Alleen op vakantie

01-03-2019 22:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik ben al een aantal jaar single en heb ieder jaar wel weer wat bedacht om alleen een leuke vakantie te hebben. Ben bijvoorbeeld een keer naar Spanje geweest voor een taalcursus en leerde toen veel mensen kennen. En ben ook wel met anderen op vakantie geweest. Maar voor deze zomer zoek ik nog iets leuks (niet te duur) om alleen te gaan doen. Moet me er wel veilig voelen alleen.
Iemand nog leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je interesses? Wen stad, de natuur, alleen er heen reizen en dan ter plekke wat met anderen doen?

Wat vindt jij ‘niet te duur’?
Voor hoe lang, welke periode?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Goeie vragen ;) euhm niet te duur vind ik als het totaal voor zo’n twee weken max 1500,- is.
Twee weken ongeveer dus.

Ja mijn idee is wel alleen er heel reizen en daar mensen leren kennen. Andere reizigers en lokale mensen leren kennen. Maar dan moet ik wel een beetje een invulling hebben of zo. Wat maakt mij niet zo heel veel uit. Ben wel avontuurlijk ingesteld. Hou wel van dieren, sporten, talen, muziek, films. Kan vanalles zijn dus. Heb gedacht aan vrijwilligerswerk, maar ik wil eigenlijk niet gaan werken omdat ik maar zo weinig vakantiedagen heb. :-)
Dat was met de taalcursus ook dubbel. Moest wel aan het leren in mijn vakantie ;-) maar deed dat maar 1 week en heb er echt een top tijd gehad. Maar wil niet nog een keer een cursus doen.
Alle reacties Link kopieren
Liever trouwens een stad, omdat ik dan omringt ben door andere mensen, voel ik me veiliger. Maar kleinere dorpjes zou ook kunnen. Hou wel erg van natuur, maar misschien dan als uitstapjes of doorreis
Ik reis meestal alleen en ik heb me nog nooit ergens echt onveilig gevoeld, vond 's avonds heel laat over straat in het donker wat minder prettig maar dat heb ik thuis ook. Het is gewoon heel belangrijk om goed de reviews te lezen en kijk ook naar de ervaringen van de buurt waar het hotel staat. Zo heb je in iedere stad wel een bepaalde wijk of wijken die wat minder zijn.

En je kunt het zo duur en goedkoop maken als je wil. Zo heb ik eens 4 dagen Londen gedaan voor nog geen 300 euro en ook een keer 5 dagen voor 700.
Alle reacties Link kopieren
Texel?
Alle reacties Link kopieren
zeilen in Griekenland abseilen of survival in de Ardennen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
@tsumtsum: dat is echt goedkoop naar Londen. Goeie tip!

@theekopje2017: ook bedankt voor de tip. Daar had ik ook nog niet aan gedacht. Wat zou je daar dan doen alleen?

@nlies: zeilen in Griekenland spreekt mij ook wel aan! Ik ga eens even uitzoeken hoe dat eruit kan zien en wat het kost.

Fijn dat jullie meedenken :-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet weer naar Spanje? Je spreekt de taal ( een beetje) stedentrip in combinatie met strand. Bijvoorbeeld alicante, Valencia , Barcelona.
Boek 'n ticket naar Thailand. Kost je vaak maar 500 euro. En dan heb je nog 1000 euro om daar van te leven 2 weken, dat moet makkelijk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Venetië echt fantastisch om alleen te doen! Ik weet dat de meningen over Venetië verdeeld zijn ivm de drukte. En ja, het is er ook druk, maar daar was ik op voorbereid en het stoorde me niet.

Ik had wel het geluk dat ik een appartement van een vriend midden in de stad kon zitten. Dat drukte de kosten behoorlijk.

Het is een prachte stad, elke hoek die je omslaat zie je weer wat onverwachts prachtigs. Ik heb een dag zo’n free City Tour gedaan, waar ik gelijk mensen ontmoette waar ik af en toe ‘s avonds mee at. Maar verder te tijd alleen doorgebracht, met veel plezier!

Elke dag koos ik een deel van de stad uit en zette dingen die ik wilde zien in m’n Google Maps. Dan oortjes in en lopen maar. Zo Jan je heerlijk om je heen kijken, en als Google zegt dat je links of rechts moet gaan dan doe je dat, en dan sta je ineens weer voor een prachtig gebouw. Super ontspannen de stad bekijken!

Verder een dagje Verona gedaan, naar Murano en Burano geweest en af en toe een fiets gehuurd op de Lido en lekker op het strand gelegen. Heerlijk! Heb me geen moment alleen gevoeld. En vaste prik elke middag met een boeken een aperol spritz op het terras, beetje lezen en beetje mensen kijken.

Ik had 100 euro per dag uitgetrokken, dat was exclusief verblijf en vlucht.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Newyork125 schreef:
02-03-2019 00:01
@theekopje2017: ook bedankt voor de tip. Daar had ik ook nog niet aan gedacht. Wat zou je daar dan doen alleen?
Ik zou op Texel lekker in Stayokay verblijven voor de aanspraak en dan dagen vullen met fietsen, skeeleren, strand, ecomare etc.
Ik ben 4 weken in m’n eentje naar Bali geweest. Prima bestemming voor singles.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn wellicht een leuk idee? Nog steeds relatief goedkoop ten opzichte van andere steden en een stad die zich prima leent voor singles om te verkennen. Genoeg clubs, bars en kroegen als je je onder de mensen wilt begeven ;)
Alle reacties Link kopieren
wat voor iets zoek je? Strand, cultuur, steden?
Alle reacties Link kopieren
Golfsurfen in Frankrijk of Spanje.
Of inderdaad zeilen in Griekenland.
Beide gedaan en veel plezier gehad!
Vrijwel elke vakantie die je met mensen zou doen kan ook prima alleen in mijn ervaring. Dus het is gewoon een kwestie van waar je heen wil en wat je wil doen.
Vooral geen gezinsvriendelijk grootschalig hotel kiezen, maar juist zoeken naar 'n klein boutiquehotel of b&b. Daar kom je vaker alleenreizenden tegen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Bedankt voor alle leuke reacties! Hier kan ik zeker wat mee!
Alle reacties Link kopieren
Texel, je kan daar snachts veilig over straat. Alleen het café in ook geen probleem. Fietsen, wandelen, 5 markten per week in het seizoen.
Heel veel mooie stille plekken om te lopen. Huifkartocht, parachutespringen, etcetera. Heel schoon strand, waar je de drukte maar ook totaal alleen kan liggen. Ook in het hoogseizoen. Slaapplaatsen genoeg voor singles. Bv stayokay jeugdherberg of leuke b&b's
Ik was een keer met Shoestring in Nepal voor 2 weken. Niet helemaal alleen, wel erg bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven