Baby vroeg voelen week 9/10

26-04-2019 08:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is vast heel onwaarschijnlijk, aangezien ik Google al heb afgestruind. Echter, heb ik het gevoel dat ik mijn kindje soms voel. Heel lichtjes alsof het kriebelt. Mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld, het schijnt dan zo te zijn dat je je kindje wat eerder kan voelen.

Heeft iemand er ervaring mee om het kindje in zo een vroege stadium licht te voelen?
Is dit je eerste zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, herkenbaar. Ik voelde ook licht gekriebel. Ik vond dat een heel mooi intiem gevoel :) .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
I don’t want to rain on your parade maar je kan je kindje nog niet voelen.
1. Je baarmoeder zit nog achter je schaambot.
2. Het kindje is by far nog niet krachtig genoeg
3. Je baarmoeder duwt je darmen opzij en je zwangerschapshormonen veranderen je stofwisseling waardoor je darmwerking verandert, je voelt dus waarschijnlijk gewoon je darmen borrelen.
4. Volgens mij voel je het bij een gekantelde baarmoeder juist minder goed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
26-04-2019 09:00
I don’t want to rain on your parade maar je kan je kindje nog niet voelen.
1. Je baarmoeder zit nog achter je schaambot.
2. Het kindje is by far nog niet krachtig genoeg
3. Je baarmoeder duwt je darmen opzij en je zwangerschapshormonen veranderen je stofwisseling waardoor je darmwerking verandert, je voelt dus waarschijnlijk gewoon je darmen borrelen.
4. Volgens mij voel je het bij een gekantelde baarmoeder juist minder goed.
Dat zegt toch niks. Misschien kriebelt het wel onder haar schaambot. Ze zal het niet aan de buitenkant voelen neem ik aan maar ik voelde mijn zoon vanaf 16 weken aan de binnenkant. Pas vanaf 20 kon je ook aan de buitenkant wat voelen.

Overigens lijkt het me wel erg onwaarschijnlijk dat je al wat voelt, TO. Ik had ook wel een soort kriebeltjes onderin m’n buik kan ik me herinneren. Ik dacht zelf dat dat zoiets was als zo’n trillend ooglid als je moe bent, omdat alles op spanning komt te staan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Normaal voel je het eerder bij je volgende zwangerschappen.
Maar 9/10 weken is gewoon heel erg vroeg. Ja je voelt van alles en eer verandert veel in je lichaam. Maar je kindje kan je nog niet zo vroeg voelen.
Maar geduld, dat komt wel hoor! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde mijn baby kort na mijn zwangerschap nog
Bleek ineens, wat ik als 'baby' had bedacht toch echt geregeld mijn ingewanden waren.
lux- schreef:
26-04-2019 09:04
Dat zegt toch niks. Misschien kriebelt het wel onder haar schaambot. Ze zal het niet aan de buitenkant voelen neem ik aan maar ik voelde mijn zoon vanaf 16 weken aan de binnenkant. Pas vanaf 20 kon je ook aan de buitenkant wat voelen.

Overigens lijkt het me wel erg onwaarschijnlijk dat je al wat voelt, TO. Ik had ook wel een soort kriebeltjes onderin m’n buik kan ik me herinneren. Ik dacht zelf dat dat zoiets was als zo’n trillend ooglid als je moe bent, omdat alles op spanning komt te staan.

16 weken kan heel goed. Maar 9/10 weken is héél erg onwaarschijnlijk.
lilalinda schreef:
26-04-2019 09:06
Ik voelde mijn baby kort na mijn zwangerschap nog
Bleek ineens, wat ik als 'baby' had bedacht toch echt geregeld mijn ingewanden waren.
Heb ik nog steeds af en toe! Zou ik zweren dat ik een kind voel trappelen, maar weet zeker dat het dan mijn darmen zijn :rolling:
Je gaat er ook veel meer op letten en dan voel je "opeens" ook veel meer natuurlijk. :)
Alle reacties Link kopieren
Je kind is net geen embryo meer, weegt 1 gram en meet minder dan 2cm. Je zal vast iets voelen maar dat zijn dan hoogstwaarschijnlijk je darmen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
26-04-2019 09:07
16 weken kan heel goed. Maar 9/10 weken is héél erg onwaarschijnlijk.
Dat zeg ik toch ook. Alleen dat het nog achter je schaambot zit lijkt mij niet relevant.
Achter je schaambot kun je ook voelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
er gebeurd van alles en nog wat in je buik, en je bent gefocust om je buit. Dus is het niet zo raar dat het nu allemaal "wat anders voelt". Of dat dit het klompje cellen van 1,5 groot is en een paar gram, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Je darmen maken meer bewegingen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
bij de 2e voelde ik het vanaf 11 weken. Zeiden ze ook dat dat niet kon, maar het gevoel werd daarna met de week sterker dus het was toch echt zo. het voelde uiteraard nog niet als schopjes maar meer als luchtbelletjes.
overigens was ik er niet bepaald op gefocused want ik had hyperemesis gravidarum. Ik had dus andere dingen te doen dan focussen op mijn buik.
Bij mij zeiden ze ook dat het niet kon, tot op de echo te zien was dat elke keer als ik het voelde kriebelen de baby toch echt zich afzette tegen de baarmoederwand. Het is wel een ander soort gekriebel als je darmen die plaats maken voor de baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het graag wil voelen, maar dit is echt nog te vroeg. Komt vanzelf!
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde bij mn eerste zwangerschap pas iets rond 18 weken denk ik. Deze zwangerschap is het begonnen op 13 à 14 weken. Hiervoor ook wel wat lichte kriebels gevoeld, maar dat waren echt wel mn darmen. Enkele weekjes geduld en je zal dan wel genoeg beginnen voelen :-D veel succes nog met je zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, kan best. Ik voelde de 2e ook zo vroeg ,rond de 11 weken. Ik dacht ook 9/10 weken, maar bleek ruim 1,5 week verder te zijn.
Het begon met af en toe licht gekriebel,
Een paar weken later zachte tikjes/plofjes en met 20 weken zag je mn buik al bewegen.
Kindje was de hele zwangerschap flink aanwezig zullen we maar zeggen.
Vervolgens een superrustig ,makkelijk kind. Dus het zegt verder niks :biggrin:
clueless17 schreef:
26-04-2019 09:55
Ja hoor, kan best. Ik voelde de 2e ook zo vroeg ,rond de 11 weken. Ik dacht ook 9/10 weken, maar bleek ruim 1,5 week verder te zijn.
Het begon met af en toe licht gekriebel,
Een paar weken later zachte tikjes/plofjes en met 20 weken zag je mn buik al bewegen.
Kindje was de hele zwangerschap flink aanwezig zullen we maar zeggen.
Vervolgens een superrustig ,makkelijk kind. Dus het zegt verder niks :biggrin:
Hetzelfde verloop ongeveer maar geen rustig kind maar een fijne bouncer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-04-2019 09:06
Ik voelde mijn baby kort na mijn zwangerschap nog
Bleek ineens, wat ik als 'baby' had bedacht toch echt geregeld mijn ingewanden waren.
Ik heb dat nog wel eens dat ik het denk te voelen, vooral als ik smorgens nog zo'n beetje tussen slaap en wakker inhang.
Mijn kinderen zijn 9 en 11 ;-D
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Oeh, dat lijkt me erg vroeg. Het kindje is nog maar 3cm en weegt net een paar gram.

Ik voelde de eerste bij 16 weken en de tweede bij 15, heeeeeel zachtjes.
En idd er gebeurd zoveel, het kan vanalles zijn.

Valt voor mij een beetje onder de categorie 'ik heb mijn bevruchting gevoeld'.
.
Alle reacties Link kopieren
Zo, da's heel vroeg! Is dit jouw eerste zwangerschap? Ik weet wel dat ik tijdens de eerste zwangerschap vanalles voelde wat toch echt mijn trage darmen bleken te zijn. Tijdens mijn tweede zwangerschap kon ik de schopjes veel beter onderscheiden van de darmen.

Eerste zwangerschap, placenta voor en voelde ik de schopjes voor het eerst met 16 weken en vanaf 18 weken elke dag. Vanaf 20 weken vanaf de buitenkant.

Tweede zwangerschap, placenta achter en ben ik er van overtuigd dat ik het eerste schopje met 12 weken al voelde, geen idee of dit mogelijk is. Met 15 weken voelde ik ze elke dag en vanaf 16 weken voelde mijn man ze aan de buitenkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven