Rondreis door Zweden - zomer 2019

05-09-2018 16:18 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van mijn eerdere topic over vakantie vieren met tieners, hebben wij besloten om volgend jaar een rondreis te gaan maken. Wij zijn allemaal geen stilzitters en willen graag wat zien en doen, dus dit lijkt ons de leukste optie. Gezien het budget blijven wij in Europa.

Wij werden in eerste instantie heel enthousiast van reizen door Zweden. Het lijkt ons een prachtig land en de rust en activiteiten trekken ons enorm. Ik heb daarom ook via Buro Scanbrit een informatieboekje besteld en daar staan mooie foto's in. Om een prijsindicatie te krijgen heb ik een indicatieve route uitgestippeld (Trolleberg - Stockholm - Orsa - Göteborg) en daar accommodaties bij gezocht. Maar wat viel dat tegen! Ik klink nu vast heel verwend, maar de huisjes zien er best wel primitief uit en de recensies op Zoover en Tripadvisor over de verschillende parken zijn niet heel positief. De prijzen zijn ook best hoog voor wat je ervoor terug krijgt.

Wat is jullie ervaring met rondreizen door Zweden? En het huren van huisjes? Of raden jullie aan om een rondreis via een bureau te boeken? Ons budget is overigens max. € 4.000 all in voor twee volwassen, twee tieners, twee weken en eigen vervoer (incl. overtocht). Dat moet toch haalbaar zijn?

Ik ben benieuwd! Dank alvast.
Alle reacties Link kopieren
PS. Kamperen doen we liever niet, een huisje vinden wij allemaal het meest prettig.
Alle reacties Link kopieren
Willen wij volgend jaar ook naar dan zeker voor minder dan de helft van dat geld en met 2 personen extra :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij (gezin met 3 kinderen, nu pubers) hebben een rondreis door Zweden en een rondreis door Noorwegen gemaakt, dit hadden wij geboekt via Pharos reizen.
Voor ons ideaal, huis is geboekt, je hoeft alleen maar van A naar B te rijden. De huizen waren prima, in ski-oorden. S ooms heel groot met wasmachine, droger en afwasmachine en de andere keer wat kleiner.
We hebben een paar jaar geleden een rondreis door zweden met de ANWB gedaan.

Beviel ons goed en ik vond het niet echt duur..

Het waren simpele huisjes, maar schoon en voor het doel prima.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je accommodaties hebt gezocht. Je hebt het over parken? Ik zou zelf zoeken via AirBnB.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 14:30
75.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
05-09-2018 16:27
Willen wij volgend jaar ook naar dan zeker voor minder dan de helft van dat geld en met 2 personen extra :-)
Als dat je lukt krijg ik graag tips. Alleen de overtocht was al 500 euro enkele reis... (met caravan).
Alleen kalmte kan ons redden.
doemediema schreef:
05-09-2018 17:05
Als dat je lukt krijg ik graag tips. Alleen de overtocht was al 500 euro enkele reis... (met caravan).
De prijzen voor de overtocht is zeer wisselend. Dat ligt aan de duur van de tocht. Je kunt ook meer kilometers rijden en een korte overtocht nemen.
Alle reacties Link kopieren
4000€ in het hoogseizoen voor 4 personen is toch niet super veel? Is 500€ pp per week. Dat zijn wij aan andere vakanties ook altijd wel kwijt buiten het seizoen.

Geen idee wat de overtocht kost en de brandstof voor de auto. Laten we daar 1000 voor rekenen dan hou je 3000€ over voor de overnachtingen dat moet toch wel lukken via booking of air B&b?
Ik was een paar jaar geleden ca 1400 euro kwijt voor 13 dagen Zweden in een notendop via Pharos Reizen. 3 personen. Vond ik niet duur, als je bedenkt dat er ook nog een dure nacht op een ferry bij zat. Twee van de drie huisjes waren prima, een nogal basic.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
05-09-2018 16:27
Willen wij volgend jaar ook naar dan zeker voor minder dan de helft van dat geld en met 2 personen extra :-)
Oeh! Heb je daar al concrete plannen voor gemaakt? Hoe ga je het aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Hebzinineten schreef:
05-09-2018 16:28
Wij (gezin met 3 kinderen, nu pubers) hebben een rondreis door Zweden en een rondreis door Noorwegen gemaakt, dit hadden wij geboekt via Pharos reizen.
Voor ons ideaal, huis is geboekt, je hoeft alleen maar van A naar B te rijden. De huizen waren prima, in ski-oorden. S ooms heel groot met wasmachine, droger en afwasmachine en de andere keer wat kleiner.
Had je een reeds samengestelde rondreis of heb je zelf de route uitgestippeld? Ik zal ook eens naar Pharos gaan kijken!
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
05-09-2018 16:31
We hebben een paar jaar geleden een rondreis door zweden met de ANWB gedaan.

Beviel ons goed en ik vond het niet echt duur..

Het waren simpele huisjes, maar schoon en voor het doel prima.
Had je dat via een organisatie geboekt of zelf samengesteld?
Alle reacties Link kopieren
GroteZakChips schreef:
05-09-2018 16:31
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je accommodaties hebt gezocht. Je hebt het over parken? Ik zou zelf zoeken via AirBnB, maar ik ben dan ook niet zo van de campings en Landal achtige dingen.

Zweden is een mooi land, maar zelf vind ik Noorwegen veel spectaculairder, zeker als je alleen in het zuiden van Zweden blijft. Er liggen veel meren in het gebied wat je nu hebt gepland. Dat is natuurlijk mooi. Daarnaast is de kust rond Stockholm en Göteborg erg mooi.

De omgeving van Orsa is mooi. De toeristische trekpleister daar is Orsa dierenpark. Dat zou ik afraden. Ik vond het er behoorlijk deprimerend: beren die brood en sinaasappels eten en ijsberen die horen natuurlijk niet midden in het bos.

Of je wel of niet via dat bureau moet boeken, hangt af van hoeveel tijd jij zelf wilt besteden aan het uitzoeken van accommodaties. Zoals gezegd zou ik via Airbnb zoeken.
Ik heb me inderdaad gefocust op huisjes, omdat wij graag ook zelf wat willen kunnen koken om de kosten wat te drukken. Airbnb heb ik nog niet bekeken, ik ben er niet zo'n fan van maar wie weet is het inderdaad beter. Noorwegen vind ik met het oog op levensonderhoud te duur en kan altijd later nog eens.

Bedankt voor je tips!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 18:09
Ik was een paar jaar geleden ca 1400 euro kwijt voor 13 dagen Zweden in een notendop via Pharos Reizen. 3 personen. Vond ik niet duur, als je bedenkt dat er ook nog een dure nacht op een ferry bij zat. Twee van de drie huisjes waren prima, een nogal basic.
Was dat in het hoogseizoen?
Alle reacties Link kopieren
De notendop-reis van Pharos lijkt inderdaad een mooi alternatief, maar wel jammer dat ze Stockholm niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
05-09-2018 20:20
De notendop-reis van Pharos lijkt inderdaad een mooi alternatief, maar wel jammer dat ze Stockholm niet aandoen.
Kan je dat er dan niet zelfstandig aan plakken?
siep1234 schreef:
05-09-2018 20:20
De notendop-reis van Pharos lijkt inderdaad een mooi alternatief, maar wel jammer dat ze Stockholm niet aandoen.
Ik weet niet wat de overtochten ‘los’ kosten maar je kunt ook los de parken bij Pharos of een ander boeken. Vooral in Orsa hebben wij ons goed vermaakt, daar had ik wel langer willen blijven. En dan Stockholm erbij, een paar dagen. Of wordt het dan veel duurder dan een kant en klare rondreis?
Alle reacties Link kopieren
Ga er morgen mee verder, moet nu de deur uit. Thanks!
siep1234 schreef:
05-09-2018 20:15
Had je dat via een organisatie geboekt of zelf samengesteld?
Nee het was georganiseerd. Je reed van de ene naar de andere lokatie. Ik denk dat iemand anders hetzelfde heeft gedaan. Volgens mij is ANWB en Pharos overkoepelend.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar jaar geledeneen rondreis Noorwegen gedaan met Buro Scanbrit. We zaten toen veel in huisjes in wintersportgebieden. Dat vonden we zelf vrij ongezellig, die gebieden lagen buiten het dorp en vrij hoog in de bergen. Vaak waren er ook maar een paar huisjes bezet, bijbehorende horeca dicht dus wij vonden het vrij ‘doods’. Jaar daarop zelf een rondreis geregeld in hytter op campings en dat was veel gezelliger (ondanks de primitieve hutten).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Zweden in een notendop vias ANWB (Pharos) gedaan en de rondreis Maarit via Buro Scandinavië. Voor ons ideaal en eigenlijk niet duur, 2x boot, 2x 2 hutten (5 personen past niet in 1 hut) en de auto zit ook bij de prijs in.
Ja, het eten is duur, maar het is daar zo mooi dat wij dat er voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Naar noorwegen hadden we een kratje eten mee :lol:
Pannenkoekenmix, pasta en saus, crackers, beleg etc. Dan hoefden we steeds maar een paar dingen bij te kopen voor een maaltijd.
AirBnB is ook voor huisjes, TO. Dus mocht je zelf willen boeken, is dat een handige weg. Er zijn natuurlijke ook Zweedse websites waar je huisjes kunt boeken, maar dat is misschien te veel gedoe, taaltechnisch.
siep1234 schreef:
05-09-2018 20:20
De notendop-reis van Pharos lijkt inderdaad een mooi alternatief, maar wel jammer dat ze Stockholm niet aandoen.

Zelf zou ik niet op een vakantiepark met huisjes gaan zitten maar gewoon zelf een huisje boeken aan een meer of in het bos.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 14:30
32.24% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven