten?

Oh, en voor TO natuurlijk gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
13-11-2018 15:39
Ik kreeg er een liter kan bij..
dus plas jij nou zo bizar veel of was jouw kan wat kleiner? ;-D
Ja ik kreeg ook een liter kan, voor mij is dat 's nachts dus echt te weinig :P Ik had ook geen idee dat ik zo'n grote blaas had totdat ik meedeed aan MvM. Maar nu ik hoogzwanger ben is het heel handig, ik hoef nog steeds niet zo vaak naar de wc!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet toevallig dat ze het als medicijn geven aan jongetjes van wie de balletjes niet in willen dalen.

Goede ervaring met mvm.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
nausicaa schreef:
13-11-2018 15:40
Dit is illegaal gebruik, en hier wordt het zeker niet voor verkocht. Je kunt natuurlijk nooit helemaal voorkomen dat mensen dingen met medicijnen doen waar ze niet voor bedoeld zijn, maar moet je dan het hele medicijn maar laten zitten?

Oh, en voor TO natuurlijk gefeliciteerd!

Google maar, hier wordt het zeker wel voor gekocht. Pregnyl kan je zo kopen. Houdt MSD niet tegen. Reden voor mij om niet te plassen.

Ongeveer 25% van de dopinggebruikers heeft ervaring met Pregnyl.
Eerste zwangerschap geprobeerd, maar voortijdig moeten stoppen vanwege de geur. Tweede zwangerschap ging het niet wegens medische perikelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe op dit moment mee en heb bij de eerste ook meegedaan. Kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu voor de 2e x mee. Ik heb er positieve ervaringen mee en voor mij een kleine moeite.
Ik begreep dat ze momenteel wel genoeg ophalen en niet alles nodig hebben (maar dat is nog nooit eerder voorgekomen). Wat ze doen met dit overschot weet ik niet. Ik weet wel dat je daarom nog maar 4 flessen krijgt ipv 8 en dat ze een aantal weken in de zomer niet kwamen ophalen om die reden.
Maar vooral doen wat je zelf wilt, ik vind het een mooi doel en plassen moet ik toch!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-11-2018 16:21
Google maar, hier wordt het zeker wel voor gekocht. Pregnyl kan je zo kopen. Houdt MSD niet tegen. Reden voor mij om niet te plassen.

Ongeveer 25% van de dopinggebruikers heeft ervaring met Pregnyl.
Via Google ja, daar kun je alles kopen. Maar zoals ik al aangaf, dat geldt voor zo veel medicijnen. Het is niet alsof MSD het zelf verkoopt als dieetplan of zo. Het overgrote deel komt gewoon terecht bij gebruikers zoals de meesten hier in hun hoofd hebben, dat lijkt me belangrijker.
nausicaa schreef:
13-11-2018 19:36
Via Google ja, daar kun je alles kopen. Maar zoals ik al aangaf, dat geldt voor zo veel medicijnen. Het is niet alsof MSD het zelf verkoopt als dieetplan of zo. Het overgrote deel komt gewoon terecht bij gebruikers zoals de meesten hier in hun hoofd hebben, dat lijkt me belangrijker.

MSD promoot het inderdaad zelf niet op die manier, maar het gaat bij MSD om omzet, niet om liefdadigheid. Hoe denk je anders dat die online apotheken die je via Google vindt aan hun voorraad komen?
Hier, wie weet wat ze er hier mee doen:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be15aa39/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven