Lonely planet van Zweden/Noorwegen of Scandinavie?

01-05-2017 18:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik woon op het moment in Skane, en wil in de zomer veel dagtripjes door de provincie maken. Daarnaast ga ik aan het einde van de zomer een grotere auto reis maken door Zweden en Noorwegen. We gaan niet verder naar het noorden dan de lijn van Stockholm-Oslo, blijven dus een beetje in het zuiden en midden van de landen. Ik ben van plan om een lonely planet aan te schaffen om wat ideeën op te doen voor zowel de dagtripjes als de autoreis. Nu zag ik dat ze naast losse lonely planets voor de landen er ook één hebben voor Scandinavië in het algemeen. Mijn vraag is nu of iemand ervaringen heeft met deze lonely planets, en of die van Scandinavië ook voldoende informatie over de provincie skane bevat om daar dagtripjes mee te plannen?

Oftewel, koop ik de lonely planet Scandinavië, of een losse lonely planet voor Zweden en Noorwegen?



Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook meer van papier, maar je kan ook overwegen om losse hoofdstukken digitaal te kopen. Dan hoef je dus niet te kiezen voor een hele gids en welke dan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 01 mei 2017 @ 18:16:

Ik ben zelf ook meer van papier, maar je kan ook overwegen om losse hoofdstukken digitaal te kopen. Dan hoef je dus niet te kiezen voor een hele gids en welke dan.

Dit!

Doe ik ook al jaren, hier ook geen papier meer
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! ik zal er eens naar kijken. Ik heb een e-reader dus digitaal is inderdaad een optie. Al vind ik het, vooral met reisgidsen, toch wel fijn om lekker een beetje te kunnen bladeren
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook nog steeds het liefst papier voor reisgidsen, en schrijf er ook van alles in. En scheur er bladzijden uit, bijvoorbeeld het plattegrondje van een stad zodat ik alleen maar dat ene papiertje mee hoef. (En ook niet de hele tijd een elektronisch apparaat te voorschijn hoef te halen, e-reader of telefoon, om de weg op te zoeken.)



Mijn ervaring in het algemeen is er eentje die je zelf ook wel had kunnen voorspellen: in de gidsen die over meerdere landen tegelijk gaan, staat natuurlijk per land minder info. Minder hotelletjes, minder highlights, minder info over subgebieden. Maar wel de voornaamste highlights nog steeds.

Ook vind ik zo'n meerlandengids vaak te dik en zwaar, zelfs al ben ik iemand die rustig hele hoofdstukken uit een gids snijdt van gebieden waar ik niet heen ga die keer. (Scheelt weer gewicht.)



Je zou kunnen overwegen de gidsen per land tweedehands te zoeken, zoveel verandert er nou ook weer niet. Ik bedoel, dat prachtige natuurgebied is niet opeens 2 jaar later van de kaart weggevaagd.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij de touristische informatie bureaus in Zweden. Die hadden altijd veel gratis informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven