TomTom dom?

14-11-2018 16:04 13 berichten
Eigenlijk ben ik ik dol op mijn TomTom, want door hem kom ik nog eens ergens. Zeker als ik alleen in de auto zit vind ik het prima, dan hoef ik alleen maar naar hem te luisteren en kan ik hem blindelings vertrouwen.

Nou is me al tweemaal iets geks overkomen. Ik ga met een vriendin ergens naartoe en ik stel de TomTom in, zorgvuldig.
Al kletsend gaan we rijden en op een gegeven moment realiseren we ons dat we helemaal niet de goede kant op gaan. Eenmaal hadden we het nauwelijks in de gaten en eindigden we op een parkeerterrein van een voetbalvereniging : "bestemming bereikt".

Vanmorgen weer op pad, ingesteld op de S-zijde in plaats O.
Volgen we de instructies, blijken we richting P-weg in W te rijden! Zelfs de postcodes lijken niet op elkaar.

Ik snap er helemaal niets van.... Dat adres staat ook zelfs in het scherm als recente bestemming, terwijl ik er nog nooit geweest ben.
Iemand een idee?
Afbeelding
Zou het liggen aan het feit dat we zo zitten te kletsen? (Dat de TomTom te weinig aandacht krijgt ofzo...).
Heb je wel echt de adresinvoer bevestigd? Of heb je per ongeluk een suggestie aangeklikt die onder het adres stond waar je naar toe moest? En controleer je voor je wegrijdt of het hij het juiste adres te pakken heeft?
anoniem_27118 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 16:51
Reden: nog een vraag
22.25% gewijzigd
Bevestigd met 'rijden maar', En dat adres waar we naar toe reden heb ik op dat moment niet in beeld gekregen. Gecontroleerd heb ik het niet.
Héél lang gelden, bij de eerste versies van gps, deden die krengen zoiets ja. Wou me ooit een rivier laten kruisen. Dóór het water.

De huidige Tomtom is nog wel vreselijk dom hoor, alleen anders dom. Wil ie me 70 km laten omrijden op een tolweg voor 2 minuten theoretische tijdswinst. Moeten ze toch eens hun algoritme herbekijken lijkt me. :wtf:
anoniem_64d33a9ef0869 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 17:11
4.96% gewijzigd
Dan zou ik dat de volgende keer wel doen. Straks zit je in Maastricht i.p.v. Groningen. :-D
Pakt hij trouwens het gps signaal wel goed? Wij hebben nl. een auto met ingebouwde navigatie, die af en toe de weg kwijt is. Dan rijden we ineens in het Ijselmeer ofzo. :facepalm: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie niet meer op borden ofzo? Op een gegeven moment zou je toch wel door moeten hebben dat je van de goede bestemming gaat afwijken?
TomTom heeft mij ook wel eens verkeerd geleid. Die had ik ooit gekregen en nooit de kaarten bijgewerkt dus dat was niet heel gek. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar Google maps en dat gaat perfect. Zelfs de actuele verkeersinformatie neemt hij mee.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten gewoon software fouten in.
Dat is overigens niet alleen bij TomTom zo maar bij alle merken.

Ik heb jaren met Opel gewerkt en die hadden een navigatie waar een gewoon een compleet dorp niet in stond, klein dorp dus geen heel groot probleem.
Een update verder en alles was weer oké.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Jorti schreef:
14-11-2018 17:59
Kijken jullie niet meer op borden ofzo? Op een gegeven moment zou je toch wel door moeten hebben dat je van de goede bestemming gaat afwijken?
Ja, dat hadden we dus vanmorgen op tijd door!
De eerste keer kwamen we in een verkeerd deel van een voor ons onbekende plaats uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn MiepMiep doet het prima. Maar ooit bij iemand in de auto gezeten wiens DomDom de geest gaf. Bleek ook nog eens niet in het bezit van ouderwetse navigatie. Zie dan maar eens thuis te komen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb dat onlangs met Googlemaps ook gehad. Die had ik thuis ruim voor vertrek al 'klaargezet' en onderweg raakte hij de weg kwijt. Precies op het moment dat ik het zelf ook niet wist, want vaak weet ik de stad wel te vinden maar dan in de stad heb ik dat ding nodig.

Heb me nu voorgenomen nooit meer van te voren te programmeren.
hollebollegijs schreef:
14-11-2018 18:18
Er zitten gewoon software fouten in.
Dat is overigens niet alleen bij TomTom zo maar bij alle merken.

Ik heb jaren met Opel gewerkt en die hadden een navigatie waar een gewoon een compleet dorp niet in stond, klein dorp dus geen heel groot probleem.
Een update verder en alles was weer oké.
Dat is dan de fout van de kaartenleverancier, meestal is dat een andere firma. Sinds de invoering van 80 ipv 90 km/u op Franse gewestwegen deze zomer heeft die van Tomtom doodleuk alle gewestwegen daar 80 km/u gemaakt, écht overal. Maar dat is niet wat de Fransen beslist hebben: daar waar je 2 rijvakken hebt in dezelfde richting blijft het 90 km/u, dus op veel wegen in Frankrijk geeft Tomtom de maximum snelheid nu fout aan. Geen hardware- of softwarefout, alleen een debiele/luie kaartenboer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven