Wisselkantoor of Pinnen (Japan)

10-03-2019 21:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Binnenkort ga ik naar Japan en daar wordt schijnbaar veel contant betaald. Nu vroeg ik mij af wat goedkoper is, hier alvast wat wisselen bij GWK of daar op het vliegveld wat uit de muur halen?Beiden worden namelijk altijd afgeraden :lol: Zou ook graag weten of er nou écht zo weinig pinautomaten zijn. Ook andere betaaltips zijn welkom.
Als beiden worden afgeraden, hoe moet je dan aan cash komen? Ik wissel overigens nooit geld om. Als ik al cash gebruik in het buitenland dan pin ik dat daar.
Wij pinnen altijd ter plekke na aankomst, ook in Japan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet kunnen pinnen in Japan? Het is een vrij modern land hoor. Als je de rimboe intrekt zou ik van tevoren genoeg geld opnemen. Maar verder daar nooit problemen gehad.

In winkels in grote steden kun je vaak iig ook met credit card betalen. Maar ik pin vrijwel altijd cash buiten Europa of betaal met credit card omdat de pinpas niet overal een veelgebruikt ding is.

Wat is er mis met pinnen in Japan trouwens?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Waarom cash en niet gewoon een creditcard?
Alle reacties Link kopieren
Nu ik erover nadenk, volgens mij was er letterlijk niet 1 7/11 die ik vanbinnen heb gezien waar geen pinautomaat stond. En die zijn ook allemaal 24/7 open.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de snelle reacties allemaal! Heb nog niet zelfstandig buiten de EU gereisd, dus ben nog even zoekend. Ik ben blij dat het dus allemaal iets minder moeilijk is dan ik had gedacht. Las namelijk op meerdere sites dat het tegenviel. Ik ga dan ook gewoon bij aankomst pas geld halen :)

https://www.backpackeninazie.nl/backpac ... eld-japan/
Japan is een ontwikkeld land, maar toch is pinnen niet zo gebruikelijk als in Nederland. Vooral op het platteland is pinnen niet altijd gemakkelijk. Neem dan ook genoeg contant geld mee als je buiten de grote steden gaat reizen. In de grotere steden is pinnen geen probleem, zeker als je een creditcard hebt. Een gewone pinpas wordt niet overal geaccepteerd.

@lux: Ik las inderdaad ook dat je met de 7-11 altijd wel goed zit. Weet jij hoe het is bij de kleinere supermarkten? Ik heb even snel op GoogleMaps gekeken, maar heb geen 7-11 gevonden bij mijn bestemming (Koyasan).

@Snowpink, Het wisselkantoor en vliegveld staan er om bekend vrij dure locaties te zijn om geld te wisselen/halen. Ik heb echter snel een redelijk groot bedrag nodig, dus vandaar.
anoniem_355076 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 22:19
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was daar ook voor gewaarschuwd maar ik kon overal gewoon geld opnemen. Op het vliegveld alvast wat gepind voor de trein enzo. Inderdaad in de Konbini maar ook in winkelcentra. In restaurants moet je meestal wel contant betalen. En ik weet niet hoe het op het platteland is, ik ben alleen in steden geweest.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
En veel plezier in Japan, ik had er een fantastische reis en ik zou morgen weer teruggaan als ik kon!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
10-03-2019 22:19
En veel plezier in Japan, ik had er een fantastische reis en ik zou morgen weer teruggaan als ik kon!
Dank je! Snel een keer terug? Heb zelf namelijk maar een deel van alles wat ik wil zien in 3 weken kunnen passen :lol: Reuze benieuwd naar alles!
Alle reacties Link kopieren
tigerbanana schreef:
10-03-2019 22:17
Dank voor de snelle reacties allemaal! Heb nog niet zelfstandig buiten de EU gereisd, dus ben nog even zoekend. Ik ben blij dat het dus allemaal iets minder moeilijk is dan ik had gedacht. Las namelijk op meerdere sites dat het tegenviel. Ik ga dan ook gewoon bij aankomst pas geld halen :)

https://www.backpackeninazie.nl/backpac ... eld-japan/



@lux: Ik las inderdaad ook dat je met de 7-11 altijd wel goed zit. Weet jij hoe het is bij de kleinere supermarkten? Ik heb even snel op GoogleMaps gekeken, maar heb geen 7-11 gevonden bij mijn bestemming (Koyasan).

@Snowpink, Het wisselkantoor en vliegveld staan er om bekend vrij dure locaties te zijn om geld te wisselen/halen. Ik heb echter snel een redelijk groot bedrag nodig, dus vandaar.
Zoek op google maps op 'Koyasan ATM' en je ziet waar de geldautomaten staan.
.
Alle reacties Link kopieren
Daar staat precies wat ik zeg, je pinpas wordt vaak niet geaccepteerd want dat is geen gebruikelijk betaalmiddel. Daarom haal je er geld mee bij de ATM in de 7/11 ;-D

Ik herinner me geloof ik ook dat wij alleen het hoogstnoodzakelijke hebben gepind op het vliegveld nu ik erover nadenk, was ik alweer vergeten. Onze eerste stop was Shibuya en gewoon daar gepind.

Ik ben zelf niet in Koyasan geweest maar vlieg je dan op Osaka? Dan neem je vanaf daar een trein/metro naar Koyasan? Dan zou ik daar ergens uitstappen als er in Koyasan geen ATM zit en je wil pinnen op het vliegveld echt vermijden. Of je verlies nemen en die mogelijke paar euro extra betalen.

Maar ik vond dit dus ik geloof dat ze er een postkantoor met ATM en een Family Mart hebben. http://koyasan.net/traveller-info/money-exchange/
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb daar gewoon gepind. Met credit card kan sowieso, bankkaart weet ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had inderdaad wel wat moeite om een pin automaat te vinden waar mijn pas het deed (gewone Nederlandse pinpas). Inderdaad de 7/11, maar bij Japanse banken werkt het meestal niet. En mijn credit card ook niet overal. Op het vliegveld kun je prima pinnen, en in de steden ook wel, maar niet zo overal als in Europa. Ik zou in Japan dus wel een iets grotere marge aanhouden aan contant geld, en niet pas bij de laatste muntjes een pinautomaat gaan zoeken. Maar dan is het geen groot probleem.

(En het gwk is altijd heul erg vreselijk duur. Zowel de koers als de kosten zijn slecht, dus die zou ik niet nemen. En voor terug wisselen is dat nog erger. Dus mocht je nog yen overhebben: gewoon nog wat leuke souvenirs kopen op het vliegveld, terug wisselen is zonde).
Alle reacties Link kopieren
In Japan kan je gewoon pinnen met je Maestro Card ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier toch ook de ervaring dat je niet bij om het even welke bank kon pinnen in Japan. 7/11 werkte meestal wel, maar ook niet altijd. In postkantoren lukte het ook.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
10-03-2019 21:48
Als beiden worden afgeraden, hoe moet je dan aan cash komen? Ik wissel overigens nooit geld om. Als ik al cash gebruik in het buitenland dan pin ik dat daar.
Ik doe dat ook zo.

In Japan zijn er heel veel pinautomaten, daar ATM geheten. In elke コンビニ (konbini, kleine supermarkt waar je van alles kunt kopen) vind je er een. Daarnaast ook op vliegvelden en andere belangrijke plekken.

Ze zijn trouwens erg leuk, niet zo saai als de pinautomaten in Europa.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Gemmie schreef:
10-03-2019 22:00
Waarom cash en niet gewoon een creditcard?
Dat is in Japan niet gewoon. Daar wordt vrijwel niet gepind om te betalen, maar alleen bij pinautomaten om aan cash te komen.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven