Reizen
alle pijlers
Curacao met Tui of KLM
vrijdag 7 december 2018 11:38
Wij orienteren ons alvast op aankomende zomer. Willen graag in juni waarschijnlijk naar curacao met onze dan bijna 3 jarige.
Nu keek ik naar tickets op de site van tui en klm en zag ik dat er maar een klein prijsverschil was. Vliegtijden zijn bij beide ook prima.
Zag wel dat je bij tui met de dreamliner vliegt, klm geen idee.
Wie heeft met beide ervaring en welke is aan te raden?
thank you.
Nu keek ik naar tickets op de site van tui en klm en zag ik dat er maar een klein prijsverschil was. Vliegtijden zijn bij beide ook prima.
Zag wel dat je bij tui met de dreamliner vliegt, klm geen idee.
Wie heeft met beide ervaring en welke is aan te raden?
thank you.
vrijdag 7 december 2018 11:41
KLM
Weet je zeker dat die prijzen zo dicht bij elkaar liggen? Bij TUI komt er nog 'n hele rits aan kosten bij. Alhoewel je bij KLM de laatste tijd ook een bedrag voor stoelkeuze af moet tikken trouwens... Maar ik heb doorgaans toch meer vertrouwen in lijndiensten dan in charters qua stiptheid en vliegtijden.
Weet je zeker dat die prijzen zo dicht bij elkaar liggen? Bij TUI komt er nog 'n hele rits aan kosten bij. Alhoewel je bij KLM de laatste tijd ook een bedrag voor stoelkeuze af moet tikken trouwens... Maar ik heb doorgaans toch meer vertrouwen in lijndiensten dan in charters qua stiptheid en vliegtijden.
vrijdag 7 december 2018 11:42
Mijn schoonouders vliegen elk jaar (soms meerdere keren) naar Aruba. Zij willen nooit meer met een andere vliegtuigmaatschappij dan KLM. Alles is daar net even wat beter geregeld, nooit vertraging etc.
Zelf zijn we dit voorjaar naar Aruba gevlogen met KLM en dat was super. Kindermaaltijden vooraf besteld, dat was leuk en lekker voor de kinderen, prima stoelen, altijd wat te snaaien in het keukentje en aardige stewardessen. En keurig op tijd inderdaad.
Zelf zijn we dit voorjaar naar Aruba gevlogen met KLM en dat was super. Kindermaaltijden vooraf besteld, dat was leuk en lekker voor de kinderen, prima stoelen, altijd wat te snaaien in het keukentje en aardige stewardessen. En keurig op tijd inderdaad.
vrijdag 7 december 2018 11:55
Dat is ook bij de KLM zo tegenwoordig, je moet betalen voor je ruimbaggage, helaas. Op Europese vluchten heb ik daar geen probleem mee, maar voor een verre reis is dat natuurlijk onzin.pennetje80 schreef: ↑07-12-2018 11:47volgens mij zit er bij tui de ruimbagage niet bij moet je extra voor betalen
nij klm zit het in de ticketprijs
Dat gezegd hebbende, zou ik voor de KLM kiezen, elke keer weer. TUI, niks mis mee, hele mooie toestellen (787) maar het is een kleine airline, met kleine-airline-onhebbelijkheden. Gaat die 787 in onderhoud dan vlieg je zo weer met één of andere onbekende lease-maatschappij. Dat soort dingetjes, daar heb ik geen zin in.
vrijdag 7 december 2018 11:58
heeft Tui nog steeds de keuze voor premium comfort of Starclass ofzo? Zo ja: dan zou ik dat doen, is volgens mij stukken goedkoper dan business class van KLM en ik persoonlijk ga niet meer zo lang in Economy zitten.
edit: ik lees dat het nu De Luxe heet, dat lijkt mij alsnog goedkoper dan BC bij KLM dus ik zou voor Tui gaan.
edit: ik lees dat het nu De Luxe heet, dat lijkt mij alsnog goedkoper dan BC bij KLM dus ik zou voor Tui gaan.
guppekop wijzigde dit bericht op 07-12-2018 12:00
20.66% gewijzigd
vrijdag 7 december 2018 11:58
Dreamliner is wel een erg mooi modern toestel.
Maar met KLM heb je wel minder kans op vertragingen, cancellations etc. Dat is allemaal een stuk betrouwbaarder.
Als het prijsverschil klein is zou ik zeker KLM kiezen. En als je vaker vliegt kun je ook frequent flyer miles sparen. Voordat je boekt even opgeven, en een account aanmaken op klm website.
Ook is het het beste om op de site van KLM te boeken als de prijzen hetzelfde zijn als andere sites.
Maar met KLM heb je wel minder kans op vertragingen, cancellations etc. Dat is allemaal een stuk betrouwbaarder.
Als het prijsverschil klein is zou ik zeker KLM kiezen. En als je vaker vliegt kun je ook frequent flyer miles sparen. Voordat je boekt even opgeven, en een account aanmaken op klm website.
Ook is het het beste om op de site van KLM te boeken als de prijzen hetzelfde zijn als andere sites.
vrijdag 7 december 2018 12:03
dit is wat ik lees op site klm
Algemene inbegrepen ruimbagagevrijstelling
Check-in baggage Economy Class max 23 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten•1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch) en max. 23 kg (50 lbs)
•Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers en SkyTeam Elite- and Elite Plus-deelnemers mogen 1 extra stuk ruimbagage meenemen van dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als hierboven genoemd.
* Voor het Light-ticket geldt geen inbegrepen ruimbagage.
2 check-in baggage Business Class items each max. 32 kg
Business Class op Europese en intercontinentale vluchten•2 stuks ruimbagage: ieder L + B + H max. 158 cm (62 inch) en ieder max. 32 kg (70,5 lbs)
•Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers en SkyTeam Elite- and Elite Plus-deelnemers mogen 1 extra stuk ruimbagage meenemen van dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als hierboven genoemd.
Algemene inbegrepen ruimbagagevrijstelling
Check-in baggage Economy Class max 23 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten•1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch) en max. 23 kg (50 lbs)
•Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers en SkyTeam Elite- and Elite Plus-deelnemers mogen 1 extra stuk ruimbagage meenemen van dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als hierboven genoemd.
* Voor het Light-ticket geldt geen inbegrepen ruimbagage.
2 check-in baggage Business Class items each max. 32 kg
Business Class op Europese en intercontinentale vluchten•2 stuks ruimbagage: ieder L + B + H max. 158 cm (62 inch) en ieder max. 32 kg (70,5 lbs)
•Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers en SkyTeam Elite- and Elite Plus-deelnemers mogen 1 extra stuk ruimbagage meenemen van dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als hierboven genoemd.
vrijdag 7 december 2018 12:07
Af en toe heeft de KLM een aanbieding om voor een klein bedrag te upgraden naar Business. Dat heb ik één keer gedaan, maar het was die 300 euro extra echt niet waard, laat staan dat ik 1200 extra zou betalen voor 'de business'. Het is gewoon een status-dingetje. De reis duurt even lang, de stoel ging (destijds) nog steeds niet helemaal plat, en de stewardess die me om de haverklap kwam storen voor een drankje of nog meer pinda's kon me gestolen worden. En dat blauwe huisje, ach, dat was wel leukguppekop schreef: ↑07-12-2018 11:58heeft Tui nog steeds de keuze voor premium comfort of Starclass ofzo? Zo ja: dan zou ik dat doen, is volgens mij stukken goedkoper dan business class van KLM en ik persoonlijk ga niet meer zo lang in Economy zitten.
edit: ik lees dat het nu De Luxe heet, dat lijkt mij alsnog goedkoper dan BC bij KLM dus ik zou voor Tui gaan.
Tenzij je niet goed past in een economy stoel, zie ik geen enkele reden om up te graden. Lang vliegen is en blijft ruk.
vrijdag 7 december 2018 12:09
Dat is dus de prijs die je als eerste ziet, de niet-light tickets zijn veel duurder, dus ga er maar van uit dat je betaalt voor je ruimbaggage!
vrijdag 7 december 2018 12:12
De businessclass kan nu juist wél plat liggen en dat zou mij een bescheiden extra echt wel waard zijn op 'n vlucht van 10 uur of meer. Had overigens vorig jaar enorme mazzel toen ik naar Atlanta vloog met Delta en het toestel zat niet vol. Toen mocht ik een heel rijtje in het midden voor mezelf en kon ik lekker languit liggen.kadanz schreef: ↑07-12-2018 12:07Af en toe heeft de KLM een aanbieding om voor een klein bedrag te upgraden naar Business. Dat heb ik één keer gedaan, maar het was die 300 euro extra echt niet waard, laat staan dat ik 1200 extra zou betalen voor 'de business'. Het is gewoon een status-dingetje. De reis duurt even lang, de stoel ging (destijds) nog steeds niet helemaal plat, en de stewardess die me om de haverklap kwam storen voor een drankje of nog meer pinda's kon me gestolen worden. En dat blauwe huisje, ach, dat was wel leuk
Tenzij je niet goed past in een economy stoel, zie ik geen enkele reden om up te graden. Lang vliegen is en blijft ruk.
vrijdag 7 december 2018 12:16
Ik vlieg volgende week met KLM naar Thailand, maar betaal niet voor ruimbagage hoor?
Ik heb geboekt via Corendon, dat was goedkoopste optie (rechtstreeks) vlucht + 3 dagen hotel Bangkok en daarna op eigen gelegenheid verder.
Curaçao heb ik vorig jaar ook via Corendon geboekt, een fly&go (dus met huurauto) weer de goedkoopst mogelijk optie voor wat we wilden.
En weer gevlogen met KLM en geen toeslag voor ruimbagage...
vrijdag 7 december 2018 12:18
Klopt, maar ik vergelijk het met de 'deluxe' stoel van TUI. Dat zijn gewone stoelen die in de verste verte niet plat gaan.redbulletje schreef: ↑07-12-2018 12:12De businessclass kan nu juist wél plat liggen en dat zou mij een bescheiden extra echt wel waard zijn op 'n vlucht van 10 uur of meer. Had overigens vorig jaar enorme mazzel toen ik naar Atlanta vloog met Delta en het toestel zat niet vol. Toen mocht ik een heel rijtje in het midden voor mezelf en kon ik lekker languit liggen.
Een echt platte stoel, daar wil ik wel wat extra voor uitgeven (maar nog zeker geen 1200 euro extra!).
vrijdag 7 december 2018 12:18
Het is pas een maand geleden veranderd voor zover ik kan zien...Thuis-in-eigen-huis schreef: ↑07-12-2018 12:16Ik vlieg volgende week met KLM naar Thailand, maar betaal niet voor ruimbagage hoor?
Ik heb geboekt via Corendon, dat was goedkoopste optie (rechtstreeks) vlucht + 3 dagen hotel Bangkok en daarna op eigen gelegenheid verder.
Curaçao heb ik vorig jaar ook via Corendon geboekt, een fly&go (dus met huurauto) weer de goedkoopst mogelijk optie voor wat we wilden.
En weer gevlogen met KLM en geen toeslag voor ruimbagage...
En als je via Corendon boekt dan weet je sowieso niet wat ze geregeld hebben met de KLM.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 12:19
7.15% gewijzigd
vrijdag 7 december 2018 12:20
Laat ik het zo zeggen, het was voor mij een onaangename verassingThuis-in-eigen-huis schreef: ↑07-12-2018 12:19Ah, wij hebben in augustus deze vlucht al geboekt. Misschien is dat het.
Dus nogmaals, ga er niet van uit dat ruimbaggage erbij inbegrepen zit bij de KLM want pas bij het boeken wordt het duidelijk
vrijdag 7 december 2018 12:21
Die businessclass prijzen zijn idd schikbarend hoog. Ik had dit jaar een mazzeltje met 'n (door iemand anders) gewonnen ticket en mocht economy plus zitten bij KLM. Dat zie ik er aan meerprijs ook niet aan af, hoewel het zeker wel minder krap zat dan in hun gewone economy. Aziatische maatschappijen vind ik toch net wat ruimere plaatsen hebben bij het laagste tarief.
vrijdag 7 december 2018 12:24
Bedankt voor de vele reacties zo snel! Meerderheid zegt dus klm.
Ruimbagage is in totaal wel goedkoper bij te boeken bij tui. Had nog niet verder geklikt om te kijken wat de bijkomende kosten zijn.
Bij klm 2 koffers van 20 kilo heen en terug zit je al op €200 , bizar zeg.
De tip van een prijsalert instelling vind ik ook wel een goeie, dank daarvoor.
Ruimbagage is in totaal wel goedkoper bij te boeken bij tui. Had nog niet verder geklikt om te kijken wat de bijkomende kosten zijn.
Bij klm 2 koffers van 20 kilo heen en terug zit je al op €200 , bizar zeg.
De tip van een prijsalert instelling vind ik ook wel een goeie, dank daarvoor.
vrijdag 7 december 2018 12:28
Dat kan zeker lonen! Ik had afgelopen najaar een vlucht naar 'n Amerikaanse bestemming op volgen gezet gewoon ter informatie en die prijzen fluctueren van boven de 850 tot 365 afgelopen black friday. Als ik echt plannen had te gaan, had ik op dat moment m'n slag kunnen slaan.
vrijdag 7 december 2018 12:28
Klopt, maar probeer bijvoorbeeld de goedkoopste vlucht naar Curacao te boeken, dan kom je pas bij het betalen op de keuze tussen light of standaard of standaard+. Standaard is dan 80 euro duurder, mét ruimbaggege.Thuis-in-eigen-huis schreef: ↑07-12-2018 12:21Hm, net nu dezelfde vlucht geselecteerd als we vliegen (AMS - BKK), en ruimbagage zit er gewoon bij?
Wellicht heeft het ook met concurrentie te maken op jouw route naar Bangkok?