Regenseizoen Maleisie 2019

27-02-2019 20:56 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! :hello:

Oktober 2019 zal ik een reis maken door Maleisië. Het betreft begin oktober, maar ik zie veel wisselende berichten over het regenseizoen. Enerzijds wordt er aangegeven dat het eind oktober pas echt begint met flinke buien en anderzijds wordt aangegeven dat het vanaf september begint.

Iemand ervaring met begin oktober als reistijd door Maleisië?
Is het belemmerend? Regent het hele dagen of is het een korte, flinke bui maar daarna droog?

Meer informatie dan antwoord op deze vragen is natuurlijk ALTIJD welkom :heart:

Merci alvast!
Alle reacties Link kopieren
Officieël begint het regenseizoen op 1 november, maar de regen houdt zich niet altijd aan die datum helaas. Met andere woorden, je kunt er geen peil op trekken. Meestal is het in oktober een flinke bui van een uur ergens in de middag en daarna klaart het weer op, maar je hebt ook nog steeds veel dagen zonder regen hoor. Op de eilanden is het dan vaak wel heerlijk en rustig.

En vergeet niet dat het ondanks de regen nog steeds rond de 30 graden is, dus best lekker zo'n tropische waterval op je hoofd
mayou wijzigde dit bericht op 28-02-2019 05:55
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Regentijd is trouwens alleen aan de oostkust van nov-feb, de westkust heeft niet echt een regentijd, daar heb je vrijwel het hele jaar een flinke bui per dag en daarna weer 30+ graden.
Alle reacties Link kopieren
ik was afgelopen jaar ,2018 , van half november tot half december in Maleisie en Borneo en heb maar weinig regen gehad. Meestal eind van de dag, uurtje. 1 x vanaf een uur of 4 tot een uur of 10 en dat was het wel. Het was heerlijk weer verder, wel plakkerig maar prima te doen.

Ik ben overigens alleen naar Kuala Lumpur en Malakka geweest verder alleen Borneo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven